fbpx

החזר מס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון

אחד החששות העיקריים של פועלים ועובדים בעולם המודרני, נוגע להבטחת חיים ברווחה כלכלית בגיל הפרישה.  החיים בגיל השלישי, לאחר שהכוח לעבוד הולך ויורד, מחייבים היערכות פיננסית זהירה והבנה מעמיקה של כלל הפרמטרים והתקנות בתחום. אחד מהנושאים אשר חשוב לשים אליהם לב, עבור פנסיונרים חדשים המגלים את זכויותיהם, הוא החזר מס על ריבית מפיקדון או תכנית חיסכון.

החזר מס על ריבית מפיקדון או תכנית חיסכון ככלי לשיפור חייהם של בני גיל הזהב

רוב המדינות המפותחות, נהנות מתופעה מבורכת של הארכת תוחלת החיים של האוכלוסייה. הארכת תוחלת החיים נגרמת עקב שיפור בתנאי המחייה, המזון והמגורים, התקדמות של השירותים הרפואיים, והרגשת רווחה כללית.

לצד היתרונות המשמעותיים של חיים ארוכים ובריאים יותר, ישנם גם מכשולים העומדים בפני האזרחים המתקרבים לגיל פרישה, כיצד להבטיח שהחיסכון הפנסיוני יצליח לכלכל אותם היטב בעשרות השנים הבאות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

רוב האנשים, נוקטים בגישה הפרקטית, ומנסים להשקיע זמן רב ככל האפשר בעבודה, ופועלים כדי להגדיל את החיסכון הפנסיוני, ולצמצם את הזמן בו יצטרכו לחיות על החסכונות.

דרך אחרת שחשוב מאוד לשקול, היא להתעמק באפשרויות של החיסכון הפנסיוני, ובסעיפים השונים הקשורים בו. אנשים אשר משקיעים את כספם בתבונה, ומבינים היטב את הכללים של תוכניות החיסכון וההשקעות, מגיעים פעמים רבות לגיל פרישה עם עתודות משמעותיות, ודאגה אחת פחות על הלב.

אחד מהכלים שחשוב מאוד להכיר, הוא החזר המס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון. מדובר באמצעי פשוט וקל לתפעול במידה ואתם עומדים בתנאים, שבהפעלתו תגלו לפתע פתאום שאתם זכאים לעשרות אלפי שקלים של החזר מס מהמדינה, החזר שמגיע לכם בזכות, ולא בחסד.

 

החזר מס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון

מי הם האנשים אשר זכאים להחזר המס על ריבית מפיקדון?

באופן טבעי, כאשר מדובר על החזר מס, רבים ינסו לעוט על המציאה, ולבדוק האם הם נכללים בקטגוריות הנדרשות. המס על השקעות ועל רווחי הון הוא מיסוי אשר רבים מעוניינים לחמוק ממנו, מאחר והוא יכול לעשות את ההבדל בין השקעה מוצלחת להשקעה אשר בסיכומה החוסך הפסיד כסף.

לכן, בחוק אשר נחקק בשנת 2003, קבעה המדינה באופן חד וברור מי הם האנשים אשר זכאים להחזר המס על ריבית מפיקדון ותוכניות חיסכון. אנשים אלו, הם אך ורק אזרחים אשר נולדו לפני שנת 1949, אשר מחזיקים בחיסכון אותו ברצונם לפדות.

נוסף על כך, כדי לממש את ההטבה, עליהם לצאת לפרישה. אדם אשר בוחר להמשיך לעבוד יוכל לעשות זאת, ולנצל את ההטבה מאוחר יותר, כאשר יחליט שהגיע זמנו לנוח.

 

מהם הסכומים המקסימליים לקבלת ההטבה?

הסכום עליו תוכלו לקבל החזר, הוא אינו אין סופי. באופן טבעי, אנשים אשר ידם משגת, ועבדו במשרות נחשבות ומובחרות, יוכלו באופן תאורתי לעשות שימוש בפטור ממס על ריבית מפיקדון כדי לקבל החזר בסכומי עתק, כאשר כוונת המדינה בחקיקת החוק הייתה דווקא לעזור לאוכלוסייה מגוונת יותר.

לכן, נקבע סף לסכום הכסף אשר ניתן לדרוש עליו החזר. סף זה, תלוי בין השאר בשאלה האם גם החוסך וגם בן או בת זוגו נולדו לפני שנת 1949.

במידה ורק החוסך נולד לפני המועד המצוין בחוק, הסכום המקסימלי של הריבית בשנת 2020 אשר תוכלו לקבל עליו החזר כספי, עומד על 13,560 שקלים. במידה ועברתם את הסכום הזה, מאחר והשקעתם את כספכם באופן חכם או שהשקעתם סכום משמעותי יותר, תוכלו לקבל את ההחזר עד הסכום המצוין, ולשלם את מלוא המס על יתרת הסכום.

כאשר שני בני הזוג נולדו לפני שנת 1949, הזכאות של החוסך להחזר גדלה, והוא יהיה זכאי להחזר מס על ריבית שנתית של עד 16,680 שקלים.

 

התנהלות כלכלית נבונה תוך בחינת ההטבות השונות תוביל לחיסכון משמעותי

אנשים רבים נרתעים מבחינת האפשרויות להחזרי מיסוי.

חשוב מאוד להבין, לא מדובר בכלי לרמאות, או באמצעי להתחמק מתשלום מס אליו אתם מחויבים, אלא בחלק מזכויותיכם כאזרחים במדינה. המדינה קבעה שאתם תהיו זכאים להטבות מסוימות, וחבל מאוד שלא לפעול כדי לנצל אותם, ולהפוך את חייכם לטובים יותר ופשוטים יותר.

הבירוקרטיה הכרוכה ברוב התהליכים הללו היא אמנם סבוכה, אך ניתן בעזרת השקעה של ימים בודדים להבין אותה על בוריה, ולהתחיל תקופה חדשה של התנהלות כלכלית חכמה יותר, וחסכונית יותר. בסופו של דבר, ניצול של כלל ההטבות יוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים של כל אחד, ובהפחתה של החששות הפיננסיים הטורדניים.

 

מעל גיל 60 ישנה זכאות גם למשיכת כספים השמורים בקופת גמל להשקעה ללא ריבית 

דוגמה לאפשרות נוספת לשפר את מצבכם הפיננסי בגיל השלישי, היא החקיקה הנוגעת למשיכת הכסף אשר חסכתם בקופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה, נועדה באופן טבעי לפתיחה לאחר גיל הפרישה, כאשר תהיו זקוקים לכסף. המדינה מצדה, מציעה מיסוי מינימלי על סכומים אשר נמשכו לאחר גיל הפרישה, מתוך מחשבה שמדובר בכסף אשר יאפשר לאזרחים המבוגרים להיות עצמאיים ולדאוג לכל צרכיהם.

למרות זאת, לעיתים קרובות אנשים מגלים שכספם מושקע בתוכניות פנסיוניות אשר כוללות עמלות גבוהות מדי, אשר הופכות את החיסכון למעשה ללא משתלם. לכן, במידה ורוצים, המדינה מאפשרת למשוך מעל גיל 60 בבת אחת את כלל סכום החיסכון, ללא תשלום ריבית, ולעשות בו שימוש להשקעה חכמה יותר.

 

כדאי לשקול להיעזר בסיוע מקצועי

לפני שמקבלים החלטות קריטיות לגיל הפרישה, חשוב מאוד לוודא שאתם מקבלים החלטה נבונה, אשר תואמת לשאיפות האישיות שלכם, ולמצבכם הפיננסי בפועל. ניתן בהחלט להיעזר במקורות מידע שונים, ומומלץ אפילו לשקול להיעזר בסיוע מקצועי, אשר יסייע לכם להבין את מצבכם, ולבצע בו שינויים על פי הצורך.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות