fbpx

רואה חשבון להחזרי מס

כל שכיר במדינת ישראל וכמובן גם כל אדם עצמאי משלם מיסים כגון מס הכנסה וביטוח לאומי. מיסים אלה נגזרים מסך ההכנסה השנתית, אך בדרך כלל העברת ניכוי המס נעשית בכל חודש. בעזרת רואה חשבון להחזרי מס ניתן לקבל החזרים, לעיתים, כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת לבד.

המציאות מלמדת שאנשים רבים, שכירים אך גם עצמאיים משלמים מס הכנסה ולפעמים גם ביטוח לאומי בעודף. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה זו?

מה שניתן ולמעשה כדאי מאוד לעשות זה לפנות לרואה חשבון המתמחה בייעוץ בנושא זה. באמצעות תהליך פשוט של ייעוץ וליווי, ניתן לקבל החזרי מס נכבדים. והבשורות הטובות אף יותר – ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר גם באופן רטרואקטיבי, עבור השנים שחלפו. כמקובל, החזר מס אפשרי לתקופה של 6 שנים. לכן, לא כדאי להסס ולהתעכב כדי לא לאבד את הזכאות המקסימלית להחזר.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

איסוף נתונים ובדיקתם

ייעוץ וליווי של רואה חשבון להחזרי מס מצריכים לבצע קודם לכל בדיקת רקע מקיפה. בדיקת רקע זאת מתחילה בשיחה עם הלקוח, לשם בירור ראשוני. בשיחה זו יבקש רואה החשבון לדעת מיהו הפונה מבחינה אישית ומקצועית.

נתונים אישיים, שלא תמיד נראים ממין העניין למעשה עשויים בהחלט להביא לכך שהחזר המס המגיע יהיה גדול במיוחד. שכן זאת יש לדעת – כל מיני אפיונים אישיים ומשפחתיים עשויים להביא להפחתת חבות המס, הפחתה שעד כה לא באה לידי ביטוי.

רואה החשבון, כמו כל גורם המטפל בענייני כספים, לא יכול להסתפק רק בשיחה עם הלקוח שכן יש צורך בתיעוד. עבור רשויות המס, לא ניתן להתייחס כראוי לכל בקשה להחזר מס ללא תיעוד מתאים שלמעשה מספק את האסמכתא לכך ששולמו כספים ביתר ועל כן מגיע החזר מס.

רואה חשבון להחזרי מס

אפילו תיעוד שלכאורה לא נוגע להכנסות עשוי להביא למצב שבו קיימת זכאות להחזר. למשל, מי שרכש ביטוחים מסוימים הקשורים בחיים או בריאות ומי שהפריש לפנסיה אמור לקבל הטבות מס מסוג ניכוי וזיכוי. מי שלא קיבל את ההטבות הללו, המגיעות לו, יוכל בהחלט לקבל החזר אם יגיש בקשה מתאימה בצירוף אישור מחברת הביטוח.

 

ניצול נקודות זיכוי בעזרת רואה חשבון להחזרי מס

חוקי המס בישראל מאופיינים במורכבות רבה. בין היתר, הדבר נובע מכך שלא קיים מס הכנסה אחיד ולא לכולם מגיעות אותן ההקלות מתשלום המס. המס בישראל מחושב באופן מדורג, דהיינו קיימות מדרגות מס. לכך יש להוסיף שהנחה לנישומים (משלמי המס) ניתנת בהתאם לניקוד המוענק להם המכונה בשם "נקודות זיכוי". כך, רואה חשבון שרוצה לבדוק האם הלקוח זכאי להחזר מס יצטרך לבדוק מצד אחד את ההכנסות (ברמה שנתית) ומצד שני את סך נקודות הזיכוי המגיעות.

פעמים רבות מתגלה שאזרחים מן השורה לא היו מודעים לנקודות זיכוי המגיעות להם והמעסיק לא עדכן באופן נכון את אותן נקודות זיכוי. אם מחלקת השכר או חשב השכר לא עדכנו נכונה את נקודות הזיכוי המשמעות, אם כן, היא תשלום מיותר למס הכנסה. עד כמה זה חשוב? לא ניתן להפריז בחשיבות העניין. הפחתה של נקודת זיכוי אחת, למשל, תביא לכך שמשולם עודף מס בכ-2500 ₪ ויותר.

 

קריטריונים רבים להחזר

רואה חשבון להחזרי מס הבקיא בכל חוקי המס הנהוגים בישראל יכול לסייע לכל פונה לבדוק את הזכאות להחזר. בין היתר, החזרי מס מגיעים לחיילים משוחררים, להורים לילדים הסובלים מנכות או מוגבלות, לאנשים שבמשך תקופה מסוימת לא עבדו בשל מחלה, והחזרי מס בגין פיטורין, לאנשים התומכים בקרוב משפחה חולה המאושפז במוסד רפואי או טיפולי. גם תושבי ישובים מסוימים זכאים להנחה במס, שלא תמיד באה לידי ביטוי ובמקרים כאלה – החזר מס הוא זכות שכדאי לנצל.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות