fbpx

החזרי מס לנכים

חישוב תשלומי המס נעשה לפי שיעור הכנסה שנתית, ובשל כך עלולים לקרות מצבים בהם תשלמו יותר ממה שהייתם צריכים ותהיו זכאים להחזרי מס. מצבים בולטים בהם זכאים אזרחים להחזרי מס הינם תשלומי מס ללא התחשבות בנקודות מזכות, כמו למשל נקודות מס לנכים. על כן, בעלי נכויות רבים יהיו זכאים לקבלת החזרי מס. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על החזרי מס לנכים ואיך תוכלו לעשות את זה.

 

החזרי מס – הסבר כללי

החזרי מס הינם תשלומי החזרים שמעביר מס הכנסה עבור תשלום מיסים ששילם אזרח בצורה גבוהה יותר ממה שהיה צריך לשלם. הזכאות להחזרי מס גבוהה כל כך בשל האופן שבו מחושבים תשלומי המיסים בישראל. בעוד גביית המס נעשית על בסיס כמעט חודשי (בהתאם לתנאי ההעסקה שלכם), חישוב התשלום נעשה לפי שיעור הכנסה שנתית.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בנוסף לכך, לא תמיד יכובדו נקודות מס, בעיקר אם הזכאות אליהן תגיע במהלך שנת המס. טעויות אלה בתשלומי המס יזכו את הזכאים לכך בהחזרי מס עם ריבית של 4%. אומנם נראה כי מדובר בתשלומים מועטים אך היות ומדובר בסכום מצטבר, במקרים רבים יהיה מדובר בסכומים של אלפי שקלים ואף יותר.

 

למה זכאים בעלי הכרה בנכות?

אנשים בעלי הכרה בנכות עם אחוזי נכות מביטוח לאומי, יהיו זכאים להטבות רבות בעיקר עבור תשלומים בסיסיים, לרבות החזרי מס. הזכאויות מותנות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו על ידי ביטוח לאומי ובהתחשב במצבו הרפואי של בעל אחוזי הנכות.

הטבות אלה יהיו תשלום קצבת נכות, הנחה בתשלומי ארנונה, חשמל, מים וטלפון, סיוע וליווי בכל היבט רפואי, נקודות במס הכנסה ועוד. כאשר מדובר בנקודות מס, מדובר למעשה במעין הנחה בניכוי המס המתבצע באופן חודשי ואף פטור מלא מתשלום מס. נקודות המס נקבעות גם הן בהתאם למצבו הרפואי של בעל הנכות.

 

החזרי מס לנכים – יש דבר כזה?

אכן קיים דבר כזה החזרי מס לנכים, באותו אופן בו ישנם החזרי מס עבור תשלומים נוספים ונקודות מס נוספות. בעל נכות אשר שילם מס גבוהה ממה שהיה צריך, או שנקודותיו לא כובדו בחישוב המס, יהיה זכאי לקבל החזרי מס. גובה החזרי המס יקבע לפי כמות התשלום ששילם אותו בעל נכות ובתוספת של ריבית בשיעור של 4% במידה ויהיה זכאי לה.

 

איך נכים יכולים לבקש החזרי מס?

כל אזרח אשר מעוניין לקבל החזרי מס יהיה צריך להגיש בקשה לפקיד השומה. את הבקשה ניתן להגיש אצל פקיד השומה בכל סניף של מס הכנסה ואין הכרח ללכת לסניף מסוים או לסניף באזור מגוריכם. בעל נכות אשר מעוניין לקבל החזרי מס, יצטרך להגיש בקשה מסודרת בצירוף עם טופס הבקשה, פירוט הכנסות שנתיות, פירוט הוצאות, מסמכים להוכחות נכותו ונקודות המס המגיעות לו ועוד.

יש לציין שהגשת בקשה להחזרי מס עלולה להיות מורכבת ומצריכה ידע מקצועי והבנה בתחום החזרי המס. על מנת לייעל את התהליך עבורכם ולהבטיח שתקבלו את מלוא ההחזרים בזמן המהיר ביותר, מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס מקצועית או ביועצי מס מוסמכים.

 

מה כדאי לדעת לפני שמגישים בקשה להחזרי מס עבור נכים?

לפני שאתם מגישים בקשה להחזרי מס כדאי שתדעו ראשית כי תוכלו להגיש את הבקשה עד שש שנות מס אחורה, כך שתוכלו לרכז את הבקשה להחזרי מס עבור תקופה ארוכה. כמו כן, כדאי שתדעו כי מס הכנסה עבר תהליכי ייעול וכיום תוכלו לקבל את החזרי המס שלכם בתוך שבועות ספורים. יחד עם זאת, הגשת בקשה להחזרי מס בצורה שאינה מקצועית ואינה נכונה, עלולה להביא לעיכובים רבים בהחזרי המס ואף למצב שבו הבקשה תפסל ולא תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

 

האם כדאי לנכים להיעזר בחברת החזרי מס?

בהחלט מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס. חברות החזרי מס הינן חברות אשר מסייעות לאזרחים רבים לקבל את החזרי המס המגיעים להם בצורה יעילה ומהירה. בחברות מועסקים יועצי מס מומחים ורואי חשבון אשר בקיאים בפקודות וחוקי תשלומי המס בישראל. החברות ילוו את בעלי הנכויות בתהליך הבקשה להחזרי מס וידאגו כי הבקשה שתוגש תהיה עם כלל המסמכים הנדרשים ותמולא בצורה מקצועית ונכונה.

הסתייעות בחברה להחזרי מס תגביר את הסיכויים שלכם לקבל את כספכם במהרה וכן לקבל את מלוא החזרי המס המגיעים לכם. כאמור הגשת בקשה להחזרי מס באופן שאינו מקצועי עלולה לגרור טעויות אשר יעלו לכם בזמן ובכסף. אם יש לכם נקודות מס בשל הכרה בנכות, מומלץ להתייעץ עם חברת החזרי מס לגבי החזרי מס.

יועצי המס של החברה ילוו אתכם לאורך כל הדרך, יעזרו ויקלו בתהליך הבקשה, יחסכו לכם זמן רב, ויסייעו לכם לקבל את כל הכסף שמגיע לכם. אומנם שירותי החברה יעלו לכם כסף, אך בסופו של דבר זה ישתלם לכם כשתקבלו את החזרי המס המלאים עם ריבית.

 

איך תבחרו חברה להחזרי מס?

היעזרות בחברת החזרי מס היא חשובה לקבלת ההחזרים, אך אם בחרתם בחברה שאינה מקצועית היא לא תוכל להועיל לכם ורק תעלה לכם. כשאתם בוחרים חברת החזרי מס חשוב שתוודאו שמדובר בחברה מקצועית בעת ניסיון וותק בתחום. כדאי לברר לגבי הכשרת העובדים בחברה ומומחיותם בתחום החזרי מס. כמו כן, חשוב לברר המלצות על החברה לפני שאתם שוכרים את שירותיה ונעזרים בה.

 

אם אתם בעלי נכות כדאי לבדוק לגבי החזרי מס

לסיכום, החזרי מס הינם כספים המגיעים לאנשים ששילמו מס גבוהה ממה שהיו צריכים. בעלי הכרה בנכות זכאים לנקודות מס אשר חוסכות להם כספים רבים, ולכן יתכן ויהיו זכאים להחזרי מס. מומלץ להיעזר בחברה מוסמכת.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות