fbpx

החזר מס בגין תואר ראשון

סיימתם תואר ראשון? רוצים לדעת האם מגיע לכם החזרי מס או הטבות מס? החזרי מס הינם תשלומים כספיים ממס הכנסה אשר מגיעים לישראלים רבים ששילמו סכומי מס הגבוהים ממה שהיו צריכים לשלם ואשר נקודות המס המגיעות להם לא הוכרו. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על על הטבות מס ועל החזר מס בגין תואר ראשון.

 

איך עובד תשלום מס הכנסה?

תשלום מס הכנסה נגבה בהתאם לתנאי ההעסקה שלכם ונקבע לפי רמת ההכנסה שלכם (מכונה מדרגות מס). עבור שכירים – תשלום המס נעשה באופן חודשי תוך ניכוי המס כפי שמופיע בתלוש השכר. עבור עצמאים – ניכוי המס נעשה אחת לחודש או אחת למספר חודשים, בהתאם לרמת ההכנסה שלכם, כאשר מס הכנסה יגבה בתחילת השנה מקדמת תשלום מס. חישוב תשלום המס נעשה לפי שיעור הכנסה שנתית אותו מחשב מס הכנסה. שיעור ההכנסה השנתית הוא שיקבע באיזו מדרגת מס תהיו מדורגים וכך יוחלט כמה מס ינוכה מהמשכורת שלכם.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

למה שתהיו זכאים לקבל החזרי מס?

בשל שיטת חישוב המס הנעשית לפי שיעור הכנסה שנתית, עלולים לעלות טעויות בחישוב המס. כמו כן, במקרים רבים לא יילקחו בחשבון נקודות מס בעיקר במידה ועלו במהלך שנת המס. על כן, יצא מצב שבו תשלמו מיסים הגבוהים ממה שהייתם אמורים לשלם ואז תהיו זכאים לקבל החזרי מס עבור הכסף הרב ששילמתם בתוספת לריבית. בנוסף לכך, תהיו זכאים לקבל החזרי מס עבור הוצאות המוכרות על ידי מס הכנסה, וזאת בהתאם להאם אתם עצמאים או שכירים.

 

הגשת בקשה להחזרי מס – כל מה שאתם צריכים לדעת

במידה ואתם זכאים לקבל החזרי מס לא תדעו זאת בוודאות עד שתגישו בקשה להחזרי מס ממס הכנסה. הליך הבקשה כולל מילוי טופס בקשה להחזרי מס, הצהרה על הכנסה שנתית מכלל מקורות ההכנסה שלכם (כולל הכנסות שאינן ממקום העבודה שלכם), הצהרה על הוצאות שנתיות, מסמכי אישור שונים לרבות מסמכים המאשרים זכאותכם לנקודות מס, ועוד. את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה באחת מנקודות קבלת הקהל של מס הכנסה.

אומנם ישנו הסבר מלא באתר של מס הכנסה המפרט את כלל המסמכים שתדרשו להגיש לפקיד השומה, אך במקרים רבים ההסבר מורכב ונדרשת הבנה בפקודות המיסוי בישראל על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם. הגשת בקשה באופן שאינו נכון ומלא, עלול לגרור עיכובים רבים בקבלת החזרי המס ואף מצב שבו לא תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

 

האם יש מישהו שיכול לעזור בבקשה להחזרי מס?

על מנת למנוע מצב שבו לא תקבלו את כל מה שמגיע לכם או שהבקשה תגרר, תוכלו לפנות לאנשי מקצוע בתחום לרבות חברת החזרי מס. חברות החזרי מס יסייעו לכם בהגשת הבקשה ואף יעשו זאת עבורכם. יועצי המס של החברה יגידו לכם אילו מסמכים עליכם לספק בהתאם למצבכם הכלכלי ולנקודות המס המגיעות לכם. החברות יחסכו לכם זמן רב שאתם עלולים לבזבז בתהליך הבקשה להחזרי מס.

אומנם השירות כרוך בתשלום אך בסופו של דבר תצאו מורווחים יותר היות ותמצו את כלל הזכויות המגיעות לכם וכך תקבלו את כלל החזרי המס המגיעים לכם בתוספת לריבית הכרוכה בהחזרי מס. החברות יספקו לכם שירות מקצועי תוך הבנה מעמיקה בפקודות המס, וכן ימלאו את פרטי הבקשה באופן מקצועי. בכך תוכלו למקסם את פוטנציאל הרווח שלכם ולחסוך לכם טרחה וזמן רב, ותוכלו לסמוך על אנשי המקצוע שיעשו את עבודתם בצורה נכונה.

 

הטבות ונקודות מס

נקודות מס הינן הטבות בתשלומי המיסים, אשר הזכאות להן נקבעת לפי פרמטרים של מס הכנסה וכן של משרד האוצר. הדוגמאות הבולטות ביותר לנקודות מס יהיו – בעלי הכרה באחוזי נכות מביטוח לאומי, הורים לילדים מתחת לגיל 18, קטינים המועסקים כחוק, משוחררים משירות חובה צבאי וכן משוחררים משירות לאומי (בהתאם לשנות השירות), בוגרי תואר ראשון ולימודי תעודה, בוגרי לימודים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט), אנשים אשר איבדו את עבודתם ועוד.

על מנת לקבל את נקודות המס המגיעות לכם, יהיה עליכם להציג את האישורים הרלוונטיים אשר יעברו למס הכנסה. עצמאים יוכלו להעביר אישורים אלו לרואה החשבון שלהם או ישירות למס הכנסה, בעוד שכירים יוכלו להעביר זאת לחשבי השכר או מחלקת השכר במקום עבודתם. ללא הגשת האישורים הרלוונטיים, לא תהיו זכאים לקבל את נקודות המס המגיעות לכם ותשלמו כסף רב ממה שאתם אמורים לשלם.

 

נקודות מס לבוגרי תואר ראשון – מהם התנאים וכמה מגיע לכם?

חלק מהזכאים לנקודות מס יהיו בוגרי לימודים על תיכוניים – בוגרי תואר ראשון, בוגרי לימודי תעודה ולימודי תעודת הוראה, בוגרי לימודים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט). בוגרי תואר ראשון יהיו זכאים לקבל נקודת מס למשך שנה שלמה החל מסיום לימודיהם או בתחילת שנת המס הבאה, בהתאם לבקשתם. התנאי היחיד לקבלת הטבת המס הוא הגשת אישור סיום לימודים וזכאות לתואר בוגר מטעם מוסד אקדמי המוכר על ידי המוסד להשכלה גבוהה (המל"ג).

בוגר תואר ראשון אשר סיים לימודיו בחו"ל לא יהיה זכאי לקבל את נקודת המס כלל. כמו כן, לא ניתן לשלב בין הטבות המס השונות, כך שאם שילבתם למשל לימודי תעודת הוראה במהלך התואר, תהיו זכאים לקבל נקודת מס אחת בגין סיום תואר ראשון או בגין סיום לימודי תעודת הוראה. כמו כן, במידה ולאחר לימודיכם תדרשו לבצע התמחות, תוכלו לבקש לקבל את הטבת המס לאחר ההתמחות.

 

האם מגיע החזר מס בגין תואר ראשון?

במידה ונקודת המס שלכם לא כובדה ושילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם, תהיו זכאים לקבל החזרי מס.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות