fbpx

החזר מס לעצמאיים: המדריך המלא

ישראל מלאה באנשי מקצוע, הפועלים על פי הגדרה כעצמאים. בין אתם עובדים בסגנון פרילנס, או שאתם בעלי עסק, אתם ודאי מכירים היטב את ההתנהלות מול רשויות המס ויודעים שיש סיכוי סביר, שמגיע לכם החזר.

אבל, כמו רוב האוכלוסייה בישראל – כנראה שגם אתם מעדיפים כמה שפחות אינטראקציה עם הבירוקרטיה הכרוכה בשירותי רשויות המס, אפילו אם זה אומר שתיאלצו לוותר על החזר המס שמגיע לכם. האם זה באמת כך?

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

למה חשוב לבקש החזר מס?

מבקר המדינה דיווח, כי מיליארדי שקלים נמצאים ברשות המדינה, על תקן של כספים אבודים, מהחזרי מס שאיש לא הגיע לקחת., זאת למרות שכל אזרח מדינת ישראל יכול בכל רגע נתון לבקש בחינה של הנושא ולבדוק אם מגיע לו החזר. מכיוון שלא כדאי לוותר על הסכומים הללו, בין אם אתם גרים במגדלי יוקרה בתל אביב, או בדירת שיכון של עמידר בפריפריה, כדאי שתכירו את הנושא ותוודאו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם.

עצמאיים? תושבי תל אביב? יש סיכוי שאתם זכאיים להחזר מס.  לבדיקת הזכאות וטיפולך בתהליך בחרו רואה חשבון באתר B144

איך מגישים בקשה להחזר מס? מורידים מהאתר של רשות המיסים את הטופס הרלוונטי, ממלאים אותו ומגישים לרשויות המס. גם אם אתם תושבי תל אביב, למשל  ורגילים לקצב חיים מהיר ויעיל, תיתכן המתנה מייגעת במשרדי הרשות, שעשויה לבטל לכם יום עבודה שלם ובכל מקרה סביר להניח שההחזרים נכנסו לחשבון הבנק שלכם רק כעבור תקופת המתנה.

כדי להימנע מטרחה ומבזבוז זמן, אפשר להגיע לייעוץ אצל רואה חשבון, שיבדוק את הנושא עבורכם ויקל על הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך, אך יש כמה דברים שכדאי לדעת, בין אם אתם מתכוונים להיעזר ברואה חשבון, או לבצע בעצמכם את המשימה.

החזר מס לעצמאיים: המדריך המלא

 

הכירו את ההוצאות המזכות אתכם בניכוי מס

לצורך בדיקת זכאות להחזר מס לעצמאים, לא די בבדיקה של ההכנסות מול ההוצאות השוטפות שלכם, אלא גם לבדיקה חוזרת של ההוצאות המוכרות במס, שאולי השתמשתם בהן ולא ידעתם:

  • עבודה מהבית – אם הבית הוא גם מקום העבודה שלכם, הרי שחלק גדול מההוצאות שלו, נכללות בהוצאות העסק, המוכרות במס. למשל חשמל, ארנונה, ועד בית, הוצאות ניקיון, דמי שכירות ועוד.
  • שימוש במכשיר סלולרי – כל הוצאות התקשורת שלכם, כולל טלפון ואינטרנט יכולים להיכלל בהוצאות של העסק, אם הם אכן משמשים אתכם לפעילות העסקית שלכם וחשוב לשמור את החשבוניות שקיבלתם מחברת התקשורת.
  • יש לכם קוד לבוש עבור התפקיד שאתם ממלאים? עובדים בתל אביב וזקוקים ללבוש ייצוגי? בין אם מדובר בסינר למוכר במעדניה, בגדי עבודה לחשמלאי, או חליפה לעורך דין – הרי שאלה בגדי עבודה לכל דבר וההוצאות שלכם עליהם, כולל ניקוי יבש למשל, צריכים להיכלל בהוצאות העסק.

אלה רק חלק מההוצאות המוכרות במס, העשויות לזכות אתכם בהחזר מס.

 

לסיכום – החזר מס לעצמאים – חשוב לבדוק

בין אם אתם עוסקים פטורים, או מורשים, בין אם אתם מגלגלים מיליוני שקלים, או כמה אלפי בחודש, בין אם יש לכם עסק ותיק, או חדש, חשוב שתבדקו אם מגיע לכם החזר מס ותקבלו את מה שמגיע לכם.

מחשבון

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות