fbpx

בן משפחתי חלה בקורונה והיה מאושפז – האם מגיע לו החזר מס?

הקורונה גרמה לרבים הנמצאים באוכלוסיית הסיכון לחלות במחלה ואף להתאשפז לצורך טיפול.

בנוסף, רבים נקלעו למשבר כלכלי בעקבות המגפה ונזקקים לתמיכה.

בשל עובדות אלו המדינה מעניקה הטבות והקלות שונות וביניהן החזרי מס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

האם גם לאדם שבן משפחתו אושפז בגין קורונה מגיע החזר מס?

 

על החזר מס באופן כללי

החזרי מס ניתן לתבוע ממס הכנסה כאשר עובדים ומשלמים יותר ממה שאמורים לשלם בין אם אלו שכירים ובין אם עצמאיים. כל אדם המקבל טופס 106 ממקום עבודתו רשאי לבדוק את זכאותו להחזר מס בסימולטור של מס הכנסה ולתבוע את זכותו באופן עצמאי או בליווי של יועץ מס או רואה חשבון. עצמאים המשלמים מקדמות זכאים גם הם להחזרי מס אם שילמו יותר מס כמקדמה בכל חודש בשנת המס. התביעה להחזר מס צריכה להיעשות על פי חוק ההתיישנות ולא מעבר. בנוסף לכך, ישנן אוכלוסיות הזכאיות להחזרי מס בגין מצב רפואי על מנת להקל עליהם מבחינה כלכלית. למשל, אדם נכה המקבל אחוזי נכות גבוהים או מקבל נכות מלאה, פטור מתשלום מס. מס הכנסה מחשב את הפטור לפי סוג הנכות ובמידת הצורך מפנה לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי על מנת לאשר את זכאות הנכה שאינו מקבל פטור ממס באופן אוטומטי.

בן משפחתי חלה בקורונה והיה מאושפז – האם מגיע לו החזר מס?
בן משפחתי חלה בקורונה והיה מאושפז – האם מגיע לו החזר מס?

החזרי מס בזמן קורונה

אוכלוסיות רבות זכאיות להטבות מס מדי שנה כמו: סטודנטים הלומדים לתואר אקדמאי, חיילים משוחררים, הורים לילדים נכים, מחלה של קרוב משפחה ועוד. השנה בשל הנגיף הפוקד אותנו כל עצמאי שהכנסתו הייתה קטנה מהמחזור השנתי שלו זכאי להחזר מס על הכנסתו בשנה החולפת. בנוסף, שכירים שאינם עובדים ונמצאים בבידוד או באשפוז ואינם זכאים לימי מחלה, חשוב שיבדקו את זכאותם להחזר מס. על פי החוק בימי שגרה לא כל מי שמאושפז זכאי להחזר מס. החוק מעניק החזר מס רק לבן משפחה אחד של אוכלוסיות כמו: אזרחים ותיקים נכים, נכים פיזיים, לקויי ראייה או עיוורים. כלומר, בן משפחה של אדם באוכלוסיית סיכון מתוך קבוצות אלו המאושפז בגין קורונה, בוודאי שיהיה זכאי להחזר מס. גם הורים לילדים הסובלים מנכות רפואית זכאים להחזר מס על פי החוק ולנקודות זיכוי. בין השאר מדובר גם על הורים לילדים עם קשב וריכוז או לקויות למידה.

מחשבון וכסף

 

אילו הקלות נוספות ניתן לקבל בשל אשפוז מחלת הקורונה?

מעבר להטבות שניתן לקבל ממס הכנסה ומביטוח לאומי, מומלץ לבדוק האם הביטוח הרפואי הפרטי מכסה את ימי האשפוז בשל הקורונה. לצורך השוואה בין חברות הביטוח בדקו באתר https://www.avner.org.il. ההבדל בין הביטוח הפרטי לביטוח הציבורי הוא שהביטוח הפרטי גם מכסה תרופות שאינן בסל, בחירת בית חולים ומנתח, מימון ניתוח, התייעצות עם מומחים ופיצוי בגין ימי אשפוז. לפיכך, ההשוואה בין חברות הביטוח ובדיקת החזרי המס במיוחד בתקופת קורונה היא חשובה ביותר.

 

מטבעות ושעון

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות