fbpx

החזרי מס לעצמאיים – האם זה קורה?

בעולם העצמאיים, הפן הכלכלי מהווה שיקול חשוב בקבלת החלטות רבות. העיסוק כעצמאי מביא עמו חוסר וודאות רב בתחומים רבים, וכשמדובר ברשויות המס – כל החזר שניתן לקבל הוא משמעותי במאמר זה נדון על החזרי מס לעצמאיים – האם זה קורה?

לעתים קרובות, עצמאיים זכאים להקלות במס עקב סטטוסים משתנים בחיים או עקב היותם עצמאיים.

אמנם העיסוק מול מס ההכנסה מרגיש לפעמים כאילו אין לו סוף, אך גם הסקפטיים העצמאיים ביניכם יכולים לקבל החזרי מס במידה וזכאים לכך.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

במאמר זה, ריכזנו את המידע החשוב לעצמאיים על החזרי מס מא' ועד ת'.

 

החזרי מס לעצמאיים

החזר מס הוא סכום כסף המגיע לעובדים שכירים או עצמאיים בעקבות תשלום של סכום גבוה מהנדרש למס הכנסה. מצב זה יכול לקרות במקרים בהם זכאי העובד לפטור, הקלות או הנחות במס ולא היה מודע לכך, או שנגבה ממנו סכום גבוה מהנדרש. בגלל העובדה שמס הכנסה לא מודעים ולא מחשבים באופן אוטומטי גבייה גבוהה מהנדרש, התהליך נדרש באיסוף טפסים ואישורים והגשת בקשה.

 

דולרים

למי מגיע מס הכנסה ואיך יודעים?

ישנה רשימה המתעדכנת על – ידי מס הכנסה אחת לשנה בה מופיעים המקרים המעודכנים הזכאים לפטור, הנחה או נקודות זיכוי במס. על סמך הרשימה ניתן לדעת מי הזכאים למס, כאשר הקטגוריות משתנות וכוללות סטטוסים שונים בחיים.

אם התגלה על פי הרשימה כי העצמאי זכאי לנקודות זיכוי או פטור ממס, ניתן להיכנס למחשבון החזרי המס באתר רשות המסים ולחשב את גובה ההחזר. את הבקשה ניתן להגיש עד 6 שנים משנת המס המדוברת (בהגשה ברטרו). בכל מקרה, ניתן ואף רצוי להתייעץ עם מומחים, כך שתוכלו לקבל את המירב ובצורה היעילה ביותר. לפרטים, קראו עוד.

החזרי מס לעצמאיים – האם זה קורה
החזרי מס לעצמאיים – האם זה קורה

באיזה מקרים כדאי לעצמאי לבדוק האם הוא זכאי להחזר מס?

ניתן לחלק את רשימת ההנחות והפטורים לפי כמה קטגוריות עיקריות, לדוגמה:

סטטוסים משפחתיים: נישואים, גירושים, תשלומי מזונות, לידת ילד וכד'

סטטוסים תעסוקתיים: עצמאיים בתנאים מסוימים, מספר עבודות ללא ביצוע תיאום מס, עבודה או מגורים במקומות מוגדרים (דוגמת פריפריות, נגב, גליל עליון וכד')

בכל מקרה בו העצמאי עומד בתנאים לקטגוריה מסוימת סביר שיהיה זכאי להקלה במס, בתנאי שהגשת הבקשה תיעשה בזמן המוגדר לכך ובצירוף כל המסמכים הנדרשים.

 

איך עצמאי יכול לקבל את הכסף המגיע לו מהחזר מס?

את הגשת הבקשה להחזר מס יש לעשות בצירוף אישורים וטפסים המעידים על מצבו הכלכלי והכנסותיו של העצמאי ובן/ בת זוגתו, בצירוף האישורים המעידים על זכאותו להקלה במס. החזרי המס נכנסים ישירות לחשבון הבנק המופיע בטופס הבקשה, בצמוד מדד ובתוספת ריבית של 4%. לפי החוק, הכסף אמור להיכנס לחשבון העצמאי עד 90 יום מאישור הבקשה או עד ה31 ביולי בשנת המס שאחרי השנה המדוברת. בכל מצב, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע, כך שהכסף ייכנס לחשבונכם במהירות ויעילות.

 

 

מטבעות

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות