fbpx

החזרי מס בגין תרומות

המחוקק הישראלי יצר באמצעות דיני מס הכנסה, תמריצים שונים לעזרה לגופים ולמטרות שונות. אחת מן הדרכים בהם המחוקק עושה זאת הינה על ידי מתן החזרי מס בגין תרומות למוסדות ציבוריים או לגופים שונים.

בכך יוצאים מורווחים כל הצדדים. המדינה יוצרת תמריץ לתרומה לשם קידום מטרות הגופים והמוסדות, והאזרח זוכה בתגמול שבא לידי ביטוי בהחזר זיכוי ממס באופן יחסי לתרומות שהעניק באותה שנה.

מטבעות ועץ קטן ביד

החזרי מס בגין תרומות – תנאים והגדרות

באופן כללי ניתן לומר כי שכיר יהיה זכאי להחזרי מס בגין התרומות שהעניק כספית למוסדות הציבוריים. גובה החזר יכול להגיע לעד כ35% מסכום התרומה עם זאת, על מנת לקבל זכאות זו יש לענות על התנאים וההגדרות הקבועות בחוק.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הסעיף המסדיר תנאים אלו הינו ס' 46 לפקודת מס הכנסה, אשר קובע כי מוסד ציבורי שנקבע בהתאם להגדרות, יוכל לזכות את תורמיו בזכאות ממס.

בכל שנה משתנה סכום התרומה המינימאלי. כיום יש לענות על סכום תרומה מינימלי של מינימום 180 ₪ לשנה, סכום זה יכול להצטבר גם על ידי צירוף של כמה תרומות ולכמה מוסדות שונים.

במקרים של עובד עצמאי קבלת הזיכוי יכולה להתקבל רק במועדים של עריכת שומות מס באופן סופי, ולכן בשונה משכירים לא ניתנת האפשרות לניכוי הזיכוי של התשלום במהלך שנת המס בעוד שכיר יכול לקבל את הזיכוי בתוך השכר החודשי השוטף בתוך שנת המס עצמה.

תקרה לתשלום מס

חשוב לציין כי סכום התרומה מוגבל לאחוזים מתוך ההכנסה החייבת של התורם באותה שנה.

החזרי מס בגין תרומות

במקרה בו הסכום עולה על התקרה שנקבעה לזיכוי באותה שנה, ניתן להעביר את הזיכוי לשנים הבאות. בעת הגיע השכיר להגשת הבקשה להחזר המס, עליו לצרף את המסמכים הרלוונטיים המעידים על תרומותיו למוסדות הציבוריים.

כמו כן, בחלק ממקומות העבודה ניתן לבצע את החזר במס בתיאום עם המעסיק שמקזז את הסכומים בהתנהלות מול ההכנסה. מאוד חשוב כי על המוסדות המוזכרים לציין באישורי התרומה כי המוסד מוכר לצורכי מס הכנסה לפי פקודת מס הכנסה (סעיף 4).

הכרה במוסד ציבורי כמוכר לעניין קבלת החזר ממס

אחד מהתנאים הבסיסיים הקבועים בפקודת מס הכנסה על פי סעיף 46, הוא התנאי כי על המוסד להיות חלק מן המוסדות הציבוריים או הגופים המזכים את התורם במס. מומלץ לבדוק האם המוסד עונה על תנאי זה. את הבדיקה ניתן לבצע באינטרנט דרך אתר רשות המיסים דרך הקישור הבא: https://www.misim.gov.il/gmmalkar/

חשוב לציין כי הוראות הפקודה מטילות חובות שונות על המוסד הציבורי, אשר בהיעדר קיומן, רשאי שר האוצר או סמכות אחרת לבטל את זכאותו להעניק פטור ממס מגוף זה. כך למשל מוסד ציבורי אשר לא הגיש דוחות שנתיים במשך שנתיים ברציפות, או במקרים בהם עולה כי ניהול הפנקסים מתנהל אינו כדין – ניתן היה לבטל את קביעתו כגורם מזכה על פי הפקודה.

שכירים אשר תרמו למוסדות שונים במהלך השנה או אף בשנים שעברו תרומות כספיות מכיסם הפרטי, יכולים לקבל החזר בגובה של מאות ועד אלפי שקלים ממס הכנסה באמצעות החזר המזכה אותם בפטור.

לעיתים קרובות שכירים לא מודעים לזכויותיהם ומשלמים ללא זכאות במס או חוו מעבר בין מקומות עבודה שיצר בעייתיות בהכנסה.

במקרים אלו, ובכלל לכל שכיר, מומלץ מאוד לבחון יחד עם גורם מקצועי, כמו גוף העוסק בייעוץ מס, האם התורם אכן עונה על ההגדרות בחוק ולהסתייע בהגשת הבקשה להחזר, הן על התרומות, והן על התרומות באופן רטרואקטיבי.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות