fbpx

החזרי מס בגין ילדים

לצד הברכה, השמחה והאהבה הגדולים שמגיעים עם גידול ילדים, מגיעות גם אחריות כבדה והוצאות משמעותיות לאורך השנים. מסיבה זו, המדינה באמצעות רשות המיסים מציעה הטבות שונות להורים לילדים, הטבות אלו מתבטאות בהקלות והטבות מיסוי בגין ילדים. יש הטבות כלליות להן זכאים כלל ההורים לילדים בישראל ויש הטבות מיוחדות בגין ילדים בעלי מאפיינים מיוחדים ופרטניים. חלק מהטבות אלו מוענקות אוטומטית על בסיס נתונים אישיים עדכניים (בטופס 101 לשכירים או בדו"ח השנתי לעצמאים למשל) והטבות אחרות אינן אוטומטיות ויש להגיש עבורן בקשות להחזרי מס בגין ילדים.

נקודות זיכוי בגין ילדים

הדרך המרכזית של המדינה להעניק הטבות מיסוי לתושביה הוא באמצעות מערכת נקודות הזיכוי. נקודות זיכוי במס מוענקות בגין מאפיינים שונים ומגוונים, כאשר לכל נקודת זיכוי יש ערך כספי קבוע ומוגדר לכל שנת מס (218 ש"ח לנקודה עבור שנת 2013).

כל נקודת זיכוי שכזו מקנה פטור ממס הכנסה בסכום הרלבנטי.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הטבת נקודות הזיכוי הינה אוטומטית, אך על הנתונים האישיים להיות מעודכנים. החזרי מס בגין ילדים בהקשר לנקודות הזיכוי הופכים רלבנטיים כאשר שומת המס חושבה לפי נתונים לא עדכניים לגבי הילדים.

מתן נקודות הזיכוי בגין ילדים תלוי בגילם, כאשר כיום ההטבה מוענקת לאמהות ואבות כאחד.

כך בשנה הראשונה כל ילד מקנה נקודת זיכוי אחת, מתווספות שתי נקודות זיכוי בשנתיים שלאחר לידת התינוק.

אמהות זוכות לעוד נקודת זיכוי עבור ילדים עד גיל 5. חשוב לוודא כי נתוני הילדים ושאר הנתונים האישיים מעודכנים כי כל נקודת זיכוי שווה אלפי שקלים בשנה בחיסכון במס הכנסה.

החזרי מס בגין ילדים

בנוסף, יש הגדרות פרטניות לגבי נקודות זיכוי למקרים מיוחדים כמו הורים גרושים שכלכלת הילדים מתחלקת ביניהם, הורים חד הוריים לילדים בגילאים מבוגרים יותר וכן הלאה.

כך שיש לבחון את המצב ולוודא כי הנתונים מעודכנים בצורה המדויקת ביותר מול רשות המיסים.

מענק הכנסה מוגדל לזכאים

היבט נוסף של החזרי מס בגין ילדים – יותר נכון הטבת מס – הוא אפשרות לקבל מענק הכנסה מוגדל (מס הכנסה שלילי) בשיעור של 150% לזכאים.

אלו כוללים אמא עובדת שלה ילד אחד או יותר או אבא עובד במשפחה חד הורית לילד אחד או יותר וכאשר חזקת וכלכלת הילדים הם באחריות האב.

החזרי מס בגין ילדים בעלי לקויות למידה

היבט פרטני במיוחד של החזרי מס בגין ילדים קיים מאז שנת 2003 והוא מקנה החזרי מס בגין ילדים לקויי למידה.

אפשרות זו רלוונטית רק להורים שילדיהם מאובחנים על פי הנהלים המתאימים כסובלים ממצב חמור של ליקוי למידה – קרי הפרעות קשב וריכוז או היפראקטיביות ברמה המצריכה מסגרת חינוכית מיוחדת.

הגשת בקשה להחזרי מס בגין ילדים

אם שומת המס שלכם בוצעה עם טעויות בחישוב או עם נתונים לא עדכניים, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס בגין ילדים או בגין כל סיבה אחרת.

זהו תהליך בירוקרטי שאינו מסובך מאוד אך הוא כן דורש מילי טפסים, איסוף טפסים שונים ומילוי נכון של כל המידע הרלבנטי.

בקשת החזרי מס בגין ילדים יכולה להיעשות במסגרת בקשה לתיאום מס, הגשת דו"ח שנתי מקוצר על הכנסות לשנת המס (טופס 135) או דו"ח שנתי מלא (טופס 1301).

ניתן לבצע את התהליך עצמאית מול רשות המיסים או באמצעות גוף מומחה שיכול לבחון את הנתונים ולהגיש את "התיק" לרשות המיסים לקבלת מלוא ההחזרים והזכויות במס הכנסה.

ההוצאות בתקופת גידול הילדים הן אדירות ללא ספק, לכן כל החזר או פטור במס הוא סיוע מהותי.

לשכירים רבים מגיעים החזרי מס וגם לעצמאים שלא הגישו סיכום עם נתונים אישיים עדכניים, כך שמומלץ לבדוק  האם מגיעים גם לכם החזרי מס בגין ילדים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות