fbpx

החזרי מס בשנת שבתון

שנת שבתון היא משהו מאוד מקובל בקרב מגזר המורים והאקדמאים בישראל. יציאה לשנה של השתלמות, לימודים בחו"ל או אפילו שנת חופשה מעבודה שבסופה ניתן לחזור לעבודה "כרגיל". למעשה, רבים מהמורים והאקדמאים זכאים להחזרי מס בשנת שבתון מסיבות כאלו ואחרות. הסכומים יכולים להצטבר לסכומים מכובדים ובהחלט כדאי לכל עובד היוצא לשנת שבתון לבחון בצורה מקצועית ומקיפה האם מגיעים לו החזרי מס.

חופשה על החוף

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

החזרי מס על שנת שבתון הנפרסת על שתי שנות מס

בהקשר של החזרי מס בשנת שבתון ניתן לקחת למשל מקרה נפוץ מאוד בו יש זכאות של החזרי מס בשנת שבתון כאשר מורה יוצא לשנת השתלמות או שנת שבתון, במקרים בהם השנה נפרסת למעשה על שתי שנות מס (נניח, מספטמבר בשנה מסוימת ועד אוגוסט של השנה הבאה).

כך שאם המורה שילם מס בגין הכנסות שהן למעשה כספי קרן ההשתלמות ששחרר לצורך שנת ההשתלמות/שנת השבתון, פעמים רבות הוא יהיה זכאי להחזרי מס משום שכספי קרנות השתלמות הינם פטורים ממס.

 

הגדרת זמן להגשת בקשה להחזרי מס בשנת שבתון

חשוב מאוד להבהיר ולהסביר כי כאשר יש צורך להגיש בקשה להחזרי מס בשנת שבתון – בקשת ההחזר צריכה להיעשות בתוך שנת השבתון ועד ה-30 באפריל של שנת השבתון. כל בקשה של החזרי מס בשנת שבתון חייבת לכלול גם טפסי 106 – מכל מקום עבודה שהיה בשנה הרלוונטית. מורים שעסקו בבדיקת בחינות בגרות צריכים לצרף גם טופס מס הכנסה מתאים המפרט את ההכנסה הזו.

החזרי מס בשנת שבתון

יש לציין כי עובד בשנת שבתון הממשיך לעבוד במידה מסוימת אצל אותו מעביד ממנו יצא לשנת השבתון (חצי שבתון), פטור מבקשת החזרי מס כי המעביד עצמו מטפל בכך דרך תלוש השכר.

 

החזרי מס בגין שומת מס שנתית גבוהה מדי

במרבית המקרים בהם מורים יוצאים לשנת שבתון או שנת השתלמות, הם עושים זאת עם תחילת שנת הלימודים (במהלך שנת המס) ולא בינואר של שנה מסוימת (קרי, לא בתחילת שנת המס ולשנת מס אחת מלאה).

כך שנוצר מצב בו המורה מועסק למשל החל מתחילת שנת המס ועד אוגוסט, כאשר בספטמבר הוא יוצא לשנת השבתון ומפסיק להיות מועסק – מפסיק לקבל משכורת על עבודה. אך שומת המס היא שנתית בחישוב הכולל שלה, כך שאותו מורה שילם בינואר-אוגוסט מס כאילו הוא יועסק 12 חודשים. לכן, כאשר במהלך כמה חודשים בשנת המס המורה לא הועסק ולא קיבל משכורת, הוא יהיה זכאי במקרים רבים להחזרי מס כי חבות המס הכללית והשנתית שלו תפחת בחישוב של כל שנת המס במלואה.

אלו החזרי מס בשנת שבתון הנדרשים לאחר סיום שנת המס, באמצעות הגשת טפסים מתאימים ובקשה להחזר. אם המורה היה מועסק במשך כמה חודשים, נניח ינואר-אוגוסט כדוגמא נפוצה, אך לא מועסק במהלך חודשים אחרים בשנה, לרוב החישוב השנתי יאפשר קבלת החזרי מס.

בהקשר זה חשוב מאוד לציין כי דמי השבתון לא נחשבים הכנסה כמו משכורת אלא מענק, לכן אלו כספים שאינם חייבים בתשלום מיסים כמו שכר עבודה רגיל. כמו כן, כמובן שהזכאות להחזרי מס בגין שנת שבתון רלוונטית רק לאלו ששילמו מס, מי שלא הגיע לשיעור המינימום לתשלום מס הכנסה לא יהיה זכאי להחזר כספים בהקשר זה.

 

היבטים חשובים נוספים

החזרי מס בשנת שבתון הינם דבר חשוב מאוד שיש לבחון ולדרוש את המגיע, אך היבטים חשובים נוספים הם הסדרת תשלומי הביטוח הלאומי באופן עצמאי למי שנמצא בשבתון מלא ואינו עובד כלל בחודשים הרלוונטיים.

כמו כן, חשוב מאוד לשמור על תלושי המענק מקרן ההשתלמות ולוודא כי הקרן שילמה את ההפרשות הנכונות לפנסיה – בעיקר כאשר מדובר על שנת שבתון מכמה מעסיקים שונים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות