fbpx

החזר מס ביטוח בריאות פרטי

כולנו רגילים לכך שחובת התשלום למס הכנסה יורדת לנו באופן חודשי וקבוע מתלוש המשכורת שלנו, אך לא רבים מודעים לכך שניתן גם לקבל החזרים ממס הכנסה בגין פרמטרים והוצאות שונות. כך, אחת האפשרויות לקבל החזר מס ביטוח בריאות פרטי. הנה לפניכם כל מה שכדאי לדעת בנושא۔

 

מס הכנסה – חובות, החזרים והטבות

אחת ההורדות הבולטות והמוכרות ביותר בתלוש המשכורת שלנו היא חובת תשלום מס הכנסה, הקיימת עבור כל אזרח ישראלי מגיל 18, המשתכר לפחות שכר מינימום כקבוע בחוק. רבים מאיתנו מתייחסים להורדה זו כאל דבר ברור ומובן מאליו ומעדיפים שלא להתעסק יותר מידי עם מס הכנסה, אם בגלל הבירוקרטיה הסבוכה ואם בגלל הפחד מגילוי חיובים נוספים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אך למעשה, הכרת הזכויות שלכם והתנהלות חכמה ויעילה מול רשות המיסים, יכולה לאפשר לכם חיסכון כספי רב, אם בגלל ההטבות השונות – נקודות הזיכוי ואם בגלל האפשרות לקבל החזרי מס בגין גביית מס עודפת. במאמר זה, נרצה להתמקד בהחזרים המגיעים לכם בגין ביטוח בריאות פרטי.

 

תהיה לי בריא – ביטוח בריאות בישראל

מבין שלל האפשרויות הקיימות לביטוח, ישנם כמה ביטוחים שבהחלט לא כדאי לזלזל או לוותר עליהם, ביניהם נמצא ביטוח הבריאות הפרטי. ביטוח זה נועד למעשה לכסות הוצאות וטיפולים רפואיים הנדרשים במקרה של גילוי מחלות ובעיות בריאותיות שונות, כאשר תמורת תשלום הפרמיה החודשית לחברת הביטוח, תקבלו כיסוי להוצאות הרפואיות היקרות הללו.

מדינת ישראל, הדוגלת במדיניות רווחה, רואה חשיבות רבה בביטוחי הבריאות הללו, אותם ניתן לרכוש באמצעות המדינה – ביטוח בריאות ממלכתי, קופות החולים השונות או באמצעות חברות ביטוח פרטיות, דרך סוכני הביטוח או באופן ישיר מול חברות הביטוח.

החזר מס ביטוח בריאות פרטי
החזר מס ביטוח בריאות פרטי

מה זה ביטוח בריאות פרטי?

הכיסויים הביטוחיים המוצעים במסגרת חוק הבריאות הממלכתי או דרך קופות החולים, מהווים לעיתים כיסויים בסיסיים למדי ולפיכך, אנשים רבים מעוניינים לרכוש ביטוח בריאות באופן פרטי. ביטוח בריאות פרטי נועד למעשה להבטיח כיסויים רפואיים נרחבים למדי, כאשר התשלום ומהות הכיסויים משתנים בין חברות הביטוח השונות. ביטוחי הבריאות הפרטיים מחולקים בעיקרם ל – 3 קטגוריות עיקריות:

 

ביטוח מוסף

במסגרת ביטוח זה, יתווספו כיסויים נוספים לכיסויים הקיימים במסגרת סל הבריאות הבסיסי, כגון ביטוח בגין מחלות קשות.

 

ביטוח משלים

ביטוח המהווה רובד נוסף (משלים) לכיסויים הקיימים בסל הבריאות ומתייחס בעיקר להוצאות הכלכליות מעל לתקרה המקסימלית שקופות החולים מציעות. כך, חברת הביטוח תשלם רק את החלק שלא שולם על ידי קופת החולים.

 

ביטוח תחליפי

ביטוח רחב יותר, המחליף למעשה את השירותים הרפואיים הכלולים בסל הבריאות, כאשר הפנייה נעשית ישירות מול חברת הביטוח, המעניקה למבוטח כיסויים למקרים רפואיים שאינם כלולים בסל הבריאות הבסיסי.

 

מס בריאות

לאחר שהכרנו במעט את עולם ביטוח הבריאות בכלל וביטוח הבריאות הפרטי בפרט, נוכל להבין יותר טוב את הנושא לשמו התכנסנו – מס הבריאות. מס בריאות הוא למעשה הפרשה קבועה ובשיעור של 3% מהמשכורת החודשית של כל אזרח ישראלי מגיל 18 ומעלה, כאשר למעשה גם אלו שאינם עובדים באופן זמני מחויבים בתשלום מס הבריאות.

במידה ואתם שכירים, הרי שמלבד התשלום שאתם מפרישים מהמשכורת שלכם, גם על המעסיק חלה החובה להפריש עבורכם סכום נוסף כקבוע בחוק, זאת בנוסף לחובת הדיווח לביטוח לאומי, אליו הכספים עוברים והוא אמון על הדאגה לכסף, תרופות ושירותי רפואה לזכאים.

 

מהו החזר מס בריאות?

חובת התשלום למס הכנסה יורדת מתלוש המשכורת שלנו באופן אוטומטי, כאשר לא אחת, פרמטרים רבים, המזכים בהטבות ותשלום מס מופחת, אינם נלקחים בחשבון, אם בגלל אי דיווח נכון שלנו ואם בגלל טעויות בחישוב, המביאות למצב בו נגבה מאיתנו יותר מס ממה שהיינו צריכים לשלם בפועל. במקרים כאלו ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס.

החזר מס בריאות פרטי מתייחס למעשה להחזרים המגיעים לנו מביטוח לאומי בעקבות גביית מס עודפת, מצב השכיח בעיקר במקרים כמו עבודה תחת מספר מקומות עבודה ובמקרים של קבלת פנסיה מוקדמת, בנוסף על המשכורת החודשית, כך שבשני המקרים הללו נוצר מצב של תשלום כפול בגין מס בריאות.

 

האם ניתן לקבל החזר מס ביטוח בריאות פרטי?

כיום, ניתן למצוא מגוון מוצרים פיננסיים נוספים, דוגמת ביטוחי חיים וקופות גמל, כאשר מרכיב הפיצויים שלהם יכול לכלול גם ביטוח בריאות או ריסק. החזר מס בגין ביטוח בריאות פרטי, הוא למעשה תמריץ שהמדינה משתמשת בו כדי לעודד אנשים לחסוך ולדאוג לרווחה שלהם ולייתר את התלות בביטוח לאומי.

אחד המאפיינים העיקריים של החזרי מס בגין ביטוח בריאות הוא שההחזר מחושב בצורה סובייקטיבית, כלומר, ההחזר יחושב בהתאם לתקרת ההפקדה המקסימלית, כפי שנקבע מול הגוף המנהל את מוצר החיסכון הפיננסי. בהתאם לכך, ניתן להבין כי חישוב ההחזר יכול להיות מורכב ושונה מאדם לאדם.

 

כיצד אדע האם מגיע לי החזר ממס הכנסה?

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות מתישה למדי, הן בגלל הקריטריונים השונים והן בגלל דרך ההתנהלות הבירוקרטית ולכן, מומלץ לבדוק לפני ההתחלה בתהליך הבקשה להחזר כי אכן מגיעים לנו החזרים בסכומים המצדיקים את ההתעסקות.

כדי לבדוק את ההחזרים המגיעים לכם ממס הכנסה (אם בכלל) בעזרת חברת החזרי מס, תוכלו לערוך באמצעות חישובים מסודרים, באמצעות סימולטורים שונים הזמינים ברחבי הרשת (לרבות סימולטור של רשות המיסים), או באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך, החל משלב הבדיקה ומילוי הטפסים ועד לקבלת ההחזר לחשבון הבנק שלכם.

 

מיסים, החזרים ובריאות – סיכום

ראינו אם כן, כי מלבד חובת התשלום, ניתן גם לקבל החזרים ממס הכנסה, המשמשים לעיתים כתמריץ שהמדינה מעניקה, כמו במקרה של ביטוח בריאות בכלל, ביטוח בריאות פרטי ומוצרים פיננסיים נוספים בעלי מרכיב פיצוי המתייחס לביטוח בריאות, כמו ביטוח חיים וקופות גמל. כאשר בסופו של דבר, את תהליך החזר המס מומלץ לבצע עם חברה מקצועית ומנוסה.
למידע נוסף: במה מס הכנסה עוזר לנו?

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות