fbpx

החזרי מס בגין שינויים במשכורת

מדיניות המיסוי בישראל מורכבת וכוללת היבטים רבים המשפיעים על חבות המס של הציבור, כאשר במקרים רבים מאוד אנשים זכאים להחזרי מס בגין גורמים שונים – רבים אינם מודעים לכך וכלל לא בוחנים את האפשרות למצות את זכויותיהם לקבלת החזרי מס. אחת הסיבות הנפוצות לקבלת החזרי מס מרשות המיסים של מדינת ישראל היא החזרי מס בגין שינויים במשכורת לאורך שנת המס. האפשרויות לבחינת הזכאות להחזרי מס בגין שינויים במשכורת מגוונות מאוד ונעות החל מבדיקה אישית מול תשלומי המס ומול רשות המיסים ועד קבלת שירותי ליווי וייעוץ לגבי החזרי מס ממשרדים מקצועיים המתמחים בתחום.

 

זכאות להחזר עקב חישוב חבות מס שנתית

נכון שכל השכירים וגם עצמאים רבים משלמים למס הכנסה ולרשויות המדינה הנוספות (ביטוח לאומי למשל) מדי חודש, אך החישוב לגבי חבות המס הוא למעשה שנתי – נקבע לפי היקף ההכנסות השנתיות מעבודה. לכן, מצבים כגון הפסקת עבודה במהלך שנת המס, שינויים כלפי מטה במשכורות של שכירים או הקטנת ההכנסות של עצמאים במהלך שנת המס עשויים להניב זכאות להחזרי מס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

החזר המס מגיע כי האדם הספציפי שילם יותר מדי מס לאורך השנה – כאמור, בחישוב שנתי של הכנסותיו מעבודה. במקרים רבים, המעסיקים משלמים מס במקור על פי גובה משכורת מסוים של העובדים, אך כאשר ישנם שינויים במהלך השנה (כלפי מטה לרוב, מה שיוצר זכאות להחזר מס ולא חבות מס מוגדלת) יתכן ולעובד הספציפי יגיע החזר מס בגין שינויים במשכורת לאורך השנה.

 

מצבים נפוצים לשינויים במשכורת במהלך השנה ומתי יש החזרי מס בגין שינויים במשכורת

כאמור, החזרי מס בגין שינויים במשכורת נוצרים לרוב כאשר המשכורת של העובד משתנה במהלך אותה שנת מס, אלו המצבים הנפוצים שבהם משתנה המשכורת אשר בגינם עשויה להיווצר זכאות להחזר מס:

 

החזרי מס בגין שינויים במשכורת

שינוי מעסיק ושכר

 מעבר למקום עבודה חדש וירידה ברמת השכר מצריכים שינוי בחבות המס כמובן. החזרי מס בגין שינויים במשכורת במקרה זה מגיעים כי לעיתים מנוכה לעובד סכום מס גבוה מדי בגלל חישוב שגוי של שיעור המס השנתי.

 

סיום עבודה

סיום עבודה של השכיר, כתוצאה של פיטורים או התפטרות, ומצב של היעדר הכנסות או דמי אבטלה הנמוכים מרמת השכר של העובד (דמי האבטלה תמיד נמוכים מהשכר בזמן העבודה) עשויים לזכות אותו בהחזר מס בחישוב שנתי.

 

חופשה ללא תשלום

חל"ת של לפחות חודש גורמם פעמים רבות לחישוב מס שנתי לא נכון ואי לכך לזכאות להחזרי מס בגין שינויים במשכורת.

 

הפסקת עבודה אחרי בעיה בריאותית

הפסקה של העבודה למשך לפחות חודש ועקב בעיה בריאותית או תאונה עשויה לזכות בהחזרי מס בגין שינויים במשכורת. במקרה של הכרה כתאונה עבודה/מחלת מקצוע יש זכאות גם לדמי פגיעה ואולי קצבת נכות.

 

יציאה לשנת שבתון

אם היציאה היא במהלך שנת המס, יתכן מצב של זכאות להחזרי מס כי רמת ההכנסה ירדה.

 

מוות

במקרה של פטירת העובד, יורשיו הרשמיים יכולים לדרוש בסיום שנת המס בקשה להחזרי מס.

 

קבלת החזרי מס בגין בונוס מיוחד

שכירים רבים מקבלים במהלך שנת המס בונוס מיוחד מהמעסיק, בונוס בעל משמעות כספית, המופיע כמובן בתלוש השכר ולכן ממוסה כדין.

תוספת של בונוס כספי למשכורת הברוטו תגרור באופן טבעי הגדלה של תשלום המס של אותו שכיר לאותו חדש. הבונוס הזה יכול להיות מענק חד פעמי מיוחד, קבלת מענק לכבוד חג וגם דמי הבראה המשולמים לרוב אחת לשנה בחודש יולי נחשבים בונוס החייב במס.

במצבים אלו של תלוש בודד בעל סכום גבוה יותר וחבות מס גבוהה יותר עקב כך, ניתן לעיתים להגיש בקשה להחזר מס בגין אותו חודש "מיוחד".

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות