fbpx

הגשת בקשה להחזרי מס

עבור רוב האנשים, אין הרבה נושאים מורכבים, בירוקרטיים ופחות מהנים לעיסוק כמו מיסוי. אך בכל זאת מדובר על נושא חשוב מאוד מבחינת המשמעות הכספית שלו עבור רבים מתושבי ישראל, שכירים, עצמאיים ובעלי התאגדויות עסקיות אחרות. לרוב מדובר על תשלומי מס, נקודות זיכוי, הטבות מיסוי ליחיד ולהתאגדות עסקית וכיוצא באלו. אך במקרים רבים אדם או גוף רוצים להגיש בקשה להחזרי מס, זהו הליך שצריך להיעשות בצורה מסוימת על מנת להיות יעיל ותקני כך שהכספים אכן יוחזרו בהקדם ועל פי הזכאות. יש לציין כי לרוב הגשת בקשה להחזרי מס נעשית על ידי שכירים כי עצמאיים ובעלי חברות מגישים דו"ח שנתי מסודר ולרוב כוללים בו את כל הפרטים הרלבנטיים והעדכניים ביותר.

בקשות להחזרי מס יכולות להיות מוגשות עקב חישוב שגוי של שומת המס, אי התחשבות בנקודת זיכוי, קבלת זכויות רטרואקטיביות דוגמת אחוזי נכות, חישוב שגוי בהתאם לסוג ההתאגדות העסקית של פעילות עסקית ושאר מקרים וסיבות.

חשוב לציין כי הגשת בקשה להחזרי מס הינה רלבנטית לשכירים ולא רק לעצמאים ובעלי חברות, יש מקרים רבים בהם שכירים זכאים להחזרי מס והסכומים יכולים להיות משמעותיים – מקרים אלו כוללים מעבר מקום מגורים, סיום תואר אקדמי, לידת ילד, סיוע להורים מבוגרים סיעודיים וכן הלאה.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

ניתן לבקש החזרי מס עד 6 שנים אחורה

הגשת בקשה להחזרי מס יכולה להיעשות רק בנוגע לשש שנות המס האחרונות, מעבר לזה יש התיישנות ואי אפשר לדרוש החזרי מס.

כך שב-2013 ניתן להגיש בקשה להחזר מס רק עד שנת 2007.

הגשת בקשה להחזרי מס
הגשת בקשה להחזרי מס

הגשת בקשה להחזרי מס בפועל

הגשת בקשה להחזרי מס לשכירים ועצמאיים (לחברות ושותפויות התהליך מורכב יותר ונעשה על ידי רואי חשבון ומומחי מס). בנוסף לטופס בקשה להחזר מס יש לצרף טפסי 106 לשנת המס עבור שכירים וכן את כל האישורים על הפרשות כספים לפנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וביטוחי מנהלים.

הטפסים הרלבנטיים להגשת בקשה להחזרי מס הם או הטופס המלא והארוך מספר 1301 שהוא דין וחשבון על הכנסות – של "בן הזוג הרשום" שהוא האדם המבקש החזרי מס ושל בן/בת הזוג כי זוגות הם נישום יחיד מבחינת רשויות המס.

לחלופין, ניתן לבצע הגשת בקשה להחזרי מס על גבי טופס מספר 135 שהוא דין וחשבון מקוצר לשנת המס הרלבנטית.

כאשר מגיש הבקשה להחזרי מס מנהל משק בית משותף עם בן/בת הזוג, צריך לפרט בטופס (1301 או 135) גם את הכנסות בן/בת הזוג.

הגשת בקשה להחזרי מס כוללת את פירוט ההכנסות לאותה שנת מס בהתאם לסעיפים השונים, פירוט מצב משפחתי ושאר פרמטרים אשר קובעים את שיעור המס החל על הנישום וכן רישום פרטים שונים המאפשרים בעיקרון קבלת החזרי מס.

נושאים ומקרים אלו כוללים למשל: תרומות למוסדות מוכרים, שינוי במצב משפחתי כגון לידת ילד נוסף, נישואין, התאלמנות חס וחלילה, נישום במשפחה חד הורית, תשלומי מזונות שבוצעו, חיילים משוחררים "טריים", עולים חדשים "טריים", שינוי מקום עבודה במהלך אותה שנת מס, קיזוז רווחים/הפסדים מפעילות בשוק ההון ומקרים פרטניים נוספים.

הגשה עצמאית או בעזרת גורם מקצועי מתמחה

הגשת בקשה להחזרי מס לכשעצמה אינה עולה כסף ואפשר להוריד את הטפסים המתאימים מאתר רשות המיסים. כמובן שאין ודאות לקבלת החזרים וכל טופס ובקשה נבדקים פרטנית לגופו של עניין.

ניתן עקרונית להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי וללא עלות כאמור, אך עבור אנשים רבים המונחים השונים בטפסים, מציאת המידע המתאים וכדומה היא משימה טורדנית וכמעט בלתי אפשרית.

לכן ניתן בהחלט לבצע הגשת בקשה להחזרי מס באמצעות גוף מתמחה המבצע את כל הבירוקרטיה עבור הנישום, כולל בחינת המיסוי וקביעה האם יש בסיס לבקשת ההחזר – העלות של שירות כזה היא לרוב אחוזים מסוימים בהחזר המתקבל או עלות קבועה על השירות עצמו.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות