fbpx

החזר מס על ביטוח חיים

לא מעט ישראלים מחזיקים בביטוח חיים מסיבות שונות.  אחת הסיבות העיקריות היא עבור קבלת משכנתא, אך עבור לא מעט ישראלים אחרים מדובר פשוט במוצר חיוני אשר יסייע להם בעת צרה. כיוון שהמדינה מעוניינת לעודד את השימוש במוצרי חיסכון מסוימים, היא מציעה הטבות מס כאלו ואחרות וביניהן – החזר מס על ביטוח חיים.

מה זה אומר ואיך מקבלים את זה? על כך בכתבה הבאה.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

ביטוח חיים – למה לעשות את זה ומדוע מקבלים על זה החזר מס?

ביטוח חיים הוא אחד ממוצרי הביטוח הנפוצים ביותר. מדובר בעצם בפוליסה אשר מבטיחה תשלום של קצבה חודשית או סכום חד פעמי במקרה של מות המבוטח או במקרים של אובדן כושר עבודה או נכות.

במקרה של מוות, מי שיקבל את הקצבה יהיו המוטבים של המבוטח כפי שהוא הגדיר, לרוב בני משפחה אשר תלויים בו כלכלית ועל כן מותו, מלבד הנזק הנפשי, יגרום להם גם למצוקה כלכלית.

כמו כן, סוג מאוד נפוץ של ביטוח חיים הוא ביטוח חיים למשכנתא. במקרה הזה, המוטב בביטוח החיים הוא לא בני המשפחה אלא הבנק ממנו נלקחה המשכנתא. כך, הבנק מבטיח לעצמו שבמקרים של מות המבוטח, המשכנתא עדיין תשולם על ידי חברת הביטוח.

ביטוחי חיים מאפשרים ביטחון ויציבות כלכלית לאחר מקרי מוות ולכן המדינה מעוניינת לעודד את רכישתם על ידי האזרחים. זאת הסיבה בגינה המדינה מציעה הקלות מסוימות כמו החזרי מס עבור ביטוח חיים אשר להם זכאי כל מי שמבוטח בביטוח חיים.

החזר מס על ביטוח חיים

 

החזר מס עבור ביטוח חיים – מי זכאי לכך?

בדומה למגוון רחב של מקרים בהם קיימת זכאות להחזר מס, גם במקרים של החזר מס עבור ביטוח חיים רוב האזרחים אינם מכירים את החוק, אינם מודעים להטבה לה הם זכאים ולכן גם לא מנצלים אותה וכספים רבים הולכים לטמיון.

באופן כללי, כל מי שרכש ביטוח חיים ומפקיד לאותו ביטוח סכום שנתי, זכאי להחזר מס עבור הסכום שהפקיד באותה שנה. החזר המס עבור ביטוח חיים תקף גם עבור מי שביטוח החיים שלו משולם על ידי המעסיק בניכוי מהמשכורת וגם על ידי מי שמפקיד לביטוח החיים באופן עצמאי.

עם זאת, מי שמפריש כספים לביטוח החיים באמצעות מקום העבודה מקבל את הטבת החזר המס באופן אוטומטי בזכות הדיווח של מקום העבודה. במקרה של הפקדה באופן אישי, יש לטפל בהחזר המס באופן עצמאי ולהגיש את הטפסים המתאימים לפקיד שומת המס ברשות המיסים.

 

מה גובה החזר המס עבור ביטוח חיים?

על פי החוק בישראל, כל מי שמפקיד כספים לביטוח חיים זכאי להחזר מס בסך של 25 אחוז מסכום ההפקדה השנתי שלו. בנוסף, קיימת גם תקרת הפקדה אשר מי שמפקיד סכומים מעל אותה תקרה לא זכאי להחזר מס עבורם.

הסכום השנתי המוגדר כעת הוא 34 אלף ש״ח אך הוא עשוי להשתנות לאורך השנים בהתאם להחלטות של רשות המיסים. כך, הסכום המקסימלי אותו ניתן לקבל כהחזר מס עבור ביטוח חיים בשנה אחת הוא 8 וחצי אלף ש״ח.

כמובן שהדבר תקף עבור כל פוליסה כך שעבור משפחות בהן יש יותר מביטוח חיים אחד מדובר בהחזרים אשר עשויים להצטבר לסכומים גדולים במיוחד כל שנה. בנוסף, חשוב לדעת שכיוון שמורידים את סכום החזר המס מסכום ההפקדות הכללי לביטוח, יורדת גם חובת המס השנתית.

 

אני זכאי להחזר מס על ביטוח חיים – איך אני מקבל את זה?

על מנת לקבל את החזרי המס עבור ביטוח החיים יש למלא טופס 135 המהווה דוח שנתי וכן טופס 106 מהמעסיק המפרט את ההכנסות השנתיות של העובד.

בנוסף לאלו, יש לפנות לחברת הביטוח על מנת לקבל אישור שנתי של כלל ההפקדות אשר בוצעו לביטוח החיים באותה שנה. יש להגיש טפסים אלו באופן ידני אצל פקיד השומה המקומי. בניגוד לבקשות אחרות, את הבקשה להחזר מס על ביטוח חיים לא ניתן להגיש באופן מקוון.

בנוסף, חשוב לדעת כי הבקשות להחזר מס מוגשות עבור כל שנה בנפרד. כלומר, אם אתם מחזיקים ביטוח חיים כבר 10 שנים, עליכם להגיש בקשה נפרדת להחזר מס עבור כל שנה בה הפקדתם כספים לפוליסת הביטוח. כמו כן, הזכאות להחזר מס תקפה רק עבור 6 שנות המס האחרונות.

על כן, בשנת 2024 ניתן להגיש בקשות להחזר מס עבור השנים 2018-2024 בלבד. בנוסף, כדאי לדעת כי כל בקשה להחזר מס מובילה לבדיקה כללית של סכום המס ששולם באותה שנה בהתאם להכנסות ולהפרשות ממקום העבודה ולעיתים מתגלה שעל אף ההחזר לו אתם זכאים, אתם נמצאים בחוב למס הכנסה ועליכם דווקא להוסיף כספים.

 

קבלת החזרי מס – איך עושים את זה נכון?

כיוון שמדובר בתהליך מורכב שדורש היכרות עם מגוון רחב של חוקי מס, סוגים שונים של הפרשות, ולא מעט חישובים מורכבים, כדאי לבצע את התהליך בסיוע של רואה חשבון, אשר ילווה את התהליך באופן מקצועי.

על אף שמדובר בתהליך אותו כל אחד יכול לבצע באופן עצמאי, מילוי לא נכון של הטפסים וחוסר היכרות עם פרטי החוק יכולים להוביל לפסילת הבקשה או לקבל של החזר מס נמוך מהסכום לו אתם זכאים באמת.

כמו כן, לרוב מדובר בתהליך מורכב אשר גוזל לא מעט זמן ודורש פנייה לגורמים שונים וביצוע מגוון של תיאומים וחישובים. שימוש ביועץ מקצועי, על אף העמלה שהוא גובה, יבטיח שירות מצוין, ובסופו של דבר יהיה משתלם יותר מאשר ביצוע התהליך בכוחות עצמכם.

בנוסף, שכירת שירותיו של איש מקצוע תוכל לספק לכם ייעוץ גם בתחומים אחרים, בהם אתם עשויים להיות זכאים להחזרי מס, כמו עבודה מהבית, קניות בחו״ל או תאונות עבודה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות