fbpx

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

מס הכנסה הוא מס אשר מקבלת המדינה על הכנסות אזרחיה מעבודה. במאמר הבא נדון על – מהו מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה.

מדובר במס אשר מתחלק באופן לא שווה בין האזרחים, כאשר אדם אשר מרוויח סכומים גבוהים במיוחד, ישלם עשרות אחוזים ממשכורתו למדינה בכל חודש, ואילו אדם אשר משתכר מעט, לעיתים אפילו יקבל תוספת למשכורתו במקום לשלם. במאמר זה נדון במענקי מס ההכנסה, להם זכאים אנשים אשר נפגעו בפעולת איבה.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

שיקום פיננסי ככלי לשיקום מלא של נפגעי פעולות איבה

איך מתגברים על טראומה שאי אפשר לשכוח? מדובר בשאלה שאין לה תשובה אחת. כל אדם מתמודד עם הטראומה אותה חווה בדרך אחרת.

חלק מהאנשים יתכנסו לתוך עצמם, וחלק יחפשו באופן תמידי את המגע והנחמה של קרוביהם ואוהביהם. לעיתים קרובות, הנטייה בהסתכלות על אדם אשר זקוק לשיקום לאחר חוויה טראומתית כמו פגיעה בפעולת איבה, היא להתמקד בפגיעות הפיזיות מהן הוא סובל, ובפגיעות הנפשיות.

הטיפול הרפואי והשיקומי אשר נמשך שנים רבות, נתפס כאמצעי להעמיד אותו מחדש על רגליו מכל הבחינות. למרות כל המאמצים של טובי המומחים, אנשים רבים מתקשים לחזור לעצמם באופן מלא, וצריכים לקבל התאמות אשר יאפשרו להם לחיות חיים מלאים ומאושרים במצבם החדש.

אחד מהכלים החשובים ביותר לשם כך, הוא שיקום פיננסי. השיקום הפיננסי של אדם, מאפשר לו להרגיש עצמאי, ולהתחיל לבנות את הביטחון העצמי שלו מחדש כחבר תורם בקהילה ובחברה.

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

נפגעי פעולות איבה, הם אנשים אשר עברו חוויה קשה מאוד בשל היותם ישראלים, ללא אשמה או תרומה לכך מצדם. הם עברו חוויה קשה שהייתה עשויה לקרות לכל אזרח אחר במקומם, ולכן המדינה פועלת באופן יזום כדי להקל עליהם את נטל המיסים, ולאפשר להם להתפתח ולצמוח מחדש לאחר הפגיעה.

 

מי הם נפגעי פעולות האיבה אשר זכאים למענק?

אחד מהכלים בהם עושה המדינה כדי להקל על נטל הפרנסה עבור נפגעי פעולות איבה, הוא מענק להחזר מס הכנסה. היא עושה זאת לצד מענקים נוספים, כמו החזרי מס על ציוד הדרוש לפתיחת עסק חדש, והמטרה המוצהרת היא לחזק את האדם הפגוע.

באופן טבעי, באלפי פעולות האיבה אשר ידעה המדינה, נפגעו אנשים שונים, בחומרה שונה. חלקם עברו טלטלה רגשית רגעית, אבל יכולתם להתפרנס בכבוד נותרה ללא שינוי למעשה.

לכן, החזר מס ההכנסה אינו ניתן באופן גורף לאנשים אשר נפגעו בפעולות איבה, אלא מתמקד באנשים שהפעולה השאירה אותם נכים. הנפגעים אשר זכאים למענק ולהחזר, הם אזרחים אשר הוגדרה להם על ידי ועדה מקצועית נכות, בשיעור של 20 אחוזים ועד 89 אחוזים.

ההחזר אשר ניתן הוא על שנת המס האחרונה. אוכלוסיית הזכאים מורכבת מאנשים בעלי מגבלות שונות לחלוטין, ולכן באופן טבעי יש הבדל בסכום ההחזר המקסימלי, אשר נקבע על פי אחוזי הנכות של הנפגע.

 

מי הם הנפגעים אשר אינם זכאים למענק?

לצד הנפגעים אשר זכאים למענק, ישנה אוכלוסייה גדולה ודואבת של אנשים אשר אינם זכאים לו. אנשים אלו אמנם לא זכאים להחזר מס הכנסה, אך הם עדיין זכאים למגוון הטבות. חשוב מאוד לנסות לברר לעומק על הקריטריונים למענקים השונים אשר מוענקים לנפגעי פעולות איבה, כדי לוודא שמיציתם את הזכויות שמגיעות לכם.

הפטור ממס הכנסה, מס אשר מוטל על משכורת, באופן טבעי לא ניתן למובטלים, והוא אינו מוחלף בסיוע כספי בסכום זהה. זאת, כדי לעודד את הנפגעים לצאת מהבית, ולהשתלב בחברה. מדובר באמצעי קריטי לשיקום האדם, אשר מונע ממנו להתבוסס בצרתו ולהתמקד בה.

נוסף על כך, אנשים אשר נקבעו להם עד 19 אחוזי נכות לא יהיו זכאים להחזר מס הכנסה. חשוב להדגיש, שאנשים אלו יהיו זכאים בהחלט למענק חד פעמי, אשר נקבע על פי מספר החודשים בהם הם סובלים מהנכות ודרגתה, מענק שיכול להגיע לסכומים מכובדים ביותר.

 

האם ניתן לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה?

פטור מלא מתשלום מס, מוענק לאזרחים אשר נפגעו בפעולת איבה, אשר נקבעו להם מעל 89 אחוזי נכות. מדובר בנכויות קשות, אשר אנשים אשר מצליחים לעמוד בהן, ולצאת לשוק העבודה ראויים לכל שקל.

בסופו של דבר, הכניסה לשוק העבודה משתלמת לכלל הצדדים המעורבים. עבור הנפגע בפעולות האיבה, מדובר בדרך לצאת מהמשבר אשר פקד אותו. במקום לשבת חסר מעש בבית, ולשקוע בייאוש ובזיכרונות שלא מרפים, לצאת החוצה ולהשקיע את הזמן באופן פרודוקטיבי ומתגמל.

עבור המעסיק, מדובר בהעסקה של אדם בעל תעצומות נפש אדירות, אשר עבר חוויות קשות ביותר, עמד בהן ושיקם את עצמו. עבור המדינה, מדובר באינטרס מובהק בשל התרומה של הנפגע לכלכלה, והיכולת שלו לפרנס את עצמו באופן עצמאי, למרות כל הקשיים והמכשולים בדרך.

 

מהם המסמכים אשר יש להגיש במסגרת הבקשה למענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה?

באופן טבעי, כדי להשיג את המענק ממס ההכנסה, ואת ההחזר אליו אתם זכאים, עליכם לעמוד במבחן האחרון, הבירוקרטיה. למרות כל הרצונות של המדינה להקל על הנפגעים בתהליך, עדיין חשוב מאוד לוודא שההקלות אינן מנוצלות לרעה, ושההטבה מגיעה אל האנשים להם היא מיועדת.

לכן, לצד מילוי הפרטים האישיים, עליכם להגיש מספר מסמכים כדי לקבל את ההחזר. קודם כל, עליכם להגיש טופס 106. טופס 106 הוא טופס אשר מונפק על ידי המעסיק עצמו, אשר מפרט את כלל המשכורות אשר שולמו לכם בשנת המס האחרונה.

לצד טופס 106, אשר מציג בפני הוועדה פירוט בחתך שנתי של מצבכם, עליכם להגיש גם תלוש שכר של חודש דצמבר. לבסוף, עליכם להשיג מרשות המיסים אישור על תשלום מס עבור שנת המס שהסתיימה. תשלום אשר יבהיר שההחזר אשר תקבלו מגיע לאחר ששילמתם את כל חובותיכם על פי החוק.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות