fbpx

במה מס הכנסה עוזר לנו?

כל עובד בישראל יודע שהוא נדרש לשלם מס הכנסה על ההכנסות שלו. אצל עובדים שכירים, המס מנוכה ישירות מתלוש השכר החודשי שהם מקבלים. עצמאיים נדרשים לחשב בעצמם את המס שהם נדרשים לשלם, אך גם הם כמובן משלמים אותו. סביר להניח שמרבית האנשים מתייחסים למס כאל גזירת גורל, אך הוא בעצם נועד על מנת להיטיב עם אזרחי המדינה ובמה מס הכנסה עוזר לנו?

מהן המטרות שלשמן נועד מס הכנסה?

כל מדינה מודרנית מנהלת תקציב, שאותו היא מחלקת לפי ראות עיניה ולפי הצרכים שלה. בתור אזרחים, אנו צורכים מוצרים ושירותים שהמדינה מספקת, ושרק היא יכולה לספק – כמו ביטחון למשל (החזקת צבא, שמירה על גבולות ועוד).

חלק מתקציב המדינה מוקדש גם למערכות ציבוריות שבהן כולנו משתמשים, כמו מערכת הבריאות ומערכת החינוך. אמנם יש אפשרות גם להשתמש במערכות אלו בצורה פרטית, אך המדינה נדרשת להעניק שירותים אלו כדי שיהיו נגישים לכלל הציבור.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מס ההכנסה שנגבה מהמשכורת של כל אחד מאיתנו, בעצם נועד לממן את הפעילויות האלו (וגם פעילויות נוספות שעליהן יש מחלוקות בעם, אך אנו לא נכנס למחלוקות פוליטיות). המיסים שנגבים מהאזרחים זהו מקור ההכנסה הגדול ביותר למדינה.

במה מס הכנסה עוזר לנו?
במה מס הכנסה עוזר לנו?

איך עובד מס ההכנסה בישראל?

שיטת המיסוי בישראל היא פרוגרסיבית – ככל שהמשכורת שאדם מקבל גבוהה יותר, כך הוא יאלץ לשלם עליה מס גבוה יותר.

כמות המס שכל אחד נדרש לשלם נקבעת לפי מדרגות מס. המדרגה הנמוכה ביותר היא מס בשיעור של 10%, שאותו נדרשים לשלם מי שהכנסתם השנתית היא עד 75,960 ₪ (או 6,330 ₪ לחודש). מדרגת המס הגבוהה ביותר היא בשיעור של 50%, אותו נדרשים לשלם מי שהכנסתם השנתית היא מעל 651,601 ₪ (או מעל 54,301 ₪ בחודש).

 

מס הכנסה ראשית

כיצד תוכלו לחסוך במס ההכנסה שאתם משלמים?

כל אזרח זכאי לנקודות זכות מסוימות במס הכנסה, לפי מצבו האישי והנתונים שלו. כל נקודת זכות שכזו משמעותה תשלום של פחות כסף למס הכנסה (וישנם אזרחים אשר מקבלים מספר נקודות זכות מספיק על מנת לקבל פטור מלא ממס הכנסה!).

נקודות אלו ניתנות במגוון מצבים שונים – לפי מצב משפחתי (לידה, גירושין, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, משפחות חד הוריות ועוד), לפי מצב תעסוקתי (שינויים בשכר החודשי, פיטורים, פיצויים, תקופת אבטלה ועוד), לפי מצב בריאותי (מחלה קשה, קרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא במצב סיעודי, מחלת הסרטן, עיוורון או נכות, נכי צה"ל ועוד), ועוד מצבים רבים.

על מנת לקבל מידע על כל הסיבות בגינן תוכלו לחסוך במס ההכנסה שאתם משלמים, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il באתר אף תוכלו לבצע בדיקת זכאות להחזרי מס (אשר ניתנת ללא עלות), עבור מיסים שכבר שילמתם בשיעור גבוה יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם!

 

מס הכנסה

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות