fbpx

החזר מס בגין סיום לימודים

סיימתם את הלימודים שלכם? מעוניינים לברר האם אתם זכאים להחזרי מס או לנקודות מס? כדאי שתדעו שסיום לימודים יזכו אתכם בנקודות מס ובמידה ואלה לא יכובדו, תהיו זכאים לקבלת החזר מס בגין סיום לימודים. אז מתי תהיו זכאים לנקודות מס, כמה נקודות מס תקבלו ואיך תבקשו החזרי מס? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הכסף שמגיע לכם ממס הכנסה.

 

נקודות מס – איך זה עובד?

נקודות מס הינן נקודות המקנות הנחה בתשלומי המס החודשיים. הזכאות לנקודות מס ניתנת לפי קריטריונים הנקבעים על ידי מס הכנסה ומשרד האוצר. מטרת נקודות המס הינה להקל בנטל תשלומי המיסים עבור אנשים הזקוקים לכך והזכאים לכך. הזכאות תינתן במקרים שונים לרבות ילדים מתחת לגיל 18, אחוזי נכות המוכרים על ידי ביטוח לאומי, פיטורים או יציאה לחל"ת, שחרור משירות צבאי או שירות לאומי, סיום לימודים אקדמיים ולימודי תעודה ועוד.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

על מנת לקבל את הזכאות לנקודות מס יש להציג את המסמכים המאשרים את הזכאות. שכירים יוכלו להעביר את המסמכים למחלקת חשבי השכר בחברה בהם עובדים, ואילו עצמאים יצטרכו להעביר את המסמכים למס הכנסה באופן ישיר או לרואה החשבון שלהם.

 

האם מסיימי לימודים יהיו זכאים להחזרי מס?

מסיימי לימודים יהיו זכאים לקבל נקודת מס או חצי נקודת מס בשנה שלאחר סיום הלימודים, בהתאם לסוג הלימודים שלמדו. במקרה זה, כמו בכל מקרה המזכה בנקודת מס, יש להגיש את המסמכים המאשרים את סיום הלימודים למס הכנסה.

במידה ונקודת המס לא כובדה ולא קיבלתם את ההטבות המגיעות לכם במס הכנסה, תהיו זכאים לקבל החזרי מס בגין סיום לימודים. את החזרי המס תוכלו לקבל לאחר שהגשתם בקשה להחזרי מס, וזאת בתוספת ריבית של 4% מגובה החזרי המס המגיעים לכם.

 

כיצד עובד חישוב נקודות המס עבור בוגרי לימודים?

חישב נקודות המס עבור בוגרי לימודים משתנה בהתאם לסוג הלימודים שלמדתם ורמת ההשכלה שלכם. חלוקת הזכאות לנקודות מס למסיימי לימודים על תיכוניים עובדת באופן הבא:

 

בוגרי תואר ראשון

בוגרי תואר ראשון יהיו זכאים לקבל נקודת מס אחת עם סיום לימודיהם או בשנת המס שלאחר סיום לימודיהם, בהתאם לבחירתם האישית. התנאי לקבלת נקודת המס הינו סיום לימודים במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג).

 

בוגרי תואר שני ודוקטורט

בוגרי לימודים מתקדמים (להלן תואר שני ולימודי דוקטורט) יהיו זכאים לקבל חצי נקודת מס עם סיום לימודיהם או בשנת המס שלאחר מכן, לפי בחירתם. גם במקרה זה התנאי היחיד לקבלת חצי נקודת המס הוא סיום לימודים במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג).

 

מתמחים

כלל בוגרי הלימודים אשר נדרשים בהתמחות לאחר סיום לימודיהם, יוכלו לבקש לקבל את הטבות המס לאחר סיום ההתמחות. כך תוכלו לשמור את הטבת המס לזמן שבו תרוויחו משכורת גבוהה יותר וכך תחסכו יותר.

 

בוגרי לימודי רפואה ורפואת שיניים

בוגרי מקצועות הרפואה יהיו זכאים לקבל נקודת מס עם סיום הלימודים או בשנת המס שלאחר סיום הלימודים, לפי בחירתם. בנוסף לכך, יהיו זכאים לקבל בשנת המס השנייה עוד חצי נקודת מס.

 

בוגרי לימודי תעודה ולימודי תעודת הוראה

בוגרי לימודי תעודה (הנדסאים, חשמלאים, טכנאים וכו') או לימודי תעודת הוראה יהיו זכאים גם הם לקבל נקודת מס בשנת המס שלאחר סיום הלימודים או עם סיום הלימודים, לפי בחירתם. הזכאות לקבלת נקודת המס תינתן בתנאי שהלימודים נעשו במוסד המוסמך לכך, וכן רק במידה והיקף הלימודים עומד על 1,700 שעות לימוד ויותר.

יש לציין כי אדם אשר סיים לימודי תואר ראשון ולימודי תעודה, למשל אדם אשר למד תואר ראשון ושילב זאת עם תעודת הוראה, לא יהיה זכאי לשתי נקודות מס ויצטרך לבחור זכאות אחת מבין שתי האפשרויות לקבלת ההטבה כך שיהיה זכאי לנקודת מס אחת בלבד.

בכל הקשור לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה, לא ניתן לקבל את הזכאות לנקודות מס עבור סיום לימודים על תיכוניים בחו"ל, ללא קשר לסוג הלימודים, למוסד האקדמי, או למקצוע הנלמד.

 

איך תדרשו נקודות מס ואיך ניתן לבקש החזר מס בגין סיום לימודים?

על מנת לקבל את נקודות המס המגיעות לכם יהיה עליכם להציג את המסמכים המאשרים את זכאותכם לקבלת הטבת המס. שכירים יוכלו להעביר את מסמכי האישור על סיום הלימודים לחשבי השכר בחברה או למחלקת כוח האדם. עצמאי יצטרכו להעביר בעצמם את האישור למס הכנסה או דרך רואה החשבון שלהם.

במידה ונקודת המס המגיעה לכם לא כובדה על ידי מס הכנסה ושילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם, תהיו זכאים לקבל החזרי מס. על מנת לקבל את החזרי המס תצטרכו להגיש בקשה להחזרי מס בפני פקיד השומה.

הגשת הבקשה תצריך מכם להציג מסמכים רבים ויש להגישה באופן מסודר ומקצועי. בקשה שהוגשה בצורה שאינה נכונה, תיקח זמן רב יותר ואף עלולה שלא להילקח בחשבון ובכך תפסידו את כספכם. על כן, מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס.

 

איך אדע אם מגיעים לי החזרי מס?

על מנת לדעת האם מגיע לכם החזרי מס, תצטרכו לפנות למס הכנסה ולהגיש בקשה להחזרי מס. ללא הגשת הבקשה, לא תוכלו לדעת האם מגיע לכם החזרי מס. תוכלו להיעזר בחברת החזרי מס לייעוץ בנושא ולחישוב שיעור החזרי המס.

אנשי המקצוע בחברה ידעו לומר לכם האם תהיו זכאים להחזרי מס והאם מומלץ להגיש את הבקשה, בהתאם לסוג הלימודים שלמדתם. ההיעזרות בחברת החזרי מס תקל עליכם, תעזור לכם להרוויח יותר, ותחסוך לכם זמן רב.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות