fbpx

מה תפקידו של יועץ מס?

אזרחים בעלי הכנסה שוטפת במדינת ישראל מחויבים לשלם מדי חודש מיסים, אשר מנוכים מהשכר לטובת המדינה. עולם המס הוא עולם גדוש בתקנות ובנהלים, ואנחנו האזרחים לא תמיד חשופים לכולם.

במאמר הבאה אנו נדון על מה תפקידו של יועץ מס, ואיך ניתן להעזר בו.

למשל, ישנם אנשים שפטורים מתשלומי מס מסיבות כאלה ואחרות, או שיש להם הקלות מס לאור הסטטוס הנוכחי שלהם בחיים, והם אפילו לא מודעים לכך! איך זה קורה? רשות המיסים לא חושפת לעתים באופן יזום את הטבות המס, וכך יוצא שיש תקנות שחבויות מעיננו. במקרה כזה, רק גורם מוסמך בתחום יוכל לשקף לנו אותן ולעזור לנו לקבל את מה שמגיע לנו. אחד מהגורמים המוסמכים הינו יועץ מס. אם אתם עדיין לא יודעים מהו יועץ מס ומהם תפקידיו, לפניכם ההסבר המלא.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

הגדרה של יועץ מס

כפי שניתן להסיק משמו, יועץ מס מספק ייעוץ הנוגע בשלל רבדיו של המיסוי. הוא מנגיש ללקוחותיו (עסקים, עצמאיים, חברות וגם שכירים) את החוקים והתקנות הרלוונטיות שבעולם המס, וממליץ להם כיצד עליהם להתנהל ולנהוג במצבים בהם מעורבות סוגיות של מס. על פי חוק הסדרת העיסוק, כדי להיחשב ליועץ מס מן המניין צריך לעבור מבחני הסמכה, ולהיות רשום בפנקס יועצי המס. רק מי שעונה על הקריטריונים הללו ייכלל ברשימת יועצי המס המורשים, ויוכל לייצג אנשים מול רשויות המס או רשויות מדיניות אחרות.

 

תפקידיו של יועץ מס

תפקידיו של יועץ המס הם מגוונים, והם נוגעים ברבדים השונים הקיימים בעולם המיסוי.

יועץ מס ראשית

 

מילוי דו"חות

יועץ המס מסייע ללקוחותיו במילוי דו"חות למס הכנסה, בדגש על דו"חות שנתיים. מעבר לדו"חות הללו, הוא מסייע גם במילוי דו"חות לרשויות רלוונטיות אחרות- מע"מ או ביטוח לאומי, וכן בדו"חות פנימיים של חברות עסקיות (דו"חות כספיים למשל).

מה תפקידו של יועץ מס?
מה תפקידו של יועץ מס?

ייצוג החייבים במס מול רשות המיסים

חברות ששוכרות את שירותיו של יועץ המס, יכולות להגיע למסקנה שהן לא מסתפקות בסיוע שלו מאחורי הקלעים, אלא רוצות לקבל ייצוג ממשי מול רשויות המס. הייצוג יכול להתקיים גם מול רשויות רלוונטיות אחרות (ביטוח לאומי למשל).

 

מתכנן פיננסי

לא כל יועצי המס ממלאים אחר תפקיד זה. מי שכן בוחר לבצע זאת, מהווה גורם שמתכנן כיצד להפחית חובות שנתיות עבור עצמאיים וחברות עסקיות, או לחלופין בודק זכאות להטבות מס.

 

בדיקה להחזרי מס

יועץ מס מגיש בקשה להחזרי מס עבור הלקוחות, בצירוף של מסמכים ודו"חות. הבדיקה נועדה לבחון אפשרות של קבלת החזרי מס בגין גבייה של מס עודף מהשנים האחרונות.

 

בדיקה להחזרי מס – כיצד תוכלו לעשות זאת ללא יועץ מס?

כיום ישנן חברות שמאגדות יועצי מס יחד עם רואי חשבון, ומציעות סיוע בתחום לקהל העובדים השכירים. שילוב בעלי המקצוע מבטיח מענה על סעיפי החזר מורכבים.

 

יועץ מס

 

 

..

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות