fbpx

החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי

כיום רבים מן התושבים נוהגים לעזור להוריהם או לקרובי משפחתכם הן בגיל הזקנה, והן בעת הופעת מחלה כלשהיא המצריכה עזרה כלכלית נרחבת. עם שגשוגם של המוסדות הסיעודיים שנועדו לטפל באוכלוסייה זו, גדל באופן משמעותי הנטל הפיננסי המוטל על בני המשפחה המטפלים בהם, אשר נדרשים לממן מכיסם את הטיפול ובמקרים מסוימים ניתן לקבל החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי.

המחוקק העניק שורה של זכויות רבות לבני המשפחה המטפלים בקרוביהם ומפנים לכך את כספם הפרטי ואת זמנם.

לשם קידום מטרה זו – העניק המחוקק הטבות והקלות שונות, אשר באות לידי ביטוי באופנים שונים כדוגמת – הרחבת ההיעדרות מן העבודה בשל מחלת הורה, פיצויי פיטורין בגין מחלת קרוב משפחה, והטבות נוספות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אחת מן ההקלות המשמעותיות הניתנות לאדם המשלם על אשפוז קרוב משפחה הינה החזר מס אשר בא לידי ביטוי בזיכוי ממס ההכנסה.

זיכוי זה מקל משמעותית על התומך ויכול לחסוך לו באמצעות המנגנון המוסדר בחוק מאות ועד אלפי שקלים בכל שנת מס.

ידיים מחזיקות חזק

החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי – הבסיס החוקי

ההסדר החוקי המקנה זיכוי במס מהכנסתו של אדם, במקרים בהם שילם מכיסו הפרטי עבור החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי או לילדו, מוסדרת דרך סעיף 44 לפקודת מס הכנסה.

הסעיף מגדיר כי ההטבה במס תינתן רק באחד מקרות המקרים הבאים: במקרה של ילד, בן זוג או הורה אשר משותקים בצורה מוחלטת או מרותקים באופן פרמננטי, וכן במקרים של אי שפיות או היות קרוב משפחה עיוור – תוכל לחול ההטבה. כמו כן ביחס לילדים ניתן לקבל החזר במקרה בו מדובר בילד נטול יכולת הנמצא במוסד מיוחד.

החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי

בכל אותם מקרים ניתן לקבל את ההחזר בגובה של עד 35% לשנה מכלל ההוצאות ששולמו למוסד פר שנה. בכל שנה משתנה תקרת ההכנסה ליחיד ולבני זוג אשר ניתן לקבל בגינה את ההטבה.

הליך הגשת הבקשה להקלה בזיכוי במס להורים

במקרים רבים, קטינים מתגוררים במוסד המטפל בהם כמו פנימיות או מעונות שונים מטעם משרד הרווחה. גם במקרים אלו, על ההורים לשאת בחלק מן הנטל בהחזקה של ילדם (קרוב המשפחה).

גם במקרה זה ניתן כמובן לקבל החזר מס. על ההורים להגיש אישורים רפואיים שימולאו על ידי רופא המכיר את מצבו של הילד. אל טופס זה יש גם לצרף הפניות של וועדת ההשמה לגן או לבית הספר המיוחד. במידה ומדובר בשכיר יש גם לצרף טופס לקבלת זיכוי ממס בגין קרוב נטול יכולת.

יחד עם המסמכים והטפסים הנ"ל, המעידים על היותו של בן המשפחה (במקרה זה הילד) מטופל במוסד, יש לצרף חשבוניות מקור מן המוסד בו מוחזק בן המשפחה או לחילופין קבלות מלשכת הרווחה. כך למעשה ניתן יהיה לזכות את המשלם בזיכוי ממס של הכנסת העובד.

כיום ניתן לקבל זיכוי ממס של הכנסת האדם המשלם על החזקת קרוב משפחתו, אשר במקרים רבים יכול להיות גם ילדו או הורה. במטרה להקל על הנטל בהחזקה הפיננסית, ניתן באמצעות ס' 44 להגיש בקשה להחזר של עד 2 נקודות לשנה מן מס ההכנסה בעבור ההשתתפות במוסד.

מומלץ לבחון יחד עם מומחה בתחום, כמו רואה חשבון או יועץ מס, האם מתקיימת זכאות בהתאם לנסיבות ובכך לחסוך כסף רב הניתן לקבלו בהתאם להוראות החוק. חשוב לציין כי בחלק מן המקרים יכול להיוותר מצב בו קבלת ההטבה להורה יחיד המבקש את הבקשה תהיה אפקטיבית יותר מבקשה מתקרה של בני הזוג, ולכן במקרים אלו מומלץ להיוועץ בכדי למקסם ככל האפשר את התקרה הגבוהה בהתאם לנסיבות.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות