fbpx

החזר מס לחולי סוכרת – כל מה שצריך לדעת

מחלת הסוכרת הינה מחלה קשה ומטרידה אשר עלולה לפגוע באופן אקוטי בחיי המטופל, בעיקר בשל נזקי הסוכרת. על מנת להקל על חיי המטופל החולה בסוכרת ניתנות הטבות שונות על ידי המדינה ובניהן ניתנת האפשרות לקבל החזרי מס במקרים מסוימים. אם אתם או קרוביכם חולים בסוכרת כדאי שתדעו את הזכויות המגיעות לכם, מתי יגיע לכם החזר מס לחולי סוכרת ואיך תדרשו את הכסף המגיע לכם ממס הכנסה.

 

מחלת הסוכרת – מהי ואיך היא פוגעת בשגרת החיים?

מחלת הסוכרת הינה מחלה מטבולית אשר מתאפיינת בריכוז בכמות גבוהה של הסוכר בשתן ובדם. הסיבה לסוכרת נובעת מכשל בהזרקת האינסולין בגוף המטופל, ההורמון האחראי לוויסות רמות הסוכר בדם ובגוף. מחלת הסוכרת מתחלקת לשני סוגים – סוכרת מסוג 1 (המוכרת גם כסוכרת נעורים) וסוכרת מסוג 2.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

ההבדלים בין סוגי המחלה ישפיעו על רמות הסוכר בדם ועל אופן הטיפול במחלה. מחלת הסוכרת היא אינה מסוכנת כל עוד מטופלת בצורה מוקפדת, אך כן תשפיע על שגרת החיים של המטופל ועלולה לפגוע בשגרת חייו. המטופל הסובל מסוכרת יצטרך לקבל תזונה מותאמת וכן לעקוב אחר רמות הסוכר בדמו באופן מתמיד. כמו כן, מצבים של נפילת סוכר השכיחים אצל חולי סוכרת עלולים לגרום למטופל לחוות סחרחורות, בחילות ואף התעלפויות.

בנוסף לכך, המחלה עלולה לגרום לנזקים כבדים בגוף ואף לתמותה. מחלת הסוכרת פוגעת באברי הגוף ועלולה ליצור מצבים של עיוורון, התנוונות של אברים מסוימים בגוף, פגיעה בגפיים ועוד. על כן, אדם הסובל מסוכרת יצטרך לקבל טיפול צמוד ולוודא כי רמות הסוכר בדמו תמיד יהיו מאוזנות, שכן לסוכר מתלווים נזקים רבים.

 

למה זכאים חולי סוכרת?

חולי סוכרת יהיו זכאים לקבל הכרה באחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי. חולה סוכרת אשר נדרש לקבל טיפול תרופתי קבוע יהיה זכאי לקבל הכרה של 10% נכות. חולה סוכרת אשר נאלץ להזריק לעצמו אינסולין באופן קבוע יקבל הכרה של 20% נכות.

במצבים בהם המחלה גורמת לפגיעה קשה יותר בגוף ופוגעת ביכולתו של המטופל לנהל אורח חיים נורמטיבי בצורה סדירה, יהיה זכאי לקבל אחוזי נכות גבוהים יותר וזאת בהתאם למצבו ולחומרת הפגיעה. ההכרה באחוזי הנכות תזכה את המטופל בקבלת הטבות וסבסודים על מנת להקל על חייו, לרבות – סיוע בטיפולים רפואיים, הנחות בתרופות, סבסוד ביקורים רפואיים ועוד.

 

נקודות מס עבור חולי סוכרת – האם יש כזה דבר?

אחוזי הנכות אשר ניתנים לחולי הסוכרת ברובם אינם מספקים על מנת לקבל נקודות במס הכנסה. יחד עם זאת, במצבים בהם החולים סובלים מבעיות רפואיות אחרות הנגרמות בשל מחלת הסוכרת, יהיה ניתן לקבל את נקודות המס וזאת בהתאם לאחוזי הנכות אשר נקבעו למטופל. מטופל אשר קיבל אחוזי נכות גבוהים העומדים על הין 90% ל-100%, יהיה זכאי לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה.

 

האם חולי סוכרת זכאים להחזרי מס?

חולי סוכרת אשר קיבלו אחוזי נכות המזכים אותם בנקודות מס, יהיו זכאים לקבל החזרי מס. את החזרי המס יהיה ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי עבור כל תקופת המחלה החל מהופעתה לראשונה וזאת במידה ויצליח המטופל להוכיח זאת.

יש לקחת בחשבון כי ניתן לבקש החזרי מס עד שש שנות מס אחורה מהשנה בה מבקש המטופל את החזרי המס. גובה החזרי המס יקבע לפי סכום תשלומי המס ששילם המטופל שלא לצורך וכן לפי גובה נקודות המס שקיבל בשל מצבו. במידה וזכאי חולה הסוכרת לקבל החזרים כספיים, יוכל לקבלם בתוך שבועות ספורים וזאת איך יתכן שבתוספת ריבית של 4%.

 

איך תבקשו החזר מס לחולי סוכרת?

על מנת לקבל החזרי מס בגין מחלת הסוכרת יש צורך בהגשת בקשה להחזרי מס אצל פקיד השומה באחד מסניפי קבלת הקהל של מס הכנסה. ללא הגשת בקשה מסודרת, לא תוכלו לדעת האם אתם או הקרובים אליכם זכאים לקבל את החזרי המס. תהליך הגשת הבקשה הינו מורכב ויצריך מכם ידע והבנה באופן התנהלותו של מס הכנסה וכן בפקודות המיסוי בישראל.

הבקשה תכלול צירוף טופס בקשה להחזרי מס, תצהיר הכנסה שנתית מכלל מקורות ההכנסה (לרבות ממקום עבודה, הכנסות מהשקעה בשוק ההון, הכנסות מהשכרת דירות ועוד), תצהיר הוצאות שנתיות המוכרות על ידי מס הכנסה בהתאם לאופן ההעסקה שלכם, וכן מסמכים המאשרים את אבחנתכם כחולי סוכרת, המלצות רפואיות המתארות את מצבכם, ומסמך המאשר את אחוזי הנכות שנקבעו לכם.

במידת הצורך, תתבקשו להציג מסמכים נוספים. לאחר הגשת הבקשה, מס הכנסה יתחיל בהליך בדיקה אודות זכאותכם להחזרי מס, יקבע את גובה ההחזרים המגיעים לכם ויחזיר לכם את כספכם בחזרה.

 

כיצד חברת החזרי מס יכולה לעזור לחולי סוכרת?

כאמור, התהליך לבקשת החזרי מס הינו תהליך מורכב אשר יצריך מכם ידע רב והבנה בסוגי המסמכים הנדרשים. הגשת בקשה באופן שאינו נכון ומקצועי עלולה להביא לכך שתאבדו כספים שמגיעים לכם ותהליך הבקשה עלול להיגרר לזמן ארוך. חברת החזרי מס תחסוך לכם זמן רב ותגיש את הבקשה במקומכם.

כמו כן, החברה תגיש את הבקשה באופן מקצועי, תמקסם את הסיכויים שלכם לקבל את מלוא ההחזרים המגיעים לכם, וכן תדאג שתקבלו את כספכם בתוך שבועות ספורים. אומנם השירות כרוך בתשלום, אך בסופו של דבר זה ישתלם לכם היות ותקבלו יותר ממס הכנסה.

 

לסיכום – חולי סוכרת כדאי שתבדקו את הזכויות שלכם

מחלת הסוכרת תפגע בשגרת חייו של המטופל ותזכה אותו באחוזי נכות. במצבים בהם המטופל יזוכה באחוזי נכות גבוהים יהיה זכאי לקבל החזרי מס. מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס שתקל עליכם בהליך הבקשה להחזרי מס.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות