fbpx

הזכות להחזר מס

הזכות להחזר מס
הזכות להחזר מס

מידי שנה בשנה מקבלים רבים מאזרחי ישראל כסף רב דווקא מהמקום שנראה במבט ראשון בלתי צפוי – מרשויות המס. הסיבות להחזרי המס הללו רבות ומגוונות, אולם יש להם דבר אחד במשותף – כדי לקבל את ההחזר יש לפנות למס הכנסה בצורה מסודרת, ולהגיש להם מסמכים שונים שיוכיחו זכאות לקבלת החזר כספי, לכל אחד יש הזכות להחזר מס.

למרבה הנוחות, ישנה אפשרות קלה לפנות לרשות המיסים באמצעות חברות מתמחות, צעד שחוסך טרטור מיותר ועשוי במקרים מסוימים למנוע התנהלות לא נכונה.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

לא לפחד כלל

בעיני אנשים רבים, רשויות המס ובראשן מס הכנסה מעוררים את הרושם של גוף ביורוקרטי במקרה הטוב, וגוף חורש רע במקרה הרע. לאמיתו של דבר, מס הכנסה הינו גוף ציבורי שמטרתו היא לשרת את הציבור הרחב על פי החוק. אחרי הכל, ללא המיסים המשולמים על ידי כלל הציבור המדינה לא תוכל לספק לאזרח את השירותים החיוניים לו כגון חינוך, ביטחון, תשתיות וכדומה.

למרות התדמית של גוף ש"מחפש" את הציבור, גוף שרואה בציבור כולו מעלים מס בפוטנציה, הרי שמצב זה רחוק מאוד מהאמת. לאזרחים שומרי חוק אין מה לחשוש מרשויות המס אלא להיפך.

במקרים רבים, הם מתגלים כזכאים להחזרי מס של אלפי שקלים ויותר. מעניין לציין שהחשש של אנשים רבים מכך שפנייה להחזר "שמה אותם על הכוונת" של מס ההכנסה איננה נכונה כלל.

רשויות המס אינן נוהגות לנהל מעקב אחרי אלה שהגישו בקשה להחזר מס. למעשה, בשל העובדה שהללו הגישו מסמכים שונים (לרוב, כאמור, באמצעות חברות ייעוץ מתמחות), ברור לפקיד השונה מעל לכל ספק שאין מדובר בעבריינים או במעלימי מס.

הזכות להחזר מס

 

לבד או ביחד – הזכות להחזר מס

למרות שמבחינת הזכות להחזרי מס ישנה אפשרות לפנות למס הכנסה באופן פרטי, הרי שרוב הציבור איננו נוהג לעשות כן הלכה למעשה.

האפשרות להיעזר בגוף מקצועי לטובת החזרי המס טומנת בחובה כמה וכמה יתרונות חשובים.

בין היתרונות הללו חשוב להזכיר את הנקודות הבאות:

  1. פחות טרטור – חברה מקצועית להחזרי מס מנחה את לקוחותיה בדיוק אילו מסמכים נדרשים כדי לזרז את קבלת החזר המס ולמנוע עיכובים. כך, לא מקבלים פניה ממס הכנסה עם תום הבדיקה שחסרים מסמכים או נתונים ויש להשלים אותם.
  2. יותר נוחות – אין צורך לפנות למס הכנסה, לא למשרדו של פקיד השומה ולא בטלפון, משום שחברת החזרי המס פונה אליהם בשמו של הלקוח ובאישורו.
  3. יותר בהירות – חברה מקצועית להחזרים יודעת לבדוק על סמך אילו קריטריונים צפוי כל לקוח לקבל החזר. ללקוח ברור מלכתחילה התהליך ונמנעת תחושה מיותרת של מתח.
  4. מניעת תקלות – הבדיקה של החברה תמנע מצב שבו בעקבות העברת המסמכים למס ההכנסה יסתבר שישנה חבות מס במקום זכאות להחזר.
  5. הוגנות – חלק הארי של שכרה של החברה המטפלת בהחזרים הוא אחוז מסוים מסך ההחזר המגיע ללקוח. מכאן ברור שהם יעשו את המקסימום כדי להביא להחזר המלא של המס המגיע ללקוח.

 

זה לא חלום – הזכות להחזר מס

אנשים רבים מתקשים להבין מדוע נוצר מצב שבו מגיע לציבור כסף בחזרה ממס הכנסה. למעשה, לא חסרות סיבות לכך שאנשים משלמים מס בעודף וזאת בעיקר בשל שינויים החלים בקרב עובד במהלך שנת מס.

בשל העובדה שהמס מחושב ברמה שנתית, שינויים רבים אינם מקבלים ביטוי באופן מידי. כך הוא הדבר למשל במקרה של הולדת ילד, של הפסקת עבודה באמצע שנה, של קבלת או הפסקה של קבלת קצבאות שונות.

לעיתים הדבר נובע גם משינוי מקום מגורים לאזור שנחשב עדיפות לאומית וככזה מקנה הנחות במס. כל הסיבות הללו ורבות אחרות, מביאות לכך שאחוז ניכר מאזרחי ישראל זכאים לקבל כסף בחזרה. חשוב להקדים ולברר את הנושא כי הזכאות ניתנת לבדיקה עד 6 שנים אחורה ולא יותר.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות