fbpx

החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה

החזר מס לנפגעי פעולות האיבה מאפשר למדינה לבוא לקראתם, מתוך תפיסה שהם כבר תרמו מעל לנדרש, ולעיתים הקריבו את בריאותם עבור המקום בו הם חיים. השיקום של נפגעי פעולות איבה מתמקד פעמים רבות בעולם הנפש, ושוכח שמאחורי הנפגע יש לעיתים משפחה הזקוקה לפרנסה. במאמר זה נדון על אחד מהחזרי המס הייעודיים לשיקום כלכלי של נפגעי פעולות איבה – החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה.

 

החזר מס הקנייה על רכישת ציוד לעסק ככלי לשיקום כלכלי ואישי

שיקומו של אדם אשר עבר טראומה הוא תהליך ארוך, שדורש סינרגיה בין מספר תחומי עיסוק ובעלי מקצוע. כאשר מנסים לתפור תוכנית שיקום לנפגעי פעולות איבה, לרוב יש נטייה להתמקד בקשיים הנפשיים מהם הם סובלים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הטראומה אשר עולה וצפה שוב ושוב דווקא ברגעים הכי לא צפויים, החלומות שלא נותנים מנוח, והזיכרונות החיים שלא מרפים. הטיפול בכך הוא אמנם ארוך וקשה, אך הוא אפשרי בעזרת צוות של פסיכולוגים ופסיכיאטריים, ושילוב של שיחות טיפוליות וטיפול תרופתי. לצד הטיפול הנפשי, חשוב מאוד גם להחזיר את האדם לתפקוד בחברה.

התפקוד בחברה נחוץ לתהליך ההחלמה, ומאפשר לנפגע לשמור על אופטימיות בתהליך ההבראה, ולהיות בקשרים חברתיים. מעבר לכך, פעמים רבות לנפגע פעולת האיבה יש חובה לפרנס את משפחתו, חובה שאינה נמחקת עקב הטראומה שחווה.

החזר מס קניה על רכישת ציוד לעסק, הוא כלי של המדינה לסייע בכך. החזר המס מסייע לנפגע פעולות איבה לשדרג עסק קיים, או להקים עסק חדש, ולקבל הנחה משמעותית ברכישת ציוד הליבה היקר. בניית העסק החדש, תבוא פעמים רבות במקביל לבניית הנפש מחדש.

 

החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה

מי הם נפגעי פעולות האיבה הזכאים להטבה?

מאחר ופעולות איבה בישראל אינן נדירות, קיים מגוון עצום של נפגעים, שלכל אחד סיפור קשה ומורכב משלו. חלק מהנפגעים סובלים בעיקר מקושי נפשי, ללא מוגבלות פיזית. אחרים סובלים מקושי נפשי אשר מקביל לחלוטין לנכות של ממש, המקשה עליהם לבצע גם פעולות יום יומיות פשוטות.

מאחר וקיים מגוון עצום של נפגעי פעולות איבה, מנפגעי חרדה בזירת האירוע, לבעלי נכות כמעט מלאה, המדינה הייתה צריכה לקבוע רף שמעליו ישנה זכאות להטבה. במקרה של החזר מס קניה על רכישת ציוד לעסק, הזכאים להטבה יהיו אך ורק נפגעי פעולות איבה, אשר נקבעו להם 25 אחוזי נכות בוועדה מקצועית.

מעבר לכך, עליהם להיות בעלי אישור לשיקום כלכלי בעסק עצמאי, אישור שדרושה עבודה בירוקרטית מסוימת כדי להשיג. שני התנאים הללו מאפשרים למקד את ההטבה לסקטור שזקוק לה במיוחד, זאת לצד שמירת הזכות להטבות נוספות לשאר אוכלוסיית נפגעי פעולות האיבה.

 

מדוע ההחזר חל אך ורק על פריט אחד?

החזר המס על רכישת ציוד לעסק, אינו מאפשר לקבל הנחה במס על רכישת כל הפריטים הדרושים לכם. לרוב, ההחזר יינתן רק על פריט ספציפי, אשר נמצא בליבו של העסק החדש אותו אתם בונים, או שהוא חיוני מאוד לשדרוג עסק קיים.

דוגמאות לפריטים כאלו הם למשל ציוד ריתוך עבור אדם אשר בבעלותו מסגריה, רכש של תנור מקצועי ומתקדם למאפייה ועוד. כאשר בוחרים להגיש את הבקשה, כדאי לוודא שמדובר בציוד ההכרחי והיקר ביותר לעסק שלכם. ההחזר חל לרוב אך ורק על פריט אחד, ובמקרים חריגים על מספר פריטים אשר נרכשים כסט.

הסיבה לכך שההחזר חל אך ורק על פריט אחד, היא כדי למנוע ניצול לרעה של ההטבה, ברכישה של ציוד שאינו דרוש במטרה להעביר אותו למכרים וחברים. סיבה נוספת, היא כדי לוודא שההטבה הולכת ישירות לטובת שיקום כלכלי, ולהקמת עסק חדש ומצליח.

 

איך נקבע האם הציוד הנרכש עומד בתנאי ההטבה?

למרות הרצון להעניק סיוע לכל נפגעי פעולות האיבה העומדים בקריטריונים שנקבעו, המדינה עדיין שואפת לפקח, במטרה לוודא שהציוד הנרכש אכן עומד בתנאי ההטבה, ויביא לשיקום כלכלי ולבניית עסק חדש.

כדי לעשות זאת, מוקמת וועדה אשר מתכנסת באופן תקופתי לאישור הבקשות להחזר המס על רכישת הציוד, ובאחריותה לבדוק האם הציוד הנרכש עומד בכלל התנאים הנדרשים.

פעמים רבות, יש צורך בוועדה דווקא כדי לאשר פריטים חריגים באופן יחסי, אשר אינם עומדים באופן מלא בתנאים אך נחוצים מאוד לנפגע פעולת האיבה בדרכו להקמת העסק.

במקרים אלו, חשוב מאוד שתהיה אוזן קשבת והתכנסות אנושית שתוכל לדון בבקשה באופן מורכב יותר, ולא רק על פי סכמות נוקשות של חקיקה ותקנות רשמיות.

 

כיצד להגיש את הבקשה להחזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה?

תהליך הגשת הבקשה, צריך להתחיל לאחר קבלת כלל האישורים הנדרשים. ראשית כל, עליכם לוודא שאתם שומרים את כלל האסמכתאות לביצוע הרכישה, כולל התמחור של הפריט שברצונכם לרכוש, וגובה המס המוטל עליו. קחו בחשבון, שלעיתים גובה הפיצוי שיאושר לכם אינו כולל את מלוא סכום המס המוטל על הפריט, אלא רק על חלקו.

לכן, אם אתם במצב כלכלי אשר לא מאפשר לכם לעמוד בכך, כדאי להמתין לאישור ההחזר לפני ביצוע הרכישה בפועל. במידה וכבר ביצעתם את הרכישה, והבקשה שלכם אושרה בוועדה הייעודית, תוכלו להגיע ולהגיש את כלל הטפסים במחלקת השיקום של משרד הביטוח  הלאומי הקרוב לבית מגוריכם.

 

מאחר ומדובר בהחזר חד פעמי – כדאי לשקול היטב לפני הגשת הבקשה

המיסוי על פריטים יקרים הנחוצים להקמת עסק, יכול להיות בשיעור של עשרות אחוזים ממחיר הפריט הדרוש לכם. חשוב מאוד לזכור, שההחזר אשר ניתן לכם, ניתן באופן חד פעמי בלבד. אם תנסו לעשות בו שימוש עבור עסק אשר לא תוכנן כהלכה, תבזבזו הזדמנות פז.

עליכם לגשת להקמת העסק ולבקשת ההחזר רק לאחר שבניתם תוכנית עסקית מדויקת, ושבדקתם שאכן יש לכם את המשאבים הדרושים להקמת החברה החדשה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות