fbpx

מענק מס הכנסה לנכי צה"ל

אוכלוסיית נכי צה"ל נחשבת למגוונת מאוד ובתוך כך, מוענקות לאנשים שונים זכויות שונות בהתאם למצבם. עבור חלק מהנכים, כאלה שעובדים לפרנסתם ומגיעים למצב שבו הם עוברים את סף המס, קיימת אפשרות לקבל מענק ייחודי שידוע גם בשם מענק מס הכנסה לנכי צה"ל.

בשורות הבאות נראה מהו בדיוק מענק זה, למי בדיוק הוא מגיע, למי הוא לא מגיע, מה עושים כדי לקבל אותו ומהו התהליך של בקשה להחזר מס ושל של אכיפת המענק.

קסדה צבאית מרושתת

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

רוצים לעודד עבודה

בפתיחת הדברים, חשוב לקחת בחשבון שבישראל קיים בשנים האחרונות תהליך חשוב שנועד לעודד אנשים נכים לצאת לעבוד. לא מדובר רק על אוכלוסיית נכי צה"ל כי אם גם על אוכלוסיית הנכים הכללים. בקרב אוכלוסיית הנכים בכלל ננקטו צעדים שונים כדי להבטיח שבמידה והם יצאו לעבוד הם לא יינזקו מכך מבחינה כלכלית, מצב אבסורדי שהיה קיים לפני חוק לרון.

מצב דומה קיים גם בקרב נכי צה"ל, שהרשויות רוצות לעודד את יציאתם לעבודה, בין היתר באמצעות מתן מענק מס הכנסה לנכי צה"ל. בנקודה זו ראוי לומר שיציאה לעבודה חיונית עבור אנשים רבים לא רק לצורכי פרנסה בלבד. יציאה לעבודה וקיום שגרת חיים שכוללת יציאה מהבית ועיסוק ראוי מסייעים לשמור על בריאות נפשית טובה ועל שביעות רצון כללית וכן על תחושת הישג ושילוב חברתי.

לסיכום, מדובר למעשה על שילוב חשוב של יתרונות, לטובת כל הצדדים – הנכה מגדיל את ההכנסה הפנויה, המדינה מסייעת לשילוב חברתי, המעסיקים מקבלים כוח עבודה בעל מוטיבציה והנכה עצמו יוצא נשכר גם מבחינה רגשית.

מענק מס הכנסה לנכי צה"ל
מענק מס הכנסה לנכי צה"ל

מהות המענק

אחרי שראינו את החשיבות שביציאה לעבודה עבור עובד נכה צה"ל, ראוי להרחיב בעניין המענק עצמו.

  • ראשית, גובה המענק משולם לזכאים בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו.
  • שנית, המענק משולם אך ורק למי שאיינו זכאי ולא קיבל פטור מתשלום המס, דבר שהינו הטבה חשובה בפני עצמה המוענקת לחלק מאוכלוסיית הנכים (לרוב, כאלה שאושרו להם תשעים אחוזי נכות ומעלה).
  • שלישית, הזכאות למענק נקבעת מרגע שאושרה לאדם הנכות, על ידי ועדה רפואית מתאימה. באותה השנה יקבל הנכה מענק חלקי, בהתאם לחלק השנה שממנה ואילך קיבל את ההכרה.
  • רביעית, קיימת אפשרות לשינוי בגובה המענק, במידה וחלו שינויים בדרגת הנכות.
  • חמישית, הזכאים יהיו אלה שהוגדרו להם אחוזי נכות של החל מתשעה עשר אחוזים וכלה בשמונים ותשע אחוזים.

 

אכיפת מענק מס הכנסה לנכי צה"ל

למרות כל האמור לעיל, עד לשנת 2013 היה קיים מצב מוזר שבו לא מעט אנשים שהוגדרו נכי צה"ל אך לא עמדו בקריטריונים קיבלו את המענק הלכה למעשה. דבר זה קרה בשל התהליך האוטומטי, שלא תמיד לקח בחשבון שינויים מסוימים, לרבות שינויים במצבו של הנכה ובעיקר שינויים בסטטוס התעסוקתי שלו.

על מנת לקיים את תכלית המענק (דהיינו לעודד אנשים לצאת לעבודה) ולאור המצב שבו גם מי שלא עבד קיבל את המענק למעשה, הוחלט לפתוח בתהליך של "אכיפת מענק". תהליך זה אומנם יצר פרוצדורה מסוימת שעל פיה חייב הזכאי לפעול בטרם יקבל את המגיע לו (מצב שבעבר היה אוטומטי), אך העיוות שהביא לתשלומים זהים גם לבלתי זכאים – נסגר.

לאור כל זאת, מי שזכאי לקבל את תשלום המענק צריך לפעול בצורה הבאה:

  • ראשית, איסוף טפסי 106 מהמעסיקים או מילוי טופס במקרה של עצמאי. הטפסים הללו מעידים על כל ההכנסות נכון לשנת המס ועל מקורם וכן על כל המיסים שנגבו במהלך אותה השנה.
  • שנית, את הטופס יש להעביר ללשכת השיקום, על מנת שיוודאו שהתשלום יועבר לזכאים, על פי הקריטריונים המדויקים.
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות