fbpx

החזרי מס בגין מילואים

מדינת ישראל וצה״ל מתבססים בצורה משמעותית על היכולת של האזרחים להגיע בעת פקודה לשירות מילואים. בכל שנה עשרות אלפי ישראלים לובשים מדים מחדש, מצטרפים ליחידות המקוריות שלהם, ומסייעים לפעולתן בדרכים שונות. סיוע זה, מלבד התשלום שהוא מספק למשרתים, מזכה את משרתי המילואים בהטבות נוספות וביניהן הקלות והחזרי מס בגין מילואים. מה מגיע למשרתי מילואים ומה צריך לעשות כדי לקבל החזרי מס על שירות מילואים? על כך בכתבה הבאה.

אילו הטבות מס מגיעות לחיילים בשירות מילואים?

בשנים האחרונות, מדינת ישראל הטיבה ושיפרה את תנאי החיילים ואת התנאים של משרתי המילואים והוסיפה מספר הטבות בנוסף להטבות שהיו קיימות מכבר. מלבד מענקים שונים להם זכאים משרתי המילואים על בסיס כמות ימי המילואים ואופי השירות, ישנן גם מספר הטבות הקשורות למיסים שאותם משרתי מילואים משלמים. הטבות המס העיקריות עבור חיילים בשירות מילואים הן:

  1. פטור ממס על מענקי מילואים.
  2. נקודות זיכוי במס הכנסה על ימי מילואים שנתיים.
  3. הפחתה בשיעור המס בעקבות שירות מילואים.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מדובר בהטבות הנוספות אחת על השנייה ולא סותרות, כך שכל אזרח אשר התייצב לשירות מילואים זכאי להן.

 

פטור ממס על מענקי מילואים

עבור מי שמשרת מספר גדול של ימי מילואים בשנה, צה״ל מספק מענקים שונים בהגעה למכסת ימים מסוימת. מענקים אלו מתווספים לשכר היומי שמקבל משרת המילואים, ומהווים בונוס חשוב אשר הופך את ההתמדה בשירות מילואים למשתלמת במיוחד.

עם זאת, עד לשנת 2017, חיילי מילואים היו מחויבים בתשלום מס הכנסה בגובה 25 אחוז מהמענק השנתי, דבר אשר הפך כמובן את המענק לקטן יותר ופחות מתגמל. היום חיילי המילואים זכאים לקבל מענקים פטורים ממס. במידה ונוכה מס על מענק שניתן בעקבות שירות מילואים, ניתן לפנות לרשות המיסים בבקשה להחזר מס על אותו המענק.

החזרי מס בגין מילואים

 

נקודות זיכוי במס הכנסה על ימי מילואים שנתיים

עוד הטבה חשובה ומשתלמת עבור משרתי מילואים היא קבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה על שירות מילואים. נקודות הזיכוי של מס הכנסה הן אחד הכלים העיקריים להפחתת ניכוי המס עבור אזרחים הזכאים להקלות מסיבות שונות.

כל נקודה מהווה סכום חודשי קבוע וניתן לקבל נקודות זיכוי מסיבות שונות ומגוונות. הנקודות מצטברות ויחד מובילות להקלות משמעותיות בניכוי המס ובמקרים מסוימים, בצירוף עם דרגת שכר מתאימה, יכולות להוביל לפטור ממס הכנסה. חיילי מילואים זכאים לקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה באופן הבא:

 

כמות ימי מילואים בשנה כמות נקודות זיכוי ממס הכנסה סכום הזיכוי החודשי נכון ל-2020 סכום הזיכוי השנתי נכון ל-2020
10 – 14.5 ימי מילואים חצי נקודת זיכוי 109 ש״ח 1,314 ש״ח
15 – 19.5 ימי מילואים נקודת זיכוי אחת 219 ש״ח 2,628 ש״ח
20 – 36.5 ימי מילואים 1.5 נקודות זיכוי 328 ש״ח 3,928 ש״ח
37 ימי מילואים ומעלה 2 נקודות זיכוי 438 ש״ח 5,256 ש״ח

 

על זכאות לנקודות זיכוי במס הכנסה יש לעדכן את המעסיק על מנת שהן יופיעו במשכורת החודשית ובכך יפחיתו את סך המס המנוכה בכל חודש.

 

הפחתה בשיעור המס בעקבות שירות מילואים

במקרה הזה לא מדובר בהטבה אלא בעצם בזכות אשר קיימת לכל עובד בישראל. במקרה של אזרחים אשר מבצעים שירות מילואים פעיל במשך מספר ימים בשנה, ניתן להתייחס לכך כמו עבודה בשתי עבודות שונות לאורך השנה.

אופן חישוב מס ההכנסה על ידי רשות המיסים מתבסס על חישוב של סכום המס השנתי אשר חייב כל עובד לשלם על בסיס ההכנסות שהיו לו בשנת המס האחרונה. כך, על אף שמס ההכנסה משולם על בסיס חודשי, הוא מחושב על בסיס שנתי.

הדבר מהווה כמובן פתח לטעויות ואי דיוקים שכן לא כל חודש דומה לקודמו ולעיתים חודשים מסוימים יספקו הכנסה נמוכה יותר ממה שהוערך ברשות המיסים ועל כן יהיה על העובד לשלם עליהם מס נמוך יותר. במובן הזה, כל מי שמבצע שירות מילואים פעיל לאורך השנה וימי השירות משפיעים על השכר החודשי שלו, סביר כי הוא זכאי להחזר מס על בסיס אותם ימים בהם הרוויח פחות מהמצופה על ידי רשות המיסים.

 

החזרי מס בגין מילואים – איך מקבלים החזר מס עבור שירות מילואים פעיל?

משרתי מילואים, בדומה לאזרחים אחרים הזכאים להחזר מס, יכולים לקבל את החזר המס המגיע להם באמצעות מילוי טפסים מתאימים והגשתם לפקיד השומה המקומי בלשכת המס. המסמכים העיקריים הרלוונטיים לקבלת החזר מס הם:

  1. טופס 135 – טופס בקשה להחזר מס.
  2. טופס 106 – פירוט הכנסות שנתי המתקבל מהמעסיק.

 

במקרים בהם מדובר על עובד עצמאי או על עובד במספר עבודות שונות יש לספק סיכום מלא של כלל ההכנסות החייבות במס של אותו עובד במהלך שנת המס עליה הוא מבקש החזר מס. חשוב לדעת כי כל בקשה להחזר מס היא עבור שנת מס אחת בלבד. כלומר, אם קיימת זכאות להחזר מס במספר שנים שונות בעקבות שירות מילואים או מסיבות אחרות, יש להגיש בקשה נפרדת עבור אותה שנה.

מהצד שני, אם עבור שנה מסוימות קיימות מספר סיבות שונות המזכות את אותו עובד בהקלות מס כמו – שינוי בסטאטוס המשפחתי, שינוי במצב הרפואי, זכאות לקצבאות או שינוי תעסוקתי ועבודה בעבודות שונות, יש לצרף את כל הסיבות והעילות לאותה בקשה שנתית.

בנוסף לטפסים אלו, עבור כל עילה המזכה את המבקש בהקלות מס, יש לצרף מסמכים מתאימים אשר מוכיחים את הזכאות לאותה הקלה. כך, אם מדובר באדם הזכאי להקלות בעקבות שירות מילואים פעיל, יש לצרף מסמכים רשמיים המוכיחים שאותו אדם ביצע שירות פעיל באותה שנה, כמות ימי המילואים וסך ההכנסות שהתקבלו משירות המילואים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות