fbpx

החזרי מס לחולים במחלה קשה

התפרצות מחלה קשה היא ללא ספק אירוע טראומתי וקשה, אירוע בעל השלכות מרחיקות לכת בעיקר על החולה עצמו שכל חייו משתנים מן הקצה אל הקצה אך גם עם משפחתו. מחלה קשה יכולה להתפרץ או להתגלות באופן פתאומי ומהיר יחסית והיא יכולה גם להתפתח לאורך שנים. במסגרת רשת הביטחון החברתית המסוימת שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה, אנשים החולים במחלה קשה ונקבעו להם אחוזי נכות בשיעורים גבוהים זכאים להחזרי מס לחולים במחלה קשה ולפטורים ממס הכנסה בגין מחלתם.

החזרי המס והפטורים ממס מהווים דרך נוספת של המדינה לסייע כלכלית לחולים במחלות קשות ולסובלים מנכות, זאת לצד קצבאות ביטוח לאומי – כי למרבה הצער מחלה קשה גוררת גם הוצאות גבוהות ומשמעויות כלכליות רחבות על החולה ומשפחתו.

אישה מודאגת מבעלה החולה

חובה לקבל הגדרה של אחוזי נכות

מס הכנסה פועל במסגרת רשות המיסים והוא אינו קשור ישירות לביטוח הלאומי, אך אלו שני גופים ממשלתיים הרלבנטיים זה לזה בהחלט. על מנת שרשות המיסים תעניק זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה ו/או פטורים ממס הכנסה לחולים במחלה קשה עליה לקבל אישור לנכותו של החולה הרלבנטי. זאת נעשה באמצעות הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי וקביעת אחוזי נכות. לא כל מחלה וכל מצב בריאותי מזכים באחוזי נכות והאחוזים המדויקים נקבעים לכל מקרה לגופו.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כך למשל מחלת סוכרת לבדה אינה מזכה מיידית באחוזי נכות וגם לא התפרצות מחלת הסרטן, רק לאחר סיבוכים הנובעים מהסוכרת והשפעה מהותית על החיים או לאחר טיפולים/נזקים חמורים של הסרטן ניתן לקבל אחוזי נכות המאפשרים גם זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה.

כך גם לגבי אינספור מחלות קשות אחרות, בלי קביעת הביטוח הלאומי לגבי אחוזי הנכות אי אפשר לפנות למס הכנסה לקבלת החזרים ופטורים. באופן כללי, נכות של 90% ומעלה מזכה בפטור מלא מתשלום מס הכנסה לכל החיים.

היקף המחלות והמצבים הרפואיים שיכולים להוביל לזכאות להחזרי מס או פטורים ממס הינו עצום ורחב במיוחד, החל מסוכרת וסרטן, דרך פרקינסון וטרשת נפוצה ועד מחלות נדירות יותר ושונות מאוד.

החזרי מס לחולים במחלה קשה
החזרי מס לחולים במחלה קשה

סיוע נוסף לצד קצבאות נכות והביטוחים הפרטיים

זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה ופטורים ממס הכנסה לחולים במחלות קשות מהווים סיוע נוסף לצד קצבאות הנכות של הביטוח הלאומי (בכפוף לשיעור הנכות שנקבע לכל אדם חולה) ולצד הפיצויים והקצבאות מטעם ביטוחי הבריאות הפרטיים (ביטוח מחלות קשות, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח ניתוחים והשתלות, ביטוח סיעודי, מימון תרופות שאינן בסל הבריאות).

כמו כן, לאנשים רבים יש מרכיב של פיצוי קצבתי לאובדן כושר עבודה במסגרת החיסכון הפנסיוני. אין קשר בין זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה לבין קצבאות הביטוח הלאומי או לכספים הרלבנטיים מחברות הביטוח, כך גם אין קשר בין החזרים או פטורים ממס לבין השירותים מטעם קופות החולים.

החזרי מס עד 6 שנים אחורה

בדומה להתנהלות הכללית לגבי החזרי מס בישראל, ניתן לדרוש החזרי מס מרשות המיסים לתקופה של עד 6 שנים אחורה (+ שנת המס הנוכחית). כך גם לגבי זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה, לאחר קבלת אחוזי הנכות המתאימים, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס בגין ההכנסות הרלבנטיות עד 6 שנים אחורה.

זה כמובן מחייב דיווח מלא ומדויק של הבקשה להחזרי המס ודיווחים מסודרים בשנים הקודמות.

החזרי מס לחולים במחלה קשה – החזרים וזיכויים ממס

יש זכאות להחזרי מס לחולים במחלה קשה המקנה החזרי מס על תשלומי מס מהעבר למי שאובחן במחלה קשה והוגדר בעל אחוזי נכות מתאימים. בנוסף מאז הגדרת האדם כחולה ובעל אחוזי נכות מתאימים, הוא עשוי להיות זכאי לזיכוי במס הכנסה – באמצעות נקודות זיכוי – או אפילו לפטור מלא בשיעורי נכות גבוהים. כך שמדובר גם על החזרים רטרואקטיביים מהעבר וגם על זיכויים (הנחות) במס ופטורים ממס לעתיד.

חשוב מאוד לבדוק ולהבין את מלוא הזכויות במקרה של מחלה קשה או נכות, כולל להילחם על הזכויות ועל הגדרות הנכות האמיתיות מול הביטוח הלאומי!

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות