fbpx

החזרי מס לחולי סרטן

מחלת הסרטן לסוגיה השונים מחייבת התמודדות לא פשוטה מצד החולה ובני משפחתו. פעמים רבות נזקק החולה לטיפולים רבים ומתמשכים ולעיתים גם לאשפוז לזמן ארוך דבר שפוגע באופן משמעותי גם על יכולת ההשתכרות. על מנת לסייע לחולים נקבעו הטבות שונות, ובהן גם הטבות כלכליות, שיכולות לסייע לחולים, לדוגמא החזרי מס לחולי סרטן. כל זאת לצד הזכויות בדבר ימי מחלה ודמי פגיעה וכן קצבאות נכות שחלק מהחולים זכאים להם (בכפוף לקריטריונים שונים שקובע המוסד לביטוח לאומי).

למידע על כל הזכויות המגיעות לחולי סרטן ניתן לקרוא באתר iscort.org.il  – אתר מידע לזכויות חולי סרטן

לצד זכויות אלה קיימות לחלק מהחולים גם זכויות חשובות מול רשות המיסים. את הזכויות הללו ניתן לממש כבר בשלב של גילוי המחלה וההתמודדות הראשונית אך קימת גם אפשרות "להחזיר את הגלגל לאחור" באמצעות הגשת בקשה לקבלת החזר מס לחולי סרטן בצורה רטרואקטיבית.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בשורות הבאות נראה כיצד אפשר לממש את הטבות המס ברגע האמת ולחילופין – כיצד מקבלים את החזר המס על תקופות קודמות במקרים של מחלה קשה כמו סרטן.

 

אישה חולה בסרטן

 

החזרי מס לחולי סרטן

החזרי מס לחולי סרטן – ועדה רפואית ומס הכנסה

חולי סרטן רבים יכולים לקבל הכרה במצב של נכות. לעיתים יהיה מדובר על נכות זמנית ולעיתים יהיה מדובר על נכות קבועה ויש מקרים שעם הזמן גם ישנה החמרה במצב שמביאה לשינוי באחוזי נכות.

למצב הרפואי הזה יש השפעה גם מבחינת רשויות המס. עבור חולים שעברו את הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי יש אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה, באופן חלקי או מלא. במידה ונקבעה לחולה נכות רפואית של תשעים אחוזים או יותר ולמשך תקופה של חצי שנה ומעלה מגיע פטור ממס.

על מנת לקבל את הפטור הלכה למעשה יש למסור לפקיד השומה שבאזור המגורים את פרוטוקול הועדה הרפואית של ביטוח לאומי. נציין שמבחינת מס הכנסה ישנה חשיבות לנכות הרפואית ולא לנכות התפקודית (שהיא החשובה במקרים של דיון בנוגע לקצבת נכות).

עבור מי שרוצה לממש את הזכות לפטור ממס ללא פנייה לוועדה רפואית של ביטוח לאומי ישנה אפשרות לפנות ישירות לוועדה מתאימה של מס הכנסה. לצורך כך יש למלא את טופס 1516 – טופס בקשה לפטור ממס.

 

טיפול רטרואקטיבי עבור החזר מס לחולי סרטן

על מנת לנצל את פטור ממס או כל הטבת מס אחרת שמגיעה לאדם שחלה בסרטן, ישנה אפשרות להגיש בקשה לרשויות המס גם עבור כמה שנים לאחור. נדגיש שהפניה צריכה להיעשות רק עבור 6 השנים האחרונות שכן על שנים קודמות חלה התיישנות ולא ניתן לקבל החזרים.

כדי לקבל החזר מס לחולי סרטן יש צורך למלא דוחות בנוגע להכנסות עבור השנים האמורות. הדוחות צריכים להתייחס להכנסות ברמה שנתית ולכן, במידה ומדובר על מספר שנים, יש לפרט את כל הכנסות לגבי כל שנה ושנה בנפרד ולא באופן מרוכז. לבקשה יש לצרף מסמכים רפואיים ובמיוחד מסמכים המעידים על מצב של נכות ועל טיפולים שהתקבלו.

נוסיף ונאמר שמלבד אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, ישנן גם הטבות מס שונות אחרות שיכולות להיות רלוונטיות עבור חלק מהחולים או עבור משפחות שבהן יש בן משפחה חולה. בין היתר מדובר על:

  • זכות לתשלום מס מופחת על רכישת דירת מגורים.
  • זכות השמורה להורים לילדים חולים, נכים או מוגבלים, לרבות חולי סרטן. כאן ההורים יכולים לקבל נקודות זיכוי שמשמעותן תשלום מס מופחת.
  • הנחה בתשלום מס רכישה עבור רכישה דירה לילד נכה, לרבות ילד החולה במחלת הסרטן.

בנוסף לכל אלו, נספר שישנם כמה גורמים שיכולים לסייע לחולה או למשפחתו בטיפול לקבלת החזר מס. בין היתר מדובר על:

  • עובדים סוציאליים.
  • אגודות וולונטריות (האגודה למלחמה בסרטן, למשל).
  • חברות שעוסקות בתחום בתמורה לעמלה הנגזרת מגובה סכום ההחזר.

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות