fbpx

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

נפגעי פעולות איבה נושאים על גופם את צלקות ההקרבה שלהם למען המדינה. אין שום דבר שיכול לפצות אותם על הטראומה הנוראה שחוו, כאשר המינימום שהמדינה יכולה לעשות עבורם, הוא להקל עליהם את חיי היום יום, ולהמתיק את השגרה בעזרת הקלות קטנות במיסוי. במאמר זה, נעסוק בהטבה אשר רוב נפגעי פעולות האיבה אינם מודעים אליה כלל -החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה.

ההקלות על נפגעי פעולות האיבה נועדו לסייע להם להתגבר על המשבר

אדם אשר עבר טראומה, יכול להיראות לאנשים סביבו בסדר גמור. הוא ימשיך לתפקד היטב במקום העבודה, יצהיר שהוא עבר הלאה, יתנהל כשורה באירועים משפחתיים, אך בפנים משהו השתנה. חלק מהנפש נשאר בחוויה הטראומתית.

הדמיון לא מרפה, ושאלות כמו מה היה אם רק עולות שוב ושוב. הקשיים הללו הופכים את השיקום מאירועים של פעולות איבה לקשה הרבה יותר משיקום סטנדרטי, ומחייבות את האדם לתעצומות נפש אדירות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הליך השיקום הזה חשוב לא רק לאדם הסובל, אלא גם למדינה. נפגעי פעולות האיבה הם בשר מבשרה, אנשים ששילומו ביוקר על קיום מדינת ישראל. בנוסף, למדינה יש אינטרס מובהק לסייע להם לצאת מהמצב אליו נקלעו, כדי שיוכלו לשקם את חייהם, ולהיות חברים תורמים ופעילים בקהילה.

חלק מההטבות המוענקות לנפגעי פעולות איבה, הן הטבות על רכישת דיור, ועל השתתפות בסיוע נפשי ובריאותי. הטבה פשוטה יותר, אך חשובה לא פחות, היא החזר המס על רכישה של מוצרי חשמל ביתיים, צורך בסיסי של כל אדם, וסיוע שיקל על נפגעים רבים.

 

מהי המטרה העיקרית של הטבות המיסוי הייעודיות לציוד ביתי

בשונה מרכישת רכב או דירה, רכש של ציוד לחלל המגורים הוא לא מותרות. ניתן לחשוב שמתן ההטבה יעודד את האנשים לרכוש ציוד חדש, אשר יקל עליהם את חיי היום יום, ויאפשר להם שמירה על שגרת חיים סבירה, למרות כל הקשיים. אחת מהבעיות במתן הקלות מס, היא שקשה מאוד להגיע בעזרתם אל כלל האנשים הזקוקים להם.

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

הטבות לרכישת דירה למשל, יסייעו ספציפית לאדם צעיר שנפגע ורוצה להקים לעצמו משק בית, אך לא יסיעו כלל לאדם מבוגר המבקש לשפר את חייו כאן ועכשיו. לכן, ההטבה והחזר המס על מכשירי חשמל ביתיים, מאפשרים למדינה להגיע לכל אחד מנפגעי פעולות האיבה, ולסייע לו באופן אישי בדברים הקטנים, בחיים עצמם.

 

כיצד נקבע גובה ההחזר על כל פריט והאם צריך להסתבך עם חשבוניות?

מכשירי חשמל מגיעים במגוון עצום של מחירים, אשר נקבעים על פי מגוון פרמטרים. מבחינת החזר המס, הוא אינו מוענק ללא קשר לפריט אותו תבחרו.

אם תרצו לרכוש טלוויזיה בעשרות אלפי שקלים, אשר תמלא חלק עצום מקיר הסלון שלכם, לא תהיו זכאים להחזר מלא של המס, מסיבות מובנות. מאחר ולמותגים שונים מחיר אחר, המדינה קובעת את גובה הפיצוי על פי ערך ממוצע של המוצרים השונים.

כך, כאשר אתם ניגשים לקנייה, תוכלו לדעת שמוצרים בעלות ממוצעת יחסית יזכו אתכם בהחזר שלם, ואם ברצונכם לרכוש פריטים יקרים יותר, יהיה עליכם לקחת בחשבון שתאלצו לשלם חלק מהמס למרות קבלת ההטבה. כמובן, לאחר הרכישה חשוב מאוד לשמור את החשבוניות והקבלות, כדי שתוכלו להוכיח שהיא אכן בוצעה כראוי.

 

כיצד מוגשת הבקשה וכמה פעמים ניתן להגיש אותה?

את הבקשה להחזר מס עליכם להגיש ישירות אל המוסד לביטוח לאומי, הנמצא בסמוך למקום מגוריו של הנפגע. הבקשה צריכה להגיע אל המוסד לביטוח לאומי לא יאוחר משנה ממועד הרכישה. עליכם לוודא שאתם מגישים את הבקשה בצמוד למספר מסמכים.

חשבוניות מס וקבלות מקוריות מבית העסק, צילום תעודת זהות, כולל ספח בשל הצורך להצהיר על המצב המשפחתי, והצהרה המעידה שהנפגע עומד בכלל התנאים לקבלת ההטבה, ושהוא לא קיבל החזר מס קניה בעבר. חשוב להדגיש שההטבה ניתנת באופן חד פעמי בלבד, ועל פי מספר פרמטרים הקשורים לאופי הנפגע.

על הנפגע להיות עם דרגת נכות בשירות של בין 10 ל-19 אחוזים, אשר נקבעה לפני שנת 1996, ומזכה אותו בתגמול נכות חודשי. הוא צריך להיות נשוי, או להתגורר יחד עם בת או בן זוג על פי הסכם חיים משותפים, כאשר לפני מועד פעולת האיבה בה היה מעורב היה רווק.

עליו להיות הורה לילד עד גיל 21 אשר מתגורר עמו. מדובר בתנאי סף לקבלת החזר המס, שכל אדם אשר לא עומד בהם לא יהיה זכאי. הגבול של 20 אחוזי הנכות נקבע מאחר ומעל 20 אחוזי נכות, מזכים את הנפגע במענק שנתי לרכישת ציוד ביתי.

 

מצבים של כפל בהטבות המס

פעמים רבות, נפגעי פעולות איבה זכאים לכפל הטבות, בין אם בשל אופי הפגיעה בהם, או פשוט בגלל גוף בו היו חברים. משרד הביטחון למשל, מעניק לעוסקים בו הטבת מס על מגוון רחב של מוצרים, וסיוע כלכלי נרחב יחסית.

חלק מהטבות אלו ישללו את זכאותכם להחזר על מכשירי חשמל ביתיים, וחלק לא. כדאי מאוד לבדוק לאילו הטבות את זכאים, ואילו מימשתם כבר, כך שתוכלו לוודא שמימשתם את ההטבות המשתלמות ביותר עבורכם.

 

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה – מהם המוצרים עליהם ניתן לקבל החזר?

המוצרים עליהם ניתן לקבל החזר מס, כוללים מוצרים אשר השימוש בהם הוא שגרתי לחלוטין, ונחוץ לכל אדם. מכשירים אלו כוללים ציוד למטבח, מקרר לשמירת האוכל ותנור בישול, לצד טלוויזיה ומכונת כביסה.

הבחירה במוצרים אלו נעשתה מאחר והם מקיפים את רוב הצרכים של אדם בישראל. הם מאפשרים לו לשמור על מזון באיכות גבוהה, להקפיד על היגיינה אישית אשר מונעת מחלות, וגם להעביר את זמנו הפנוי בנעימים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות