fbpx

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

בישראל פועלות חברות משפחתיות רבות, חלקן ותיקות מאוד, חלקן שותפויות משפחתיות חדשות והן פעילות בכל מגזרי הפעילות במשק הישראלי, מחנויות מכולת קטנות ועד חברות תעשייתיות גדולות. פעמים רבות לחברה משפחתית יש היבטי מיסוי ייחודיים לה, באופן הדומה במובנים מסוימים לשותפויות עסקיות אחרות. כך שבין אם יש לכם חברה משפחתית ה"עוברת מאב לילדיו" לאורך שנים ובין אם מדובר על עסק פרטי בעל פעילות משפחתית, בהחלט יכול להיות שמשתלם לכם להיחשב חברה משפחתית מטעמי מיסוי ויכול להיות שתהיו זכאים להחזרי מס לבעלי חברה משפחתית.

משפחה בעלת שני ילדים

הגדרת חברה משפחתית ברשות המיסים

רשות המיסים בישראל מגדירה באופן פרטני מהי חברה משפחתית: חברה שכל בעלי מניותיה הינם קרובי משפחה מדרגה ראשונה ואשר רווחיה והפסדיה מיוחסים למוגדר בעל המניות הגדול ביותר מבחינת חלוקת רווחי החברה או שהוא אחד מבעלי הזכויות בעלי ההחזקות השוות הגדולות ביותר לבעלי זכויות ומניות אחרים.

מכאן שישי חשיבות למי שמוגדר "נישום מייצג" בחברה משפחתית, לכן יש לבחון את הנושא בעזרת גורמים מקצועיים מתחום המיסוי ולבחור את בעל המניות הגדול ביותר המתאים ביותר.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

היבטי מיסוי מיוחדים לחברות משפחתיות

על מנת להבין את הנושא המורכב של החזרי מס לבעלי חברה משפחתית ואפשרויות קבלת החזר מס חשוב להבין כמה עקרונות והיבטים חשובים לגבי המיסוי של חברות משפחתיות.

  • נישום מייצג (בעל הזכויות בעל החלק הגדול ביותר בחלוקת הרווחים של החברה) צריך לשלם מס על פי שיעור המס שחל עליו בעבור כלל ההכנסות שלו גם כאשר הוא זכאי עקרונית לפטורים והקלות שונות. כך שנישום מייצג עם הטבות מיסוי לנכה למשל, יגרור את ההטבה הזו גם לחברה המשפחתית שבגינה הוא משלם מס. כך גם לגבי הכנסות של אותו נישום ממקורות אחרים דוגמת שכר דירה מדירת מגורים וכן הלאה.
  • כאשר מחלקים רווחים של חברה משפחתית כדיבידנד, אין חבות מס נוספת מעבר למס שכבר שולם ע"י החברה על פי הגדרות הנישום המייצג שלה.
  • דיבידנד מחברה ישראלית "רגילה" לחברה משפחתית גורר תשלום מס בניגוד למיסוי על העברות כאלו בין חברות רגילות.
  • חבות דמי ביטוח לאומי נקבעת לפי חלוקת הרווחים וההכנסה הספציפית של כל בעל מניות בחברה המשפחתית.

כך שלמרות שהנישום המייצג יכול "לגרור" את הטבות המס הפרטיות שלו לחברה עצמה, חברה משפחתית לרוב תשלם יותר מס בגלל שמחשבים את שיעור המס על יחיד ולא מס חברות בלבד כמו בחברה בע"מ רגילה. היתרון הוא בחלוקת דיבידנד לכל בעלי המניות שעליו אין חבות מס נוספת.

בנוסף אפשר לקזז הפסדים של חברה משפחתית למול רווחים של בעלי המניות מכל מקור אחר – למשל השכרת נכסים, שוק ההון, עסקים אחרים, משכורת וכן הלאה.

חשוב לציין כי חברה משפחתית נהנית מכל היתרונות המשפטיים של חברה בע"מ אך מבחינת דיני המס היא נחשבת ישות מיוחדת.

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

קבלת החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

לאחר ההסברים הכלליים והחשובים על חברה משפחתית והיבטי המיסוי העיקריים שלה, אפשר לצלול לנושא של החזרי מס לבעלי חברה משפחתית ואפשרויות קבלת החזרי מס.

החזרי המס נוגעים רק לתקופה בה החברה הייתה מוגדרת "משפחתית". בגלל העובדה שחברה משפחתית "מתנהגת" מבחינת דיני המס כנישום יחיד, יש לבעלי החברה יתרון אדיר של קיזוז הפסדים ורווחים מהכנסות והוצאות אחרות מלבד פעילות החברה המשפחתית עצמה.

כך,בקשות להחזרי מס לבעלי חברה משפחתית יכולות להיעשות בדיעבד בהתאם לקיזוז הכנסות והפסדים ממקורות אחרים לחברה עצמה. כמו כן, המיסוי של חברה משפחתית הוא על פי שיעור המס שבו חייב היחיד המוגדר נישום מייצג מבין בעלי המניות, כך שאפשר לבקש ולקבל החזרי מס כאשר יש נקודות זיכוי והטבות מיסוי שונות שלא נלקחו בחשבון בעת ביצוע השומה.

פעילות בתור חברה משפחתית היא בחירה מומלצת מאוד במקרים רבים, כאשר זה חוקי לחלוטין ומומלץ מאוד להתייעץ בנושא עם מומחי מיסוי.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות