fbpx

החזרי מס על רכבים היברידיים

מחירי הרכבים בארץ הם מהגבוהים בעולם בעקבות הטלת מס רכישה של 83 אחוז על מחיר הרכב. עם זאת, בשנים האחרונות המדינה סיפקה מספר הקלות והטבות מס בקנייה של רכבים היברידיים וחשמליים. הטבות אלו צפויות לפוג בשנים הקרובות, כך ששווה לנצל אותן בהקדם. על כל מה שצריך לדעת על החזרי מס על רכבים היברידיים וחשמליים – בכתבה הבאה.

איך מחושב מס הרכישה על הרכב?

במדינת ישראל, מוטל מס רכישה על כל רכב חדש בשיעור של 83 אחוזים ממחיר הרכב. מדובר במס משמעותי ביותר אשר מייקר את מחירי הרכבים בארץ בצורה דרמטית ביחס למחירים של רכבים במדינות אחרות.

מס הרכישה על הרכב משולם בנוסף למיסים נוספים כמו מע״מ או מכס כך שבסופו של דבר מדובר בהוצאה גדולה במיוחד. בשנים האחרונות, מדינת ישראל הקלה במעט על רוכשי הרכבים בכך שאפשרה קבלת הטבות מסוימות ברכישה של רכבים בעלי דרגת זיהום נמוכה וכן רכבים היברידיים או רכבים חשמליים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

עם זאת, לאור העלייה ברכישה של רכבים מסוג זה, המדינה החליטה לבטל באופן הדרגתי את ההקלה ועד שנת 2024 צפויים הרכבים ההיברידיים להיות חייבים במיסוי רגיל.

 

מה ההטבות הקיימות כיום לגבי רכבים היברידיים ורכבים ״ירוקים״ אחרים?

היום ניתן למנות שלוש הטבות מרכזיות ברכישה של רכבים היברידיים ורכבים אחרים בעלי דרגת זיהום נמוכה:

  1. ניכוי מס רכישה לפי דרגת זיהום – רכבים בעלי דרגת זיהום נמוכה זכאים להטבה של עד 16 וחצי אלף ש״ח בעת רכישת הרכב.
  2. מס רכישה מופחת עבור רכבים היברידיים וחשמליים – שיעורי מס של בין 10 אחוז ל-55 אחוז ממחיר הרכב במקום השיעור הרגיל של 83 אחוז. הטבה זו צפויה להתבטל באופן הדרגתי בשנים הקרובות ותישאר רלוונטית רק עבור רכבים חשמליים.
  3. החזר מס שימוש – מי שמחזיק ברכב חשמלי או היברידי ממקום העבודה יכול לקבל החזר על מס השימוש המשולם על הרכב.

 

החזרי מס על רכבים היברידיים

עתיד מס הרכישה של רכבים היברידיים וחשמליים בישראל

אין ספק כי ההטבה המשמעותית ביותר מבחינה כלכלית היא ההקלה במס הרכישה על רכבים היברידיים ורכבים חשמליים. מדובר בהטבה אשר הובילה לאורך השנים בהן היא מתקיימת לעלייה משמעותית ברכישה של רכבים אלו בישראל, דבר אשר הוביל את הממשלה להחליט לצמצם אותה באופן הדרגתי.

ההטבה מורכבת מאוסף של כללים שונים לגבי סוגי רכבים שונים – רכב היברידי עד דרגת זיהום 2, רכב חשמלי ״פלאג אין״ ורכב חשמלי מלא. כמו כן, ההטבה גם מוגבלת בתקרת סכום על מנת לא לייצר הטבה שאינה מוצדקת עבור רכבי יוקרה חשמליים או היברידיים. מתווה הפסקת ההטבה צפוי להתנהל על פי הטבלה המצורפת:

 

סוג הרכב שנת 2020 שנת 2021 שנת 2022 שנת 2023 שנת 2024
רכב היברידי בעל ציון ירוק עד 130 (כלומר דרגת זיהום עד רמה 2) מס רכישה בשיעור 45 אחוז מס רכישה בשיעור 55 אחוז מיסוי רגיל מיסוי רגיל מיסוי רגיל
רכב חשמלי מסוג ״פלאג אין״ עד ציון 100 מס רכישה בשיעור 25 אחוז מס רכישה בשיעור 30 אחוז מס רכישה בשיעור 40 אחוז מס רכישה בשיעור 55 אחוז מיסוי רגיל
רכב חשמלי מס רכישה בשיעור 10 אחוז מס רכישה בשיעור 10 אחוז מס רכישה בשיעור 10 אחוז מס רכישה בשיעור 20 אחוז מס רכישה בשיעור 35 אחוז

 

בנוסף לאלו, תקרת ההטבה על ההקלה במיסוי עבור רכבים שונים היא על פי הטבלה הבאה:

 

סוג הרכב שנת 2020 שנת 2021 שנת 2022 שנת 2023 שנת 2024
רכב היברידי בעל ציון ירוק עד 130 (כלומר דרגת זיהום עד רמה 2) עד 20 אלף ש״ח עד עשרת אלפים ש״ח ללא הטבה ללא הטבה ללא הטבה
רכב חשמלי מסוג ״פלאג אין״ עד ציון 100 עד 60 אלף ש״ח עד 45 אלף ש״ח עד 40 אלף ש״ח עד 30 אלף ש״ח ללא הטבה
רכב חשמלי עד 75 אלף ש״ח עד 75 אלף ש״ח עד 75 אלף ש״ח עד 60 אלף ש״ח עד 50 אלף ש״ח

 

החזרי מס בגין שימוש ברכב חשמלי או היברידי ממקום העבודה

ההטבה המרכזית הנוספת עבור רכבים היברידיים ורכבים חשמליים הוא החזרי מס על מס שימוש בגין שימוש ברכב ממקום העבודה.

מי שזכאי לרכב צמוד ממקום העבודה יודע כי בכל חודש עליו לשלם מס שימוש המתבטא באחוז מסוים ממחיר הרכב. מס זה מצטרף לכלל ניכויי המס החודשיים אותם העובד משלם. עם זאת, מי שבחר לקבל ממקום העבודה רכב היברידי או רכב חשמלי זכאי להחזר מס אשר יכול להגיע עד ל-1010 שקלים בחודש.

עבור רכב היברידי החזר המס עומד על 500 ש״ח בחודש ואילו על רכב חשמלי מסוג ״פלאג אין״ ניתן לקבל את החזר המס המלא של 1010 ש״ח בחודש. חשוב לדעת כי כיוון שמדובר בהחזר מס, הוא מתנהל כמו כל החזר מס אחר ולכן ניתן לבקש את ההחזר רטרואקטיבית עד 6 שנים לאחור. כלומר, מי שמשתמש ברכב היברידי ממקום העבודה יכול לקבל החזר מס החל משנת 2014.

 

איך מקבלים החזרי מס על רכבים היברידיים או חשמליים?

החזר המס עבור מס שימוש עובד בצורה דומה לכל החזר מס אחר שניתן לקבל מרשות המיסים. כלומר, יש צורך למלא טופס נפרד עבור כל שנת מס ולהצהיר בו באופן ברור על ההכנסות, ההוצאות וכלל הזכויות שמגיעות למבקש מסיבות שונות.

את הטפסים המלאים יש להגיש בשומת המס המקומית ולאחר קבלת האישור יהיה ניתן לקבל את הכסף כעבור מספר חודשים. לרוב, מומלץ להיעזר בתהליך ביועץ מס או רואה חשבון אשר יוכל לסייע במילוי הטפסים בצורה הנכונה ולעיתים גם למצוא הקלות והטבות נוספות להם אתם זכאים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות