fbpx

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

המציאות הביטחונית המורכבת בישראל דורשת מכל אזרח ישראל המגיע לגיל 18, לתרום את מיטב שנותיו למדינה, באמצעות שירות צבאי או שירות לאומי. במהלך תקופה זו ואף בתקופה הסמוכה למועד השחרור, מצבם הכלכלי של החיילים או המתנדבים, אינו מזהיר בלשון המעטה. לפיכך, תשמחו לדעת כי יתכן ומגיעים לכם החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי.

הטבות והחזרים בשירות צבאי או שירות לאומי

כישראלים, כולנו התרגלנו למציאות הביטחונית המאתגרת בה אנו חיים, הדורשת מאיתנו לתרום את מיטב שנותינו ולהתגייס לצבא או להתנדב במסגרת שירות לאומי, כאשר בתקופה זו, השכר, אם ניתן לקרוא לו כך, הוא זעום בהחלט. כאשר גם בתקופה הסמוכה למועד השחרור, בה אנחנו מחפשים כיוון לתחילת החיים, השכר אינו מרקיע שחקים.

אמנם התגמול הכספי עבור השירות המשמעותי והקדשת הזמן שלנו למדינה הינו נמוך למדי, אך המדינה מעניקה לחיילים ולמתנדבים סל הטבות ומענקים שונים, שיעזרו להם להתמודד עם תחילת דרכם בעולם האזרחות, כאשר אחת ההטבות המשמעותיות, קשורה למס הכנסה, הטבה היכולה להסתכם באלפי ואף עשרות אלפי שקלים בשנה.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

למאמר בנושא: מדריך להתנהלות כלכלית נכונה למתחילים

שיטת המיסוי בישראל

לפני שנעבור לנושא החזרי המס וההטבות המגיעות לחיילים ומתנדבים, כדאי שנבין כיצד שיטת המיסוי בישראל עובדת וממה למעשה נוצרים הפרשים בין הגבייה לבין התשלום ששילמנו בפועל, החזרים אותם ניתן לקבל בתהליך הנקרא החזר מס.

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי
החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

שיטת המיסוי בישראל היא נגזרת של סך ההכנסות שלנו ובהתאם לכך, כל אחד נדרש לשלם את המס בהתאם למשכורת החודשית שלו. יחד עם זאת, גובה המס נקבע מראש ובהתבסס על ממוצע הכנסות של שנה שעברה, כאשר בנוסף לכך, ישנם מספר קריטריונים הנקבעים על ידי רשות המיסים, המזכים את העומדים בהם בנקודות זכות ובתשלום מס מופחת.

כפועל יוצא מכך, פעמים רבות ממוצע ההכנסות של שנה שעברה אינו זהה להכנסות השנתיות שלנו בפועל, מה גם שמטבע הדברים, מתרחשים שינויים במצבנו האישי / כלכלי / משפחתי, כך שמגיעים לנו נקודות זכות, או שבכלל שכחנו לעדכן לגבי כל שינוי כזה, באופן הגורם לגביית יתר של מס הכנסה, לעומת התשלום אותו היינו אמורים לשלם בפועל.

 

החזרי מס הכנסה לחיילים ומתנדבים

רשות המיסים מעדכנת מידי שנה את הזכאים להטבות מס שונות, המעניקות לזכאים אפשרות לתשלום מס מופחת, כאשר העיקרון העומד בבסיסן של הקריטריונים המזכים בהטבות המס הללו הוא מדיניות הרווחה שמדינת ישראל אימצה לעצמה. קריטריונים אלו מזכים בנקודות זכות, אשר כל אחת מהן שוות ערך לכ– 200 ₪ הנחה חודשית.

כך, שירות צבאי או התנדבות בשירות לאומי, מהווים את אחד הקריטריונים המזכים בנקודת זכות, הניתנת עבור כל שנת שירות. כך לדוגמה, חייל שזמן השירות שלו נמשך שתי שנים יהיה זכאי ל – 3 נקודות זכות וחיילת ששירת במשך שנתיים, תהיה זכאית ל – 2 נקודות זכות בתקופה שלאחר שחרורם.

 

כיצד ניתן לקבל את הטבות המס?

הטבת המס לחיילים משוחררים ומתנדבי שירות לאומי תקפה במשך 36 חודשים מהחודש השני שלאחר השחרור, כאשר הטבה זו מאפשרת להם דרישת רגל בעולם האזרחות מבלי לחשוש מעול המיסים, ההופך לרלוונטי ומשמעותי במיוחד בעבודה מועדפת, בה השכר גבוה משמעותית מעבודות זהות אחרות.

היות ורשות המיסים לא יודעת לזהות שאתם חיילים או מתנדבים משוחררים, כדי לממש את הזכאות שלכם לתשלום מס מופחת, עליכם יהיה להצהיר על כך בעת מילוי טופס 101 (אותו כל עובד נדרש למלא עם תחילת העסקתו), בחלק הרלוונטי לנקודות זכות וההטבות המגיעות מרשות המיסים ובצירוף תעודת שחרור.

 

אופס, לא ידעתי!

חיילים ומתנדבים משוחררים בתחילת דרכם, אינם תמיד מודעים למלוא הזכויות העומדות להם, בטח כאלו הקשורות לעבודה ומס הכנסה, אלמנטים אותם לא הכירו עד כה במהלך שירותם. אז אמנם הביטויים 'לא ידעתי' או 'שכחתי', בדרך כלל אינם מהווים תירוץ, אך למזלנו, במקרה של מס הכנסה הסיפור קצת שונה.

במידה ושכחתם להצהיר על כך שאתם חיילים או מתנדבים משוחררים, או שכלל לא הייתם מודעים להטבות המס שהמדינה מעמידה לרשותכם, תשמחו לדעת כי ניתן לדרוש את ההפרשים בין תשלום המס שנגבה ממכם לבין התשלום שהייתם צריכים לשלם בפועל (לאחר שקלול נקודות הזכאות), באמצעות תהליך החזר מס אונליין ועד 6 שנים לאחור.

 

כך ניתן להגיש בקשה להחזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

בין אם הספקתם להכיר את עולם האזרחות ובין אם עדיין לא, כדאי לדעת כי הבירוקרטיה עדיין לא עברה חלפה מהעולם, גם במציאות הדיגיטלית המתקדמת בה אנו חיים ובהתאם לכך, כדי לבקש את החזרי המס המגיעים לכם, תוכלו לנקוט בשתי פעולות:

למידע נוסף: במה מס הכנסה עוזר לנו?

פנייה עצמאית

כמו בתחומים רבים נוספים, גם כאן תוכלו לנסות את כוחכם בהבנת הסעיפים השונים ואילו טפסים עליכם למלא כדי להגיש את בקשת החזר המס. ניתן להיעזר בסימולטורים השונים הקיימים במרחבי הרשת ובמדריכים למיניהם, אך היות וכל טעות עלולה להביא לדחיית הבקשה ו'או סחבת מיותרת, דרך זו פחות מומלצת.

 

להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה

רוצה לדעת איך לבחור חברה להחזר מס? כשמדובר בכסף שלכם, בטח ובטח בתחילת דרככם בעולם האזרחי, אין מקום ליותר מידי משחקים ותהליכי ניסוי וטעיה ולכן חשוב ומומלץ להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום החזרי המס, שתאפשר לכם לוודא כי אכן מגיע לכם החזר ובקשת ההחזר מולאה כנדרש ובאופן מיטבי.

 

חיילים, מתנדבים והחזרי מס

לסיכום, השירות הצבאי הוא תקופה משמעותית במיוחד עבורנו, הן מהבחינה האישית והן מהבחינה הכלכלית וכדי לעזור לנו להתמודד עם תחילת דרכנו האזרחית, המדינה מעניקה לנו נקודת זיכוי בהתאם לשנות השירות ובאופן המאפשר לנו תשלום מס הכנסה מופחת.

כדי לקבל את הטבת המס הזו, עליכם להצהיר על כך במקום עבודתכם ובעת מילוי הטפסים הרלוונטיים, כאשר ניתן לדרוש באופן רטרואקטיבי את ההחזרים המגיעים לכם, באופן עצמאי או עם חברה מקצועית ומנוסה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות