fbpx

החזרי מס משוק ההון

אנשים רבים, בין אם שכירים או עצמאים, משקיעים את משאביהם הפיננסים בתחום הפעילות הגובר והולך בשנים האחרונות – תחום שוק ההון וניירות הערך. במאמר הבא נדון גם על החזרי מס משוק ההון.

בעוד שבעבר שוק זה היה מופעל בעיקר על ידי גופים גדולים ותאגידים, אנו עדים בשנים האחרונות למגמה הולכת וגוברת של השקעה פיננסית מאסיבת של גורמים פרטיים, הכוללים נכסים ופיננסים פרטיים של אזרחים הבוחרים להשקיע בבורסה לשם הפקת רווחים עתידית.

תחום המיסוי בענף זה חל הן על הרווחים המופקים מן ההשקעה, והן באמצעות ניכוי מס במקרים של הפסד בהשקעה בניירות הערך.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

תקנות ניכוי המס הקבועות בחוקי מס הכנסה קובעות את הפרמטרים השונים לביצוע החזר מס ההכנסה, מי זכאי לכך ובאלו תנאים.

הליך קיזוז הפסדים בשוק ההון

כפי שנראה להלן, בשנת 2012 נכנסו שינויים במערך הקיזוז ניכוי המס בפעילות העסקית.

כך שלמעשה המצב עובר לשינוי האחרון בחקיקה. בעבר היה כי ניכוי במקור על ידי התאגיד הבנקאי בוצע רק על רווחים שהופקו מפעילות רווחית בהשקעה בשוק ההון, אך לא התאפשר מצב קיזוז במקרים של הפסדים על השקעה בניירות ערך שנוצרו מאוחר יותר מול רווחים מתקופה מוקדמת יותר. הליך קיזוז זה "נשמר" למעשה רק בקרב האוכלוסייה אשר הגישה דו"ח שנתי, דהיינו-קיפוח מעמדם של השכירים (למידע נוסף עבור החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה).

החזרי מס משוק ההון – השינוי בתקנות מס הכנסה החל משנת 2012

החל מתחילת שנת 2012 נכנסו לתוקפם שינויים בתקנות מס הכנסה מאת רשות המיסים. שינויים אלו טומנים בחובם השלכות רבות לעניין זכותם של משקיעים לקבלת החזר מס משוק ההון במקרים של הפסד פיננסי מפעילות עסקית בתחום שוק ההון.

החזרי מס משוק ההון

ההסדר שנכנס לתוקפו מאפשר לערוך קיזוז מס למשקיעים – כלומר, ניתן יהיה לקזז את ניכוי המס מתוך ההפסדים שנערכו למשקיע בניירות ערך בפעילות כושלת של שוק ההון.

החוק עוזר במידה מרובה לאוכלוסייה ספציפית מאוד – השכירים במשק אשר בחרו להשקיע בפעילות הונית בניירות ערך. אומנם השינוי שנעשה בתקנות מאפשר לכלל המשקיעים לקבל החזרי מס על ההפסד במשך כל הפעילות השנתית, אך היתרון מקבל משנה תוקף לאוכלוסיית השכירים המשקיעים.

הסיבה הנעוצה לכך היא כי שכירים בדרך כלל לא מגישים דוחות שנתיים, וכפועל יוצא מכך נראה כי שכירים רבים לא זכו להיות חלק מאלמנט קיזוז זה. השינוי יוצר הקלה גדולה לציבור זה – אשר אינו מחוייב להגיש דו"ח שנתי לשם הגשת הבקשה לקיזוז.

בכך יזכו השכירים לכסף המגיע להם על פי חוק, תוך זמן סביר וללא מנגנונים בעייתיים וארוכים. חשוב לציין כי שינויי חוק אלו משפיעים לטובה לא רק על שכירים אלא גם על משקיעים "רגילים" שיזכו מהיום להחזר בתוך חודש וחצי במקרה הקיצוני.

לשם קבלת הזכאות ממס ההכנסה על קיזוז ההפסדים יש לפנות אל משרדי מס ההכנסה בבקשה להחזר מס תוך צירוף מסמכים המראים על מקומות העבודה מן השנים המבוקשות יחד עם טפסים המעידים על הפעילות בשוק ההון ועל ההשקעות שבוצעו.

טיפים לשכיר משקיע בשוק ההון

בעקבות השינויים מרחיקי הלכת שנעשו בתקנות מס הכנסה אשר נכנסו לתוקפם לפני זמן לא רב, מומלץ מאוד למשקיעים שכירים אשר ביצעו השקעות בניירות ערך בשוק ההון, לפנות לגורמים מקצועיים, כגון יועץ מס(למידע מהו תפקידו של יועץ מס), לשם בדיקת מצבם ואולי מגיע להם החזרי מס משוק ההון.

ייתכן כי עקב ההשקעה (אשר הניבה לעיתים הפסדים למשקיע) ניתן יהיה לקבל זכאות על פי התקנה החדשה ולקזזה דרך ניכוי מס לשכיר. כך יתאפשר למשקיעים לחסוך זמן רב ולקבל החזרים על הפסדים בשוק ההון, אשר ניתנו בעבר רק למגישי דו"ח שנתי.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות