fbpx

מי זכאי להחזר מס

שינוי באורח החיים, עדכון סטטוס ותרחישים שונים עשויים לגרום לכם לקבל מרשות המיסים כסף "מיותר" שכבר שולם. לאורך השנה גובה הרשות את הסכום הדרוש לה מכם על סמך נתונים מסוימים שדווחו לה ממקום עבודתכם. כיום מעל ל80% מתושבי ישראל זכאים להחזר מס, קיימים פרמטרים להחזר מס ממס הכנסה, לא מעט סיבות שיכולות להסביר את הסיבה שבעקבותיה אתם צפויים לקבל החזר מס: הארכת חופשת לידה, ילדים שנמצאים בחינוך מיוחד ועברו וועדת השמה, משיכת כספי פנסיה או קופת גמל לפני הזמן וכבר נוכו ממס, הורים המשלמים מזונות, הפסדים או רווחים בשוק ההון, תרומות בהיקפים גדולים לעמותות או ארגונים, ביטוח חיים פרטי, מכירת נכסים ותשלום מס שבח, חיילים משוחררים, שוהים בחו"ל, משרתי מלואים, שכירים המרוויחים מעל ל8,000 ש"ח, עולים חדשים, נכי צה"ל, חולים במחלות קשות, החזרי מס לילד עיוור, בעלי משכנתא, שכירים שהחליפו עבודה ועוד.

אלא שכל שינוי המתבצע בחייכם, מחייב את הרשות בשינוי תעריפים או אפילו ביטול של גובה המס שהיא גבתה מכם קודם – מה שגורם לכך שישנה האפשרות כי מגיע לכם החזר מס.

היות והרשות לא יכולה להתמודד לבדה עם בירור נתונים מעמיק לגבי הסטטוס הנוכחי של כל אזרח במדינת ישראל, היא מפעילה מערך החזר תשלומים מהיר ויעיל דרך חברת החזרי מס הישר לחשבון הבנק שלכם, אם התגלה כי הנכם זכאים לכך.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

דוגמא לזכאות למס הכנסה

מיטל מנהריה למשל, עדיין שהתה בבית עם בנה בן החצי שנה כאשר חברה שקפצה לקפה, סיפרה כי היא הייתה זכאית להחזר מס והיא בדיוק קיבלה החזר על סך 7,500 ₪ – רק מפני שהאריכה את חופשת הלידה שלה. ההחזר חושב לטובתה עוד מהתקופה שלפני חתונתה, בה למדה ימים ולילות לבחינות התואר וחתמה אבטלה במקביל.

מיטל מיהרה לפנות לחברת החזרי המס והתברר כי מגיע לה ולבעלה החזר העומד על סך 11,250 ₪ – סכום המורכב מהעובדה כי בעלה לא עבד במשך תקופה של כמעט שנתיים וכי עליו לקבל זיכוי, מכך שהאריכה את חופשת הלידה ומגילוי על כך שקיימות נקודות זיכוי לתואר הראשון, שלא קיבלה מעולם.

מי זכאי להחזר מס
מי זכאי להחזר מס

חוששים לבדוק זכאותכם להחזרי מס? זו כנראה הסיבה:

למרות הפוטנציאל האישי של כל אזרח ליהנות מהחזר כספי בסכום בלתי מבוטל, רבים עדיין נרתעים מההליך הקצר והפשוט וחוששים כי דווקא בירור מעמיק יותר של פרטיהם, יחשוף כי הם שילמו מעט מידי מס ועל כן תמהר המדינה ותגבה מהם כספים נוספים. אך למעשה, ההיפך הוא הנכון: תעריפי המס הינם קבועים ומחושבים לפי נתונים אישיים שמדווחים לרוב מהמעסיק שלכם במקום העבודה.

היות ומחלקת הנהלת החשבונות מעבירה את הפרטים כפי שנמסרו על ידכם בתחילת שנת המס (טופס 106) ובאופן ממוחשב, סביר להניח שלא ייווצרו שום תקלות מיוחדות. שינוי במצב חייכם האישי, הוא זה שלרוב יוביל לכך שתקבלו את ההחזר, באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחרונה לפי החוק.

מהו החזר מס

חשוב לציין, כי ככל גוף מדיני ובירוקרטי, תשובות הבדיקה עשויות לקחת זמן ממושך וכן כרוכות בפתיחת תיק בעלות של כ200 שקלים בקירוב (יכולים לחול שינויים בסכום המדויק). על כן, חברה המתמקדת בביצוע החזרי מס לשכירים, יכולה לחסוך לכם זמן יקר בשל ניסיונה וקשריה, לזרז את התהליך ולספק לכם תשובות בזמן קצר במיוחד, שבמסגרתו גם תקבלו את מלוא ההחזר הכספי, אם בסופו של דבר אכן נמצאתם זכאים.

 

מי זכאי להחזר מס והסיבות להחזר

מספיקה סיבה אחת כדי לגרום לכם לעמוד בזכאות להחזר וככל שיש ברשותכם מכלול גדול יותר של נסיבות, הרי שסכום ההחזר יגדל.

אורי השיפוצניק, נפל מסולם גבוה ושבר את רגלו. בצער רב הוא נאלץ להפסיק את עבודתו לחלוטין בשלושת החודשים הבאים וחזר לפעילות הדרגתית רק עם סיום תקופה זו. כמעט שנתיים עברו מאז המקרה והוא פנה לבדיקה לראות מי זכאי להחזר מס. הוא כלל לא חשב כי יקבל חזרה מאות שקלים בשל חופשת מחלתו בזמן הפציעה.

חופשת מחלה או קבלת דמי אבטלה, הן שתי סיבות נוספות ומיוחדות שבגינן מתקבל החזר: מס הכנסה פועל על סמך נתוניו השנתיים של העובד וגובה את חלקו על סמך שנת העבודה כולה, בהתאם לממוצע השכר. אך במקרה של אורי, לא נרשמה שנת עבודה מלאה בשל פציעתו ולכן הוא זכאי להחזר בעבור אותם חודשים.

 

כיצד מקבלים החזר מס?

כדי לבדוק אם הינך זכאי להחזר מס, יש לבצע בקשת החזר מס עבור מס הכנסה. הבקשה כוללת צירוף של טופס 106 (ריכוז המשכורות השנתי של העובד) מכל מקומות העבודה שבהם פעל העובד לאורך תקופת הבדיקה (שש שנים או פחות). במידה ויש, חשוב לצרף גם אישורים מהמוסד לביטוח לאומי אודות לידה, אבטלה, פציעת עבודה או שירות מילואים וכן פירוט של הפקדות לביטוח חיים או קופת גמל, תרומות שניתנו על ידו, ניירות ערך וכד', המהווים אף הם בתנאים מסוימים, אפשרות לזכאות להחזר.

פקיד השומה המקבל אליו את הבקשה, יחליט האם זכאי אותו עובד להחזר ומהו גובה הסכום. לאחר שהוא מאשר זאת, התשלום יועבר ישירות לחשבון הבנק של אותו עובד. חשוב לציין כי ההליך נמתח על פני רצף בירוקרטי מתיש ומייאש ועשוי להסתיים בהעברת כסף לחשבונכם רק כעבור חצי שנה, עקב העומס הרב המוטל על פקידי השומה.

לכן חברה המבצעת החזרי מס, תוכל לקחת על עצמה את המטלה ולקצר משמעותית את זמני הבדיקה וההמתנה, לאסוף מכם את המסמכים הדרושים מראש ולהתמודד בשמכם עם המערכת המסורבלת. באחריות החברה לעשות כל שביכולתה כדי להשיג לכם החזר כספי מלא המורכב מכלל הזיכויים המגיעים לכם, עד האגורה האחרונה.

 

מי זכאי להחזר מס

 

מי זכאי להחזר מס – עוסקים עצמאיים וחברות

עד סוף שנת 2016, יניב עוד היה מאמן עסקי ותיק שקיבל בעלי עסקים קטנים במשרד הקטן שהקצה באחד מחדרי הבית לטובת עיסוקו. כעצמאי, הוא נהנה מידי שנה מהחזר שנגזר מהוצאות המשרד השוטפות שלו וכן תשלום יחסי של החשמל והארנונה. אך עם תחילת 2017, יניב החליט להרחיב את היקף פעילותו ופתח חברה המעניקה ליווי ויעוץ עסקי.

כעת, הוא עדיין זכאי להטבות מסוימות אך חלים עליו חוקים ודרישות אחרים בתכלית הכוללים הגשה של מאזנים, נתונים פיננסיים ודו"חות רווח והפסד. הוא נדרש לשלם מקדמות מס שנתיות, כאשר ההחזר הניתן לו יוכל להתרחש רק במצב שבו נרשמו לחברה הפסדים, או שחלה טעות בחישוב המס.

בעוד שהשכיר נהנה מהתעסקות מינימלית או אפסית עם רשות המיסים, עצמאיים ובעלי החברות פוגשים בה הרבה יותר, על סמך הדרישות הקיימות בחוק ובהתאם לאופן עיסוקם. גם עצמאיים וגם בעלי חברות יכולים לבדוק בכל עת את זכאותם לקבלת החזר מס עד שש שנים אחורה ולהגיש בקשה באמצעות חברה מקצועית ומנוסה, הפועלת מזה שנים ארוכות מול רשות המיסים.

השירות הניתן יוכל לחסוך לאנשי מקצוע עסוקים כמו יניב זמן יקר מאוד שעשוי לגזול מעבודתם ולאפשר ביצוע של הליך מהיר ויעיל, שבסופו ייבדקו כל התנאים והאפשרויות שבמסגרתן ייתכן ומגיע לו החזר כספי.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות