fbpx

החזר מס בגין מחלה

מצבנו הרפואי ישפיע לא מעט על התפקוד היום יומי שלנו. אנשים הסובלים ממחלות ובעיקר מחלות קשות, יחוו קשיים בניהול אורח חיים תקין וסדור. על מנת להקל על אלו אשר סובלים ממחלות קשות המשבשות את חייהם, נותנת המדינה הטבות שונות ובניהן החזרי מס. מחלה הקובעת אחוזי נכות יכולה לזכות את הסובלים ממנה בהחזרי מס ואף בפטור מתשלומי מס וזאת בהתאם לאחוזי הנכות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על החזר מס בגין מחלה.

 

מהם החזרי מס ומתי ניתן לקבל אותם?

החזרי מס הינם החזרים כספיים אשר ניתנים ממס הכנסה בגין תשלומי מס הגבוהים ממה שהייתם צריכים לשלם. כמו כן, ניתנים החזרים בגין נקודות מס שלא הוכרו בעבר ולכן לא ניתנו הטבות המס. הסיבה לכך שישנם מצבים רבים כל כך בהם ישראלים משלמים מיסים בכמות הגבוהה ממה שנדרשים בפועל ועל כן זכאים להחזרי מס, מקורה באופן שבו מחושבים גביית המיסים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

חישוב תשלומי המס נעשה לפי שיעור הכנסה השנתית, אולם התשלום עצמו לא נעשה בסוף השנה כי אם במהלכה ובאופן חודשי או אחת לכמה חודשים (בהתאם לאופן ההעסקה שלכם ולמדרגת המס בה אתם מדורגים). בשל אופן חישוב זה, לעיתים גם לא נלקחים בחשבון נקודות מס אשר הזכאות להן עולה במהלך שנת המס.

 

מחלה המזכה באחוזי נכות – הסבר כללי

בעיות רפואיות רבות וכן מחלות קשות יזכו אתכם באחוזי נכות. קביעת אחוזי הנכות תעשה בהתאם לקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי ולפי מצבכם הרפואי. אחוזי הנכות ישקפו את מצבכם הרפואי ואת היכולת שלכם לנהל שגרת חיים סדורה ונורמטיבית.

באם יש לכם לקות או מחלה אשר מגבילות את יכולת העצמאות שלכם, מאלצות אתכם לקבל טיפולים רפואיים רבים, מונעות מכם להשתכר כלל או פוגעות בכושר ההשתכרות שלכם, וכן פוגעות ביכולת שלכם לנהל שגרת חיים סדירה ותקינה, תהיו זכאים לקבל הכרה באחוזי נכות.

הגוך האחראי לקביעת אחוזי נכות הוא ביטוח לאומי. על מנת לקבל את אחוזי הנכות תצטרכו להגיש בקשה לביטוח לאומי ולצרף את המסמכים המאשרים את מצבכם וכן המלצות מצד גורמים רלוונטיים.

 

מהן הזכויות הניתנות למחלה המזכה באחוזי נכות?

אחוזי הנכות יקבעו את מצבכם, אבל להם מתלוות הטבות שונות שיקלו על חייכם. מחלה המזכה באחוזי נכות תאפשר לכם לקבל הטבות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכם ובהתאם לצרכים שלכם. כך למשל במידה והמחלה מצריכה מכם טיפולים רפואיים רבים ובשל כך לא תוכלו לעבוד, תוכלו לקבל סיוע בהוצאות רפואיות, סבסוד תרופות, הגדלת מכסת ימי המחלה מהעבודה ויתכן ואף תהיו זכאים לקבל קצבת נכות שתאפשר לכם הכנסה במקום מקום העבודה שלכם.

בנוסף לכך, תהיו זכאים לקבל נקודות מס שהן הקלות בתשלומי המיסים ואף יתכן ותקבלו פטור מלא ממס במידה ויקבעו לכם אחוזי נכות גבוהים העומדים על בין 90% ל-100%. בהתאם לכך, תהיו זכאים לקבל החזרי מס בגין המחלה שלכם.

 

מתי תוכלו לבקש החזר מס בגין מחלה?

החזרי מס בגין מחלה ניתן לבקש במידה ובמהלך הזמן שבו חליתם שילמתם מיסים הגבוהים ממה שהייתם צריכים לשלם. גם אם קיבלתם את נקודות המס בזמן מאוחר יותר מהזמן שבו חליתם, תוכלו לבקש את החזרי המס באופן רטרואקטיבי לאחור, מהרגע שבו חליתם במחלה. יש לקחת בחשבון שהחזרי מס ניתן לדרוש עד שש שנות מס לאחור, כך שגם זה מוגבל בזמן.

 

איך תבקשו החזרי מס בגין מחלה?

על מנת לבקש החזרי מס יהיה עליכם להגיש בקשה להחזרי מס אצל פקיד השומה במס הכנסה. לצורך הבקשה תצטרכו לצרף טופס בקשה להחזרי מס, סיכום ההכנסות שלכם מכלל מקורות ההכנסה (לרבות הכנסה ממקום עבודה, הכנסות מהשקעות בשוק ההון, הכנסות מהשכרת דירה ועוד), סיכום הוצאות מוכרות, וכן מסמכים רפואיים המאשרים את מצבכם הרפואי והמלצות רפואיות נוספות וכן אישור אחוזי הנכות המגיעים לכם מביטוח לאומי.

הגשת הבקשה לחזרי מס יכולה להיות מורכבת וסבוכה ותצריך מכם ידע והבנה בחוקי מיסוי בישראל. על כן מומלץ שלא להישאר לבד ולהיעזר בחברת החזרי מס מוסמכת. חברת החזרי מס תדאג להגיש את הבקשה עבורכם באופן מקצועי.

הגשת בקשה בצורה נכונה ומקצועית תבטיח את הגדלת הסיכויים לממש את כלל הכספים המגיעים לכם בחזרה ואף תקצר את הזמנים. במידה ותבחרו להסתייע באנשי המקצוע בתחום תוכלו לקבל את כספכם בחזרה בתוך שבועות ספורים, וזאת בתוספת של ריבית שהיא חלק מהחזרי המס.

 

מה קורה כאשר יש שתי מחלות המזכות באחוזי מס?

ישנם מצבים רפואיים בהם יש שתי מחלו אשר מזכות באחוזי נכות עבור כל אחת מהמחלות בנפרד. במצבים כאלה אחוזי הנכות לא יצטברו יחד ולא יהיה ניתן לשלב בין אחוזי הנכות השונים ולצבור אחוזי נכות.

אופן חישוב אחוזי הנכות הכללית יעשה בשיטת חישוב באופן הבא – תהיה מכפלת של אחוזי הנכות הנמוכה כפול הפחתה ממאה של אחוזי הנכון הגבוהה, בחיבור עם אחוזי הנכות הגבוהה. כך למשל אדם אשר בשל מחלתו זכאי ל-70% נכות ובשל מחלה אחרת יהיה זכאי ל-20% נכות, שיעור אחוזי הנכות הכללית שלו יעמוד על 76%.

 

לסיכום החזרי מס בגין מחלה – יש דבר כזה

אנשים הלוקים במחלות יהיו זכאים לקבל אחוזי נכות. במצבים בהם מגיעים אחוזי נכות גבוהים, ניתן לקבל החזרי מס בגין מחלה. על מנת לקבל את החזרי המס יש צורך בהגשת בקשה להחזרי מס אצל פקיד השומה. הגשת הבקשה הינה מורכבת ולכן מומלץ שלא תישארו לבדכם בתהליך זה. פנו לחברת החזרי מס מקצועית אשר תסייע לכם בתהליך, תקצר אות ותלווה אתכם לאורך כל הדרך.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות