fbpx

החזרי מס לחברות

חברות הן ישויות משפטיות נפרדות ועצמאיות מבעליהן, כך שמבחינת מיסוי ומבחינות משפטיות שונות חברה נחשבת כמו אדם יחיד. חברה היא ישות משפטית נפרדת ועצמאית מבעליה, לכן חלים עליה כללי מיסוי ספציפיים – למשל מיסוי על חלוקת רווחים כדיבידנדים ומס חברות על בסיס רווחים (כאלו שלא חולקו). בניגוד לעצמאיים ועסקים קטנים למיניהם, אשר מגישים דוח שנתי ליחיד ויכולים להתנהל מול רשות המיסים באופן שנתי (מבחינת מס הכנסה הכוונה), חברה מחויבת תמיד בהנהלת חשבונות כפולה, תשלום מקדמות מס חודשיות וכן בהגשת דו"חות שנתיים מפורטים ושונים. לכן, הנושא של החזרי מס לחברות הוא מורכב יותר ואף נדיר יותר במונים רבים לעומת יחידים בישראל. למרות ההגשה של דו"חות שנתיים מפורטים לרשויות המס הישראליות – למשל מאזן, דו"ח רווח והפסד וכן הלאה – הכוללת התעמקות משמעותית בהיבט הפיננסי של פעילות החברה, טעויות קורות ויש מקרים שונים בהם החברה זכאית לקבלת החזרי מס לחברות.

החזרי מס לחברות – בעיקר על בסיס מס חברות

בישראל מונהג מס חברות בשיעור של 25% (אם אפשרות לעלייה בשנים הקרובות עקב הגירעון האדיר והמחאה החברתית), כאשר ישנם חריגים למיניהם והטבות להן זכאיות חברות העונות לקריטריונים מסוימים.

מס החברות מחושב ומשולם בגין רווחי החברה באותה שנת מס – כאשר הכוונה היא לרווחים במאזן ולאו דווקא לרווחים שחולקו כדיבידנד וכיוצא באלו.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אי לכך, כאשר מדובר על החזרי מס לחברות הכוונה היא להחזרים שהם לרוב על בסיס תשלומי מס חברות למדינה.

הכוונה אינה להחזרי מס על מיסוי דיבידנדים לבעלי המניות בחברה, הדיבידנד מחולק לבעלי המניות ובאותה נקודת זמן הכסף הופך להיות שלהם ולא של החברה – כך המיסוי הוא על כל בעל מניות בנפרד ובאופן עצמאי, והחזר מיסי דיבידנד הוא לא עבור החברה המחלקת אלא עבור כל בעל מניות באופן פרטני.

החזרי מס לחברות
החזרי מס לחברות

החזר על בסיס מקדמות המס

כאשר חברה פועלת בפרקטיקה של תשלום מקדמות מס למדינה – בכל חודש משלמים מקדמות מס חזויות על פי הפעילות הפיננסית באותו חודש – היא יכולה בהמשך לקבל החזרי מס לחברות על בסיס מקדמות מס אלו.

כך, אם חברה שילמה מקדמות מס אך בסיום השנה בדו"חות עלתה תמונה המצביעה על סכומי מיסוי נמוכים יותר או אפילו על הפסדים, רשות המיסים מבצעת החזרי מס לחברות על בסיס אותן מקדמות.

זאת כי בפועל אם חברה הרוויחה פחות או לא הרוויחה כלל אז המקדמות היו שגויות בחישוב שנתי ויש לבצע החזר מס.

הגשת דו"ח שנתי לשנת המס

הדו"ח השנתי של חברה הוא מורכב ומקיף יותר מהדו"ח השנתי ליחיד (טופס 1301) המוגש לרשות המיסים לאחר כל שנת מס.

המהות דומה וכוללת את כל הכנסות החברה, הוצאות, רווחים, תשלומים נוספים וכן הלאה לצורך חישוב שיעור המס והסכומים הרלבנטיים לתשלום או אי תשלום.

הדו"ח השנתי של חברות לרשות המיסים כולל מאזן מלא, דו"ח ניכויים (טופס 126), דיווח על משכורות ותשלומי ביטוח לאומי ועוד. הדו"ח מוגש למס הכנסה ולרשם החברות.

את הדו"ח מנתח ועורך משרד ראיית חשבון לרוב או גורמי ראיית חשבון פנימיים בחברה עצמה – על הדו"חות הכספיים חייבים להיות חתומים רואי חשבון חיצוניים.

כך שלמרות ההתעמקות בפעילות החברה והמקצועיות של עורכי הדו"ח, יכולות להתגלות טעויות המצדיקות החזרי מס לחברות. תיקונים לדו"ח השנתי ובקשות לקבלת החזרי מס לחברות ניתן לבצע עד 6 שנים אחרי שנת המס הרלבנטית, מעבר לזה ישנה התיישנות.

רואה חשבון או יועץ מס המומחים לחברות יכולים במידת הצורך להגיש בקשות לתיקונים לגבי דו"חות שכבר הוגשו לרשות המיסים לצורך קבלת החזרי מס מהירים ומיידיים יותר.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות