fbpx

טופס דיווח שנתי להכנסות ליחיד (טופס 1301)

עיסוק בבירוקרטיה מתפתח בדרך כלל לאירוע מלחיץ, מבלבל, טעון רגשות שליליים ובדרך כלל גם מכביד. גם עבור מי שדובר עברית ברמת שפת אם – מילוי טפסים עשוי להיות עניין מתסכל, ובוודאי גם עבור מי שעברית היא לא שפת האם שלו. התסכול הזה נובע מכך אנשים מעטים מאוד מצליחים להבין את הניסוח הייחודי והמסורבל של הטפסים הרשמיים של הרשויות בישראל.

הניסוחים המשפטיים, שנראים כאילו הם כתובים בעברית ובשפה זרה באותו הזמן – ירתיעו באופן טבעי כל אחד שלא עובד מול רשויות החוק כחלק מהמקצוע שלו. בדף הזה תוכלו לקרוא על אחד הטפסים הכי מוכרים בישראל – טופס 1301 הנקרא גם טופס דיווח שנתי להכנסות ליחיד, או דוח הכנסות לעצמאים. הטופס הזה מורכב ומלא בניסוחים מבלבלים, אך בטקסט שלפניכם ננסה לעשות מעט סדר בדברים. תוכלו לקרוא פה מתי יש צורך בטופס הזה ולמי, אילו פרטים צריך למלא בטופס ועוד. להורדת הטופס לחצו כאן

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מתי נצטרך טופס דיווח שנתי להכנסות ליחיד?

את טופס 1301 צריכים למלא פעם בשנה כל מי שיש לו הכנסה מאחד מהמקורות הבאים: עבודה, עסק, בעלי שליטה בחברה, משלח יד. למעשה, כל מי שמתפרנס מעבודה (ולא מקצבאות) צריך למלא טופס 1301.

טופס דיווח שנתי להכנסות ליחיד (טופס 1301)
טופס דיווח שנתי להכנסות ליחיד (טופס 1301)

אילו פרטים ממלאים בטופס 1301?

התשובה לשאלה הזו היא מעט מורכבת, מפני שיש לא פחות מחמישה עשר סעיפים בטופס. ננסה לעבור פה באופן כללי על שלושת החשובים ביותר:

  1. פרטים אישיים – סעיף ב' בטופס ידרוש מכם למלא את הפרטים האישיים שלכם ושל בן או בת זוגכם (אם ישנם) למשל, מספרי תעודות הזהות שלכם וכתובת המגורים העדכנית.
  2. פירוט הכנסות – יש מספר סעיפים העוסקים בפירוט הכנסות. למשל, יש סעיף נפרד להכנסות מחו"ל. בכל סעיף יש למלא פרטים שונים.
  3. ניכויים וזיכויים – סעיף י"ב הוא הזעיף העיקרי שעוסק בפטור מתשלום מס, אולם יש עוד סעיפים המפרטים סיבות שונות לניכויים וזיכויים. למשל, בסעיף י"ג תצטרכו לסמן את כל הסעיפים שמעניקים לכם נקודות זיכוי (לדוגמא אם אתם עולים חדשים או משלמים דמי מזונות).
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות