fbpx

טופס בקשה לפטור ממס (טופס 1516)

עיסוק בירוקרטי נוטה להיות אירוע לא ברור, מלחיץ, מבלבל, ולעיתים אפילו מעיק. כשעולה הצורך במילוי טפסים עבור מס ערך מוסף או משרד החוץ יכול להיות עסק מורכב בשביל מי ששפת האם שלהם היא לא עברית.

למעשה, גם עבור מי שעברית היא שפת אם עבורו מילוי טפסים עשוי להיות עניין מתסכל, מפני שמעטים הם האנשים שלא עובדים מול רשויות החוק באופן מקצועי, והשפה של מוסדות החוק במדינת ישראל אינה מסורבלת ומורכבת עבורם. בדף הזה תוכלו לקרוא על אחד הטפסים, טופס 1516, הנקרא גם טופס בקשה לפטור ממס. בטקסט הזה נעשה ניסיון להסביר למי יש צורך בטופס הזה ומתי הצורך הזה עולה, אילו פרטים צריך למלא בטופס ועוד. להורדת הטופס לחצו כאן

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מתי נצטרך טופס הבקשה לפטור ממס?

הצורך בטופס 1516 עולה אצל אנשים ונשים שמדינת ישראל קבעה להם דרגת נכות ברמה העולה על 89 אחוז, המבקשים לקבל פטור ממס הכנסה.

טופס בקשה לפטור ממס (טופס 1516)
טופס בקשה לפטור ממס (טופס 1516)

אילו פרטים ממלאים בטופס 1516?

את התשובה הזו יש לחלק לארבעה חלקים:

  1. פרטים אישיים – שם פרטי, שם משפחה, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים ומספר טלפון
  2. בקשה לזימון לוועדה רפואית – פה תצטרכו לסמן האם זו הפנייה הראשונה שלכם לוועדה הרפואית, או שכבר עברתם ועדה רפואית בעבר. אם עברתם כבר ועדה רפואית, תצטרכו לכתוב את התאריך בו עברתם אותה.
  3. פירוט אחוזי נכות – בסעיף הזה תצטרכו לסמן אם נקבעו לכם אחוזי נכות, ואם כן על פי איזה חוק נקבעו אחוזי הנכות הללו, באיזה שיעור והחל מאיזה תאריך.
  4. פרטים הנוגעים להכנסה – בסעיף הזה תצטרכו לסמן מה הם מקורות ההכנסה שלכם. אם ההכנסה שלכם מגיעה ממשכורת או קצבה, תצטרכו לציין את שם המעביד ומספר תיק הניכויים שלכם.

 

מידע נוסף על הטופס

שימו לב לסעיף ב' בטופס 1516 (סעיף 3 בפסקה 'אילו פרטים ממלאים בטופס 1516?' בדף הזה), תצטרכו לצרף אישור ופרוטוקול של הועדה הרפואית שקבעה לכם את אחוזי הנכות. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא שהחזרי מס רטרואקטיביים אפשר לדרוש עד שש שנים אחורה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות