fbpx

החזר מס בגין תואר שני

החזרי מס הינם תשלומי כספים המגיעים לישראלים רבים היות ושילמו מיסים בסכום שגבוה ממה שהיו צריכים לשלם. על מנת לקבל את החזרי המס, יש להגיש בקשה להחזרי מס. מסיימים לימודים אקדמיים, ובניהם גם בוגרי תואר שני, יהיו זכאים להטבות במס הכנסה. במידה ולא קיבלתם את ההטבות המגיעות לכם לאחר סיום הלימודים, תוכלו לבקש החזר מס בגין תואר שני. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על החזרי מס עבור בוגרי תואר שני ועל נקודות המס המגיעות לכם.

 

החזרי מס – לכולם?

החזרי מס אכן מגיעים לכולם במידה ושילמו מס יותר ממה שהיו צריכים לשלם או במידה ולא כובדו נקודות המס אליהם זכאים, וכן עבור חלק מההוצאות המוכרות על ידי מס הכנסה. תשלומי המס מחושבים באופן של שיעור סך ההכנסה השנתית, אך הגבייה של המס נעשית באופן חודשי או אחת למספר חודשים, בהתאם לאופן ההעסקה שלכם ולגובה ההכנסה

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

. על כן, ישנן טעויות רבות בחישוב המס ואז תהיו זכאים לקבל החזרי מס. במידה ואתם זכאים להחזרי מס, מס הכנסה לא ידע ליידע אתכם בנוגע לכך ותצטרכו להגיש בקשה להחזרי מס. רק לאחר שהגשתם בקשה להחזרי מס, יתחיל הליך בירור זכאותכם להחזרי מס.

 

הגשת בקשה להחזרי מס

על מנת להגיש את הבקשה להחזרי מס תצטרכו להגיע לפקיד השומה באחד מסניפי קבלת הקהל של מס הכנסה. הבקשה תכלול טופס בקשה להחזרי מס אותו ניתן למצוא ברשת, סיכום הכנסה שנתית מכלל מקורות ההכנסה (לרבות הכנסה ממקורות עבודה, השקעה בשוק ההון, השכרת דירה ועוד), סיכום הוצאות שנתיות מוכרות, מסמכי אישור לגבי זכאותכם לנקודות מס ומסמכים נדרשים נוספים.

ניתן למצוא הסבר מלא לגבי אופן הגשת הבקשה באתר הרשמי של מס הכנסה. הגשת הבקשה הינה מורכבת וסבוכה ויש צורך בהבנה מעמיקה בתחום. על מנת שלא להגיע למצב בו תפספסו כספים המגיעים לכם בשל טעות בהגשת המסמכים וכן למנוע עיכובים בתשלומים, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום החזרי מס וכן בחברות החזרי מס.

 

נקודות מס – למי זה מגיע?

נקודות מס הינן נקודות הטבה לאנשים הזכאים לכך, ומטרתן להקל על אנשים מסוימים בעלי זכאות בתשלומי המיסים. הזכאות לנקודות מס נקבעת לפי נהלי מס הכנסה וכן לפי נהלים שמכתיב משרד האוצר. דוגמאות לבעלי זכאות לנקודות מס יהיו – הורים לילדים מתחת לגיל 18, בעלי אחוזי נכות המוכרים על ידי ביטוח לאומי, מסיימי לימודים על תיכוניים (לרבות תואר ראשון, תואר שני, לימודי תעודה ועוד), מי שפוטר מעבודתו או הוצא לחל"ת, משוחררים משירות צבאי או שירותי לאומי ועוד.

על מנת לקבל את נקודות המס המגיעות לכם תצטרכו להגיש למס הכנסה את המסמכים המאשרים את זכאותכם למס הכנסה. אם אתם שכירים תוכלו להעביר את המסמכים למחלקת השכר אצלכם בעבודה, ואם אתם עצמאים תוכלו להעביר מסמכים אלו לרואה החשבון שלכם.

 

האם לבוגרי תואר שני מגיע לקבל נקודות מס?

בוגרי לימודים מתקדמים – תואר שני ותואר שלישי (דוקטורט) – יהיו זכאים לקבל חצי נקודת מס עם סיום לימודיהם או בשנת המס הבאה למשך שנה שלמה, וזאת בהתאם לבחירתם האישית. זאת בניגוד לבוגרי תואר ראשון ולימודי תעודה אשר יהיו זכאים לקבל נקודת מס מלאה.

קבל חצי נקודת המס לשנה מותנית בסיום לימודי תואר שני במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), וכן במידה והלימודים נעשו במוסד אקדמי בארץ ולא בחו"ל. בוגר תואר שני שסיים לימודיו בחו"ל לא יהיה זכאי לקבל את הטבת המס. לצורך קבלת הזכאות להטבה זו, יש להציג אישור סיום לימודים וזכאות לתואר שני מטעם המוסד האקדמי בו למדתם.

 

סיימתם תואר שני – האם מגיע לכם החזרי מס?

החזרי המס לא יגיעו אליכם רק משום שסיימתם או למדתם תואר שני. כאמור, מה שכן תהיו זכאים לו הוא חצי נקודת מס עם סיום לימודי המאסטר. יחד עם זאת, לעיתים הזכאות עלולה להתפספס ומס הכנסה לא יחשב את הזכאות עם תשלומי המס. במקרה זה תשלמו מס בסכום הגבוה ממה שהייתם צריכים לשלם מלכתחילה ואז תהיו זכאים להחזרי מס. את החזרי המס תוכלו לקבל לאחר הגשת בקשה להחזרי מס, וזאת בצמוד לריבית של 4%.

 

למי כדאי לפנות לקבלת החזר מס בגין תואר שני?

כאמור, אם ברצונכם לברר לגבי החזרי מס יש לפנות לפקיד השומה במס הכנסה. במידה ותרצו לקבל את כספכם במהרה ולחסוך לכם טרחה, מומלץ לפנות לחברה להחזרי מס. חברת החזרי מס תסייע לכם בהגשת הבקשה ואף תעשה זאת במקומכם בצורה מקצועית. יועצי המס שבחברה יתנו מענה מקצועי ויסייעו לכם לקבל את הכסף שמגיע לכם.

 

איך תבחרו חברה להחזרי מס?

חיפוש חברה מתאימה להחזרי מס יכול להיות מבלבל, בעיקר היות ויש חברות רבות המתמחות בתחום. כדאי להיעזר בהמלצות ממכרים או בהמלצות ברשת לגבי אותן חברות. חברת החזרי מס מומלצת תהיה חברה שתוכלו לסמוך עליה. בנוסף, כדאי למצוא חברה מקצועית בעלת ניסיון בתחום.

 

לסיכום – האם בוגרי תואר שני זכאים לקבל החזרי מס?

בשורה התחתונה, כל אדם אשר שילם יותר מיסים ממה שהיה אמור לשלם יהיה זכאי להחזרי מס. בוגרי תואר שני יהיו זכאים לקבל חצי נקודת מס במשך שנה שלמה לאחר סיום התואר או בשנת המס הבאה, לפי בחירתם. במידה והטבת המס שלכם לא כובדה על ידי מס הכנסה ושילמתם יותר מיסים ממה שהייתם אמורים לשלם, תהיו זכאים לקבל החזרי מס. על מנת למקסם את ההחזרים שמגיעים לכם, לקבל את ההחזרים במהירות ולחסוך לכם זמן ומאמץ רב, מומלץ להיעזר בחברה להחזרי מס.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות