fbpx

החזרי מס בגין בעיה רפואית

כיום, אדם הסובל מבעיה רפואית כלשהיא, זכאי לקבל בהתאם לדרגת פגיעתו ורמת נכותו, קצבאות והטבות שונות מן המוסד לביטוח לאומי. גובה הקצבה ורמת הזכויות נקבעת על פי משתנים שונים כמו רמת כושר ההשתכרות, חומרת המחלה או הליקוי הרפואי ועוד. כמו כן, המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות נוספות כמו קצבת שירותים מיוחדים וקצבת ניידות במידה והנכה עונה על דרישות אלו ולעיתים גם להחזרי מס בגין בעיה רפואית.

בדיקת מטופל בסטטוסקופ

החזרי מס בגין בעיה רפואית החזר מס הכנסה – זיכוי וניכוי

מעבר לשורת הקצבאות שהזכרנו, זכאי האדם בעל הבעיה הרפואית לשורה של הטבות והקלות שונות ממוסדות ממשלתיים ולא ממשלתיים. אחת ההקלות המשמעותיות הינה החזר מס המוענק על ידי מס ההכנסה לבעל הבעיה הרפואית במטרה להקל על אורח חייו, מתוך הבנה על הקושי הקיים מבחינה כלכלית להתקיים עם הנכות הרפואית ומגבלותיה בחיי היום יום.

החזרי מס בגין בעיה רפואית
החזרי מס בגין בעיה רפואית

החזר מס הכנסה לנכה בעל בעיה רפואית

במקרים בהם סובל הנכה מנכות קשה אשר מגיעה על פי חישובי המוסד לביטוח לאומי לאחוזי נכות גבוהים או נכות מלאה, ניתן לקבל פטור מתשלומי מס ההכנסה. פטור זה יכול להגיע עד גובה התקרה האפשרית בחוק בכפוף לסוג הנכות ולכך שהנכות הרפואית פרמננטית ונמשכת מעל שנה. למעשה סוג הפטור מחולק על פי סוג הנכות. ישנם נכים אשר זכאים לקבל פטור ממס באופן אוטומטי. מקרים אחרים אשר אינם מקבלים פטור מיידי על סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה, יצטרכו למלא את הטפסים הנחוצים לשם בקשה לקבלת פטור.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בהמשך לאחר קבלת הבקשה, יופנה הנכה אל וועדה רפואית רק לעניין ספציפי זה של הפטור למס ההכנסה. וועדה זו הינה למעשה עובדת דרך המוסד לביטוח לאומי והיא עובדת במקביל (וכפוף לקבלת האישורים והטפסים) לרשות המיסים בישראל. חשוב לציין כי ניתן לקבל במסגרת זו החזרי מס באופן רטרואקטיבי בכפוף לתקנות ולתקרות הקבועות.

החזרי מס הכנסה להורים בעלי ילדים נכים רפואית

החזרי מס ניתנים לא רק לבעלי הנכות הרפואית עצמם, אלא גם להורים לילדים בעלי נכות רפואית. הורים אלו זכאים לקבל שתי נקודות זיכוי המנוכות ממשכורתם. כך למעשה מופחת סכום המס מתוך משכורת של אחד מן ההורים.

הליך הזכאות הינו לשנה בלבד ויש לחדשו מדי שנה. חשוב לציין כי רק הורים לילדים העונים על סוג הלקות הספציפי יהיו זכאים להגיש את הבקשה להחזר. ברשימת ליקויים זו מנויים בין השאר ילדים בעלי נכות פיזית או ליקויי ראייה, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, מחלות כרוניות ועיכובים בהתפתחות ועוד.

לשם קבלת ההחזר ממס ההורים צריכים לפנות אל פקיד השומה במשרד מס ההכנסה לשם הגשת בקשה לקבלת נקודות הזיכוי יחד עם מסמכים ותעודות רפואיות המעידות על נכותו של הילד.

במקרים של הפרעות קשב או ליקוי למידה צריך לצרף גם מכתבים ואישורים על היות הילד במסגרת חינוך מיוחד. גם כאן ניתן לקבל תשלום החזר רטרואקטיבי עם תוספת ריבית והצמדה. החזר מס זה מוגבל עד שש שנים אחורה מיום הבקשה, ומשנת 2003 בלבד בכל הנוגע להורים לילדים עם בעיה רפואית.

במידה וקיימת אצל אדם או אישה בעיה רפואית כלשהיא, הן נכות קשה והן אף נכות לא חמורה, יש לבדוק האם מתקיימת זכאות לקבלת הקלה בהחזרי המס מן משרדי מס ההכנסה. גובה ההחזר תלוי בנסיבות כל מקרה לגופו ויש לבדוק זאת עם גורמים מקצועיים המומחים בנושא. כמו כן יש לציין כי להטבה זו זכאים גם הורים לילדים בעלי נכות רפואית במטרה להקל על התנהלותם היום יומית.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות