fbpx

החזר מס בגין לימודים

החזרי מס יהיו כפסי מיסים ששילמתם יותר ממה שהייתם אמורים לשלם ואותם תוכלו לקבל בחזרה ממס הכנסה. במקרים רבים ההחזרים מגיעים בשל אי התחשבות בנקודות מס מזכות על ידי מס הכנסה. בשל אופן חישוב תשלומי המס, רבים יהיו זכאים להחזרי מס וכדאי לברר זאת על ידי הגשת בקשה להחזרי מס. אז האם תהיו זכאים לקבלת החזר מס בגין לימודים ואיך תוכלו לדרוש אותם?

 

נקודות מס – מה זה?

תשלומי המס בישראל מבוצעים לפי גובה ההכנסות של העובד וכן לפי הסטאטוס שלו. תשלומי המס יכולים לעיתים להוות נטל על חלק מהעובדים, במיוחד כאלה שנמצאים במצבים מסוימים בגינם יש להם הוצאות רבות או חווים הפסדים רבים. על מנת להקל על חלקים אלו באוכלוסייה, ניתנים נקודות מס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

נקודות המס הן מעין הנחה בתשלומי המס והן ניתנות לפי קריטריונים אשר נקבעים על ידי מס הכנסה. כך למשל אישה שהפכה לאם תהיה זכאית לקבל נקודות מס, או אדם שפוטר מעבודתו, חייל משוחרר ועוד. נקודות המס נקבעות למשך תקופה מסוימת לפי הקריטריון שנקבע לזכאות לנקודות המס.

 

איך ניתן לקבל החזרי מס?

החזרי מס כאמור הינם כספי מיסים אשר מגיעים לכם בחזרה בהינתן מצב שבו שילמתם יותר ממה שהייתם צריכים. הזכאות להחזרי המס רווחת מאוד בקרב ישראלים רבים, וזאת בשל האופן שבו מחושבים תשלומי המס. תשלומי המס מחושבים לפי שיעור ההכנסה השנתית, אולם נגבים בכל חודש עבור שכירים ועבור עצמאים בהתאם לרמת ההכנסה לאחר שנלקחת מקדמה שנתית.

בשל כך, לא תמיד נלקחים בחשבון זכאות לנקודות מס אשר עולה במהלך שנת המס, וכן יתכנו ליקויים בחישוב התשלום. על מנת לקבל את החזרי המס, יש צורך בהגשת בקשה להחזרי מס אצל פקיד השומה.

לאחר שמילאתם את הטופס וצירפתם את כל האישורים הרלוונטיים, מס הכנסה יבחן את הבקשה ויחליט האם אתם זכאים להחזרי מס ובמידה וכן תקבלו אותם במהירות. כדאי לקחת בחשבון כי מילוי הבקשה להחזרי מס יכולה להיות מורכבת ומצריכה ידע מקצועי והבנה בפקודות וחוקי המיסוי בארץ. על כן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

 

החזר מס בגין לימודים – יש דבר כזה?

במידה ושילמתם מיסים בסכום הגבוהה ממה שהייתם צריכים לשלם מכל סיבה, תהיו זכאים להחזרי מס. עבור סטודנטים – כדאי שתדעו שעם סיום לימודיכם תהיו זכאים לקבל נקודת מס למשך שנה שלמה. הזכאות לנקודת המס תכנס לתוקף ברגע שתקבלו את אישור סיום הלימודים או בתחילת שנת המס הבאה. נקודת מס זו תזכה אתכם בהנחה בתשלומי המיסים. במידה ולא כובדה נקודת המס ולכן שילמתם מס גבוה ממה שהייתם צריכים לשלם, תהיו זכאים כאמור להחזרי מס.

 

התנאים לקבלת נקודות מס עבור בוגרי תואר ראשון

עבור בוגרי תואר ראשון, ישנה זכאות לקבל נקודת מס אחת. התנאי היחיד לקבלת נקודת המס הוא סיום לימודים במוסד אקדמי אשר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג). נקודת מס זו תהיה תקפה למשך שנה אחת בלבד ותכנס לתוקף החל מרגע סיום הלימודים או בשנת המס הבאה אחרי סיום הלימודים, לפי בחירתו האישית של הבוגר.

עבור מתמחים בכל המקצועות הדורשים התמחות – קיים הסדר מקל יותר והם יוכלו לבחור לדחות את הזכאות לנקודת המס לשנת המס שמגיעה אחרי סיום ההתמחות שלהם. כאשר מדובר בבוגרי לימודי רפואה ורפואת שיניים, יהיו זכאים הבוגרים לנקודת מס אחת עם סיום הלימודים או בשנה שאחרי לפי בחירה, וכן לחצי נקודת מס נוספת בשנת המס המגיעה אחרי שנת הזיכוי בנקודת מס. כך יוצאי שבוגרי מקצועות הרפואה יהיו זכאים לשנה אחת של נקודת מס מלאה ולשנה שנייה של חצי נקודת מס.

 

מה לגבי בוגרי לימודי תעודה ותעודת הוראה?

אם בעבר היו התנאים שונים לבוגרי לימודי תעודה במקצועות השונים וכן לימודי הוראה שונים, הרי שכעת התנאים הינם זהים. בוגרי לימודי תעודה בכל מקצוע לרבות – הנדסאים, טכנאים, חשמלאים ועוד – וכן בוגרי לימודי תעודת הוראה, יהיו זכאים גם הם לנקודת מס מלאה עם סיום הלימודים או בשנת המס שאחרי, לפי בחירה.

הזכאות תינתן למי שסיים לימודי הוראה או לימודי תעודה במוסד מוסמך ובהיקף של 1,700 שעות. כמו כן, לא ניתן לשלב בין הזכאות לנקודת מס בגין סיום לימודי תואר ראשון ובגין סיום לימודי תעודה ולימודי הוראה. בוגר שני מסלולים אלה יצטרך לבחור במסלול אחד של נקודת מס ויהיה זכאי לנקודת מס אחת בלבד.

 

האם ניתן לקבל נקודות מס גם על לימודים מתקדמים?

גם בוגרי תואר שני ובוגרי תואר שלישי (דוקטורט) יהיו זכאים לקבל הטבות מס בסיום לימודיהם. בוגרי לימודים מתקדמים יהיו זכאים לקבל חצי נקודת מס בלבד עם סיום לימודיהם או בשנת המס המגיעה אחרי, גם כאן לפי בחירה. הזכאות לקבלת נקודת המס תינתן כמובן לאחר סיום לימודים במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

 

אל תישארו לבד – היעזרו בחברת החזרי מס

כאמור, כלל בוגרי לימודי תואר ראשון ולימודי תעודה ותעודת הוראה, יהיו זכאים לנקודת מס מלאה בשנה שלאחר לימודיהם. בוגרי תארים מתקדמים יהיו זכאים לחצי נקודת מס, ובוגרי לימודי רפואה יהיו זכאים לנקודה בשנה שאחרי ולחצי נקודת מס בשנה השנייה.

במידה ולא מיציתם את זכויותיכם ולא קיבלתם את נקודת המס שאתם זכאים לה, כדאי שתדעו שתוכלו לקבל החזרי מס. הגשת הבקשה להחזרי מס יכולה להיות מורכבת ומצריכה ידע והבנה בתחום זה. במידה ואתם מעוניינים לקבל החזרי מס, אל תישארו לבד ופנו לחברת החזרי מס. חברת החזרי מס תגביר את הסיכוי שלכם לקבל את מלוא כספכם בחזרה ותעזור לכם לקבל אותם מהר יותר.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות