fbpx

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

ברוב המקרים, יש הבחנה ברורה בין שכירים מקבלי משכורת לבין עצמאים, חברות ושותפויות למיניהן. השכיר מקבל משכורת חודשית שממנה יורדים מיסים שונים, בעוד שהמיסוי והרגולציה משתנים בהתאם לסוג ההתאגדות, למשל עצמאי או חברה בע"מ. אך כאשר מדובר על החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה, הנושא הופך כבר פחות ברור ועשויה לעלות ההתלבטות האם לפתוח חברה ודרכה למשוך את המשכורת על מנת ליהנות ממיסוי נמוך יותר.

דרך זו של הקמת חברה למשיכת הכנסה במקום סטטוס של שכיר בעל משכורת גבוהה הינה חוקית באופן כללי ולכן כל עוד החוק

מתיר זאת זו אכן אפשרות שיש לשקול ולבחון.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

באופן כללי אמור להיות קל להבחין בין עובד שכיר לבין מנהל או עובד אשר יכול להיחשב כעצמאי בעל חברה בע"מ המספק שירותים לחברה אחרת תמורת הכנסה שאינה משכורת ישירות.

אך כאשר סכומי ההכנסות ממשכורת עולים הנושא הופך "אפור" יותר והחוק כאמור מאפשר הקמת "חברות ארנק" שכאלו בתנאים מסוימים. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בגורמים המתמחים במיסוי ובהגדרות החוק בהקשר זה.

חברת ארנק

חברת ארנק מוגדרת הלכה למעשה כחברה פיקטיבית. החברה נרשמת ברשם החברות באופן מוסדר וחוקי, אך בפועל לא מתקיימת בה כל פעילות למעט קבלת הכנסות של עובד כחלופה למשיכת משכורת.

חברת ארנק היא הדרך של שכיר עם משכורת גבוהה ליהנות משיעורי מיסוי גבוהים יותר, מדובר על תכנון מס, נכון להיום הוא חוקי, ובעזרת אנשי מקצוע מנוסים ניתן בהחלט לבצע מהלך שכזה במסגרת החוק באופן מלא.

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

אך ככל שהרגולציה בישראל הופכת קשוחה יותר לצד קריאות בציבור ובמסדרונות השלטון לטיפול בתכנוני מס עסקיים ובמיסוי בעלי הכנסות גבוהות בכלל, יתכן שבחירה בדרך של הקמת חברה בע"מ לעובד שהוא בפועל שכיר תהפוך למורכבת יותר.

המס המופחת שבעלי חברות ארנק נהנים ממנו נוגע לתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי שאחרת היו גבוהים יותר במודל של תלוש משכורת רגיל.

כמובן שיש היבטים נוספים להקמת חברה מבחינת שכיר עם משכורת גבוהה, שיקולים והיבטים כגון אחריות בעלי החברה כלפי גורמים חיצוניים שונים, האחריות המשפטית היא על החברה כישות משפטית ולא על בעליה וכיוצא באלו.

באופן כללי החישוב נראה פשוט

באופן כללי, כאשר שכיר עם משכורת גבוהה בוחן את נושא החזר המס רק מבחינת שיעורי המיסוי והמספרים של הכנסותיו, השיקול האם לפתוח חברה או להישאר כשכיר לכל דבר נראה פשוט למדי ונוטה לכיוון הקמת החברה.

לדוגמא: כאשר שיעור המס במדרגת המס העליונה עבור שכירים ועצמאים מתקרב לרף של 50%, בתוספת מס יסף שמיועד להיות מיושם במהלך 2013, בעוד ששיעור מס החברות עומד על 25% וצפוי לעלות לכ-27% אחרי שינויים שיוזם משרד האוצר – נראה על פניו שהרבה יותר משתלם להקים חברה מאשר לקבל משכורת כשכיר.

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה – המציאות מורכבת יותר

אך כמובן שהמציאות לגבי שכיר עם משכורת גבוהה מורכבת יותר ויש לבחון את התמונה בכללותה ולא רק מבחינת שיעורי המיסוי על שכירים ועל חברות. יש לבחון האם מרבית המשכורת הולכת להוצאות שוטפות של אותו שכיר או שהוא יכול להרשות לעצמו לשמור על חלק מההכנסות בחברה – כי מטעמי מיסוי חברות לא מחלקות את כל הרווח שלהן, פעולה הגוררת תשלום מס.

להקמת חברה וניהולה יש השלכות כספיות, שאולי אינן גבוהות בחרה ללא פעילות מהותית אך הן עדיין קיימות. כאשר שכיר עם משכורת גבוהה מקים חברה במקום לקבל משכורת, הוא מאבד זכויות סוציאליות וכספים שהמעביד היה אחרת מפריש עבורו – לפנסיה, השתתפות בהוצאות שונות, אובדן ימי חופשה ומחלה, אובדן דמי הבראה וכן הלאה.

תכנון מס יצירתי עבור אותו שכיר עם משכורת גבוהה שמקים חברה יכול להיות רישום כבעל שליטה בחברה ומשיכת משכורת מאותה חברה, כך ניתן במובן מסוים ליהנות משני העולמות אך יש לבחון זאת בפקידה עם יועצים מומחים.

עיקרון מנחה הוא שכלל שהמשכורת כשכיר גבוהה יותר – מדובר על סכומים גבוהים מאוד – כך משתלם יותר להקים חברה ולחסוך בתשלומי מיסים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות