fbpx

טופס תעודה רפואית (טופס 127)

בירוקרטיה עשויה להיות עניין מאתגר, מעיק, ומלא בסטרס. בהמשך ישיר לכך, מילוי טפסים בירוקרטיים עשוי להיות קשה ואמוציונלי גם עבור מי שדובר עברית מילדה או ברמה של שפת אם. כל שכן עבור אלו שעברית היא שפה שנייה עבורם.

כל הרגשות השלילים שעולים בעת עיסוק בטפסים של רשויות המיסים נובעים משני גורמים – האחד הוא התחושה שהמדינה מערימה עלינו קשיים כדי למנוע מאתנו לקבל כסף שאנחנו צריכים ומגיע לנו. השני – השפה בטפסים היא משפטית ומורכבת. למעשה, אם אתם לא פקידים בעצמכם או רואי חשבון במקצועכם, הסיכוי שתצליחו להבין את כל מה שכתוב בטופס הוא לא גבוה. בטקסט הזה תוכלו לקרוא על טופס 127, הנקרא גם טופס תעודה רפואית. טופס זה לא עומד בפני עצמו, ומתלווה בדרך כלל כנספח לטפסים אחרים. אולם, יש לו חשיבות רבה בנוגע להחלטות הפקידים שבודקים את הטענות שלכם בנוגע להנחות וזיכויים שאתם חושבים שמגיעים לכם. להורדת הטופס לחצו כאן

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מתי נצטרך טופס תעודה רפואית (טופס 127)?

את טופס 127 יכולים למלא רק רופאים, ויש להגיש אותו כדי לקבל הכרה במגבלה רפואית כלשהי שיש לכם או למישהו מהסובבים אתכם, המעניקה לכם נקודות זיכוי במס הכנסה.

טופס תעודה רפואית (טופס 127)
טופס תעודה רפואית (טופס 127)

אילו פרטים ממלאים בטופס 127?

התשובה לכך היא מורכבת, מפני שהתוכן משתנה בין מקרה אחד למשנהו. ככל, ניתן לחלק את הטופס לשניים:

  1. פרטים אישיים – הפרטים של הנבדק, שעל בסיס המגבלה הרפואית שלו אתם מבקשים את נקודות הזיכוי ממס הכנסה.
  2. דיווח הרופא – בסעיף הזה הרופאה כותבת חוות דעת רפואית על מצבו של הנבדק, והאם הוא עומד בקריטריונים הקבועים בחוק לקבלת הנחה במס הכנסה על בסיס מצבו הרפואי. על הדיווח להיות כתוב בעברית. בסוף חוות הדעת הרופאה חותמת בשמה ובמספר הרישיון שלה.

 

דברים נוספים שחשוב לדעת על הטופס

שימו לב שהגשת הטופס נדרשת כל שנה מחדש. בנוסף, הורים שאחד או יותר מהילדים שלהם מקבלים 'גמלת ילד נכה', זכאים לקבל את נקודות הזיכוי למס הכנסה ישירות מהמעסיק שלהם, אם הם שכירים. הורים כאלו לא צריכים להגיש טופס 127.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות