fbpx

טופס בקשה להקלה במס ליחיד הזכאי לתואר אקדמי (טופס 119)

אם יש לכם הרגשה שהשפה בטפסים של רשויות המיסים היא מורכבת ומבלבלת עבורכם – דעו שאתם לא לבד. בירוקרטיה יכולה להיות מאוד לא ברורה, חסרת היגיון ואפילו קטנונית לפעמים. כל התחושות הלא נעימות הללו שיכולות לעלות בעת מילוי טפסים של רשויות המיסים יכולות לנבוע מכך שהשפה בטפסים של רשויות המיסים היא מורכבת, ובמשלב לשוני שכמעט אף אחד לא משתמש בו.

למעשה, אם אתם לא פקידי שומה או עובדים בפירמה של רואי חשבון, כנראה שלא תצליחו להבין כל מה שכתוב בטופס. כאן תוכלו לקרוא על טופס 119, הנקרא גם טופס בקשה להקלה במס ליחיד הזכאי לתואר אקדמי או תעודה מקצועית. בדף שלפניכם נעשה ניסיון להבהיר מתי יש לכם צורך בטופס הזה, מה הם הפרטים שעליכם למלא בטופס ועוד. להורדת הטופס לחצו כאן

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מתי נצטרך טופס בקשה להקלה במס ליחיד הזכאי לתואר אקדמי?

הצורך בטופס 119 יכול לעלות אצל כל מי שסיים את לימודיו האקדמיים או המקצועיים. כמות נקודות הזיכוי שניתן לקבל משתנה בהתאם לתואר אותו סיימתם.

טופס בקשה להקלה במס ליחיד הזכאי לתואר אקדמי (טופס 119)
טופס בקשה להקלה במס ליחיד הזכאי לתואר אקדמי (טופס 119)

אילו פרטים ממלאים בטופס 119?

את טופס 119 פותחים בהחלטה למי מגישים את הטופס – ישירות לפקיד השומה או דווקא למעסיק. את הבחירה מסמנים בראש הטופס. לאחר כן תצטרכו למלא את פרטיכם האישיים, איזה תואר סיימתם (ראשון, שני, שלישי או לימודי מקצוע) ובאיזו שנה סיימתם אותו. לסוף, תצטרכו לחתום על הצהרה כי הנתונים שמילאתם הם אמיתיים ונכונים.

 

מידע נוסף על הטופס

לטופס מצורף דף ובו הסברים מפורטים וברורים לגבי כל תואר. ההסברים יעזרו לכם להבין את זכויותיכם, וגם למלא את הטופס כמו שצריך. בנוסף, יש לצרף לטופס הבקשה לזיכוי בגין תואר אקדמי את תעודת הזכאות לתואר שמוסד הלימודים הנפיק לכם. שימו לב שאתם לא מצרפים בטעות את הדיפלומה במקום תעודת הזכאות לתואר. אם סיימתם לימודים מקצועיים, עליכם לצרף אסמכתא המאשרת את היקף שעות הלימוד שעברתם, ובנוסף – אישור שתעודת המקצוע שלכם מוכרת על ידי מוסד ממשלתי, גם אם התעודה לא הונפקה במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות