fbpx

החזרי מס לזוגות נשואים

בישראל מקובל להעביר לרשויות המס תשלומים שונים שנגבים "על החשבון". במילים אחרות, למרות שחבות המס היא שנתית, הן שכירים והן עצמאיים משלמים מקדמות או ניכויי מס במקור, הכל על פי העניין.

מצב זה יוצר מציאות שבה האפשרות של תשלום מס ביתר נפוצה הרבה יותר משמקובל לחשוב. במקביל, גם חוקי המס הסבוכים המקובלים בארץ אינם מקלים על החיים. העובדה שגורמים שונים משפיעים על האפשרות ליהנות מהטבות מס, והללו אינן ניתנות באופן אוטומטי, הביאה גם היא למצב שבו אי אפשר להישאר פסיביים. כדי להימנע מתשלומים מיותרים, גם בני זוג נשואים צריכים להישאר עם היד על הדופק ולדרוש החזרים המגיעים להם, לדוגמא החזרי מס לזוגות נשואים.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הגשת בקשה להחזרי מס לזוגות נשואים

לפני שנראה כיצד בדיוק מגישים בקשה להחזרי מס לזוגות נשואים נדגיש שברוב המוחלט של המקרים חובת המס הינה זוגית. מס הכנסה מבצע תחשיב של הכנסות ליחידה משפחתית (בעל ואישה), כאשר על סמך הכנסה זו ישולם המס ובהתאם לה תבחן זכאות להחזר על פי קריטריונים שונים.

את הבקשה להחזר יש לבצע, אם כן, ביחד, כאשר לצורך כך ניתן לפעול באחת מתוך שלוש דרכים:

 

אפשרות ראשונה – פניה לחברות מקצועיות להחזר מס

חברות אלה, שלרוב מעסיקות אנשי פיננסים, יועצי מס, מנהלי חשבונות, כלכלנים או רואי חשבון, דואגות לאיסוף המסמכים המתאימים ומבצעות חישוב דומה לזה שמבצעים במס הכנסה. חברה כזאת תגיש את הבקשה בשם בני הזוג וביכולתה להבטיח שלא צפוי מצב של חבות מס (מצב הפוך לקיומו של החזר).

החזרי מס לזוגות נשואים

יתרון נוסף שנובע בפניה לחברה כזאת טמון בכך שישנו חיסכון בזמן, בטרחה ובמאמץ. יש לקחת בחשבון שעלות השירות הצפויה הינה אחוז מסוים מתוך ההחזר שיתקבל.

 

אפשרות שנייה – ביצוע הפרוצדורה באופן עצמאי

התהליך צריך לכלול איסוף של כל מסמכי ההכנסות השונים וכן של כל המסמכים שיעידו על זכות להקלות במס ומסמכים שונים שמעידים על מצב מיוחד (כגון בן משפחה חולה, נכות, ילד בעל מוגבלות וכן הלאה). לאחר איסוף המסמכים יש למלא טופס מתאים, טופס 135, ולשלוח למס הכנסה. רשות המס תבדוק את הבקשה, תבדוק שהטופס ממולא כנדרש, שאין חוסרים ואין אי בהירויות.

בנוסף יבדקו מהו סכום המס שנגבה ומהו סכום המס שאמור היה להיגבות בפועל. במידה ויגיע החזר – הוא ישלח באופן אוטומטי לחשבונם של בני הזוג (חשבון משותף) או לחשבונו של אחד מהם, על פי בקשתם.

 

אפשרות שלישית – ביצוע ע"י רואה חשבון / יועץ מס

אפשרות זו, הרלוונטית בעיקר בקרב עצמאיים וחברות, איננה מצריכה פעולה מיוחדת מבני הזוג. כאן, פעולות תיאום המס ודרישת ההחזר מבוצעת על ידי רואה החשבון או יועץ המס שמכין עבור בני הזוג את הדוח השנתי. תוך כדי הכנת הדוח מתברר האם יש מקום לקבלת החזר ולאחר הגשת הדוחות וסיום הבדיקה של רשות המיסים תתבצע התקזזות בהתאם.

 

הפחתת נטל המס

כדי להבין מדוע כדאי להגיש בקשה להחזרי מס לזוגות נשואים, נספק כמה דוגמאות למצבים שבגינם עשויים בני זוג לשלם סכומים גבוהים מאלה מהם מחויבים אליהם. בין היתר מדובר על מצבים כגון:

  • שינוי סטטוס תעסוקתי במהלך שנת מס.
  • עבודה בכמה מקומות עבודה במקביל, בלי לבצע תיאום מס מקדים.
  • קיום מצב של אובדן כושר עבודה, זמני או קבוע.
  • מצב של נכות, זמנית או קבועה.
  • העברות של סכומי כסף לחסכונות פנסיוניים, לרבות קופת גמל לקצבה.
  • הולדת ילד במהלך שנת מס (דבר שמגדיל את נקודות הזיכוי שמגיעות לבני הזוג).
  • קיומם של הוצאות מוכרות כגון ביטוח חיים.
  • החזקה של בן משפחה במוסד.
  • קיום של קרוב שמוגדר נטול יכולת.
  • תרומות למוסדות מוכרים.
  • מגורים ביישובים מועדפים ועוד.
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות