fbpx

החזר מס בגין מחלה ממושכת

מחלה ממושכת היא אינה פשוטה להתמודדות ועלולה לפגוע באורח החיים של הסובל ממנה. על מנת להקל על חיי המטופל הסובל ממחלה ממושכת, ניתנות הטבות וכן ניתן סיוע מטעם המדינה. מבין ההטבות השונות יהיה זכאי המטופל לקבל החזרי מס בגין מחלה ממושכת, וזאת בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו עבורו. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על החזר מס בגין מחלה ממושכת ועל הדרכים לקבל את החזרי המס.

 

מחלה ממושכת – קביעת אחוזי נכות

מחלה ממושכת יכולה לזכות אתכם באחוזי נכות. את אחוזי הנכות קובע ביטוח לאומי וזאת בהתאם לחומרת המחלה והשלכותיה. מחלה אשר תפגע ביכולת המטופל לנוע בצורה עצמאית, לנהל אורח חיים תקין, תפגע בכושר השתכרותו ותגביל אותו, תזכה את המטופל הסובל ממנה באחוזי נכות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

על מנת לקבל את ההכרה באחוזי הנכות יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה להכרה באחוזי נכות. אחוזי הנכות נקבעים על מנת לתאר את מצבו של המטופל ולהתאים עבורו את ההטבות הנדרשות עבורו ושיכולות להקל עליו. בעלי אחוזי נכות יוכלו לקבל קצבת נכות, החזרי מס, סיוע וסבסוד טיפולים רפואיים ובדיקות רפואיות, סיוע בהתניידות ועוד.

 

למה זכאים מטופלים הסובלים ממחלה ממושכת?

מטופלים הסובלים ממחלה ממושכת אשר פוגעת בשגרת חייהם, במיוחד אם בגינה נוצרת מגבלה פיזית ונמנע כושר העבודה, יהיו זכאים לקבל אחוזי נכות. בדומה לאחוזי נכות אחרים, ניתנות הטבות וסבסודים לרבות הנחה בתשלומי חשמל, מים, ארנונה, תשלומי טלפון, תשלומי מיסים ואף פטור מתשלום מס הכנסה.

כמו כן, יהיו זכאים אותם מטופלים הסובלים ממחלה ממושכת לקבל סיוע בטיפולים רפואיים ואבחונים הנדרשים עבורם ועבור מחלתם, הגדלת ימי החופשה השנתיים ויזכו להטבות נוספות בהתאם למצבם הספציפי. ההטבות נקבעות לפי סוג אבחון המחלה כך שיותאמו למחלה עצמה ויתנו מענה נדרש עבור המטופל.

 

מהם החזרי מס ואיך ניתן לקבל אותם?

החזרי מס הינם החזרים כספיים הניתנים על ידי מס הכנסה עבור אנשים אשר שילמו סכומי מס הגבוהים ממה שהיו צריכים לשלם מלכתחילה. הדבר נובע בשל אופן חישוב ניכוי המס אשר נעשה לפי שיעור הכנסה שנתית ועל כן לא נלקחים בחשבון שינויים העלולים לעלות במהלך השנה.

זאת בעוד גביית המיסים נעשית במהלך השנה ולרוב על בסיס חודשי. אדם אשר מעוניין לברר האם מגיע לו החזרי מס יוכל להגיש בקשה להחזרי מס אצל פקיד השומה באחד מסניפי מס הכנסה. תהליך הבקשה הינו ארוך וסבוך, וישנו צורך בגילוי ידע והבנה בפקודות וחוקי המיסוי בישראל.

הגשת הבקשה תכלול מילוי של טופס הבקשה, הצהרת הכנסות שנתית מסך כלל מקורות ההכנסה, תצהיר הוצאות שנתיות מוכרות, הגשת מסמכים המזכים בנקודות מס במידת הצורך ועוד. יש לקחת בחשבון כי ישנה חשיבות למילוי הבקשה בצורה מקצועית ומסודרת, שכן מילוי באופן שאינו תקין עלול להביא לכך שלא תקבלו את כל הכסף שמגיע לכם. לכן מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס מוסמכת.

 

החזר מס בגין מחלה ממושכת – יש דבר כזה?

אכן יש דבר כזה בחזרי מס בגין מחלה ממושכת. כאשר אדם סובל ממחלה הליך האבחון וכן הליך הבקשה לקבלת אחוזי נכות יכול לקחת זמן ממושך. במהלך זמן זה לא יהיה זכאי לקבל את נקודות המס המגיעות לו ולכן ישלם מס הגבוה ממה שאמור לשלם.

יחד עם זאת, ניתן לבקש את החזרי המס באופן רטרואקטיבי גם עבור זמן שעבר ללא קבלת הנקודות, וזאת כל עוד מדובר בזמן שבו המטופל היה חולה במחלה ויכול להוכיח זאת. יש לקחת בחשבון כי תוכלו לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה משנת המס שבה אתם מבקשים את ההחזרים, והדבר רלוונטי עבור מחלה ממושכת אשר נמשכת לאורך שנים.

על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם, יהיה עליכם להגיש בקשה להחזרי מס ולצד הצהרות על הכנסות והוצאות, יהיה עליכם להביא מסמכים המאשרים את אבחון המחלה שלכם והמלצות רפואיות נוספות המתארות את מצבכם. כדאי לדעת כי ישנן מחלות המזכות באחוזי נכות גבוהים (90%-100%) וכי במצבים כאלה ניתן לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה.

 

מה גובה החזרי המס בגין מחלה ממושכת?

גובה החזרי המס נקבע בהתאם למס שכבר שילמתם ולנקודות המס המגיעות לכם, ועל כן ישתנה בין אדם לאדם. היות ומדובר בסכומי כספים מצטברים הסכומים יגיעו במקרים רבים לאלפי שקלים ואף יותר. כדאי שתדעו שכאשר אתם קבלים החזרי המס תהיו זכאים לקבל גם ריבית צמודה על כך בשיעור של 4% מסך ההחזרים המגיעים לכם.

 

חברות להחזרי מס – אל תישארו לבד

כאמור, הגשת בקשה להחזרי מס יכולה להיות מורכבת ומסובכת, בעיקר עבור רוב האנשים שאינם מבינים בחוקי המיסוי ובאופן התנהלות מס הכנסה. על מנת שלא להישאר לבד למול מס הכנסה, כדאי לכם לפנות לחברות החזרי מס. חברות כאלה יחסכו לכם זמן רב וידאגו שתקבלו את כספכם בתוך שבועות סבורים. כמו כן, הסיוע המקצועי שלהן יבטיח שתקבלו את מלוא ההחזרים המגיעים לכם.

 

אם אתם סובלים ממחלה ממושכת נצלו את זכויותיכם

לסיכום, אדם הסובל ממחלה ממושכת יכול לבקש לקבל החזרי מס בגין מחלתו, וזאת בהתאם לאחוזי הנכות אשר נקבעו לו על ידי המוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם יהיה עליכם להגיש בקשה להחזרי מס ולצרף אליה את המסמכים הרפואיים המאשרים את המחלה הממושכת ממנה אתם סובלים והמלצות המתארות מצבכם.

על מנת לחסוך עבורכם זמן ומאמץ, וכן למקסם את פוטנציאל הרווח שלכם מהחזרי מס, מומלץ להיעזר בחברת החזרי מס מקצועית. חברת החזרי מס תקל על חייכם ותסייע לכם בהליך הבקשה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות