fbpx

החזרי מס נדל"ן

תחום הנדל"ן הנמצא במגמת עלייה מזה שנים רבות, הופך את עסקת הנדל"ן לאחת מהעסקאות היקרות ביותר שהישראלי הממוצע יבצע במהלך חייו. מלבד רכישת הדירה עצמה, ישנם תשלומים נוספים אותם יש לקחת בחשבון, כמו תשלומים נלווים למשכנתא, מס רכישה או מס שבח, אשר תשלום יתר בגינם יזכה אתכם בהחזר. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל המידע בנוגע להחזרי מס נדל"ן.

עסקאות נדל"ן בישראל

חלומם של ישראלים רבים הוא לרכוש דירה משלהם, כאשר המציאות הכלכלית המורכבת של ימינו, מראה כי החלום הזה הופך עם השנים לרחוק מהישג ידם של צעירים רבים, בעיקר בשל המחיר הגבוה, אשר רק ממשיך לעלות ולצמוח עם השנים. כדי להגשים את החלום, הרי שתצטרכו להשיג הון עצמי בשיעור של לפחות 25% ולגשת לבנק על מנת לקבל משכנתא.

אך מלבד תשלומים שגרתיים ומוכרים אלו, הרי שעסקת נדל"ן, חדש מקבלן או יד שנייה, כוללת תשלומים נלווים נוספים, אותם עלינו לקחת בחשבון, תשלומים נלווים למשכנתא ומיסים שונים. היות ובסופו של דבר מדובר באחת העסקאות היקרות ביותר שהישראלי הממוצע יבצע במהלך חייו, כדאי שנכיר את הזכויות וההטבות שרשויות המס מעמידות לרשותנו.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מהו מס שבח?

בין המיסים השונים שאנחנו נדרשים לשלם, נכלל מס שבח, אותו נדרש לשלם במקרה בו נוצר לנו רווח כתוצאה מהמכירה של הדירה שלנו. כך לדוגמה, אם רכשנו דירה בסכום של 1.5 מיליון שקלים, ולאחר מספר שנים מכרנו את הדירה בסכום של 1.8 מיליון שקלים, הרי שנצטרך לשלם מס שבח ביעור של 25% עבור הרווח (300 אלף שקלים בדוגמה) שנוצר במכירה.

מס שבח הוא נגזרת של הרווח הריאלי ממכירת הדירה, כלומר הרווח שנוצר בניכוי הוצאות. את מס השבח יש לשלם תוך 60 ימים ממועד חתימת החוזה של מכירת הדירה, למעט מקרים בהם ניתן לקבל פטור חלקי או מלא מתשלום מס שבח.

למאמר: מהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו

החזרי מס נדל''ן
החזרי מס נדל"ן

באילו מקרים ניתן לקבל פטור מס שבח?

כאמור, בעסקת נדל"ן מעורבים סכומי כסף משמעותיים בהחלט ולכן, חשוב שנדע באילו מקרים נוכל לקבל פטור מתשלום מס שבח:

 

מכירת דירת מגורים אחת

במידה וברשותכם דירת מגורים אחת, אשר הייתה בבעלותכם לתקופה של 18 חודשים לפחות, הרי שתוכלו לקבל פטור מתשלום מס שבח במידה ומכרתם ברווח את הדירה שלכם.

 

מכירת שתי דירות

במקרים בהם שתי דירות נמכרות לצורך רכישת דירה אחת, תהיו זכאים לפטור מתשלום מס שבח, וזאת בתנאי כי מחירי שתי הדירות לא יעברו את הסכום של 3.33 מיליון שקלים, השנייה תהיה שווה לפחות 75% ממכירת שתי הדירות ושלא יעבור פרק זמן של שנה בין המכירה לרכישה.

 

ירושה ומתנה

במקרה בו דירה הועברה בירושה, הרי שאין כאן תמורה כלכלית כלשהיא ולפיכך, מקבל הנכס יהיה פטור מתשלום מס שבח. לעומת זאת, אם הדירה הועברה במתנה, הרי שמקבל הדירה יהיה זכאי לתשלום מס שבח מופחת בשליש (לערך) משיעור מס שבח המקורי.

 

מהו מס רכישה?

רכישת דירה בישראל מחויבת לעיתים בתשלום מס רכישה, המחושב באופן יחסי מסכום הרכישה (סכום העסקה המלא, לרבות מע"מ במקרה של דירה מקבלן) ובהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק. מדרגות מס אלו מתחילות מסכום רכישה בסך של כ – 1,744,500 שקלים, משמע שרכישת דירה מתחת לסכום זה תהיה פטורה לגמרי מתשלום מס רכישה.

בנוסף על כך, רשויות המס מעניקות לאוכלוסיות מסוימות הטבות והנחות שונות בנוגע למס הרכישה, דוגמת נכים ועיוורים, עולים חדשים, נפגעי פעולות איבה ועוד, כל זאת בהתאם לשיעורים והמדרגות הקבועות בחוק לכל אוכלוסייה באופן ספציפי.

 

הטבות מס גם במשכנתא

לשמחתנו, הטבות המס המגיעות לנו בגין עסקאות נדל"ן אינן מסתיימות במס שבח והן רלוונטיות גם לתשלומים הנלווים ללקיחת המשכנתא. כדי לרכוש דירה, רבים מאיתנו צריכים לפנות לבנק כדי לקבל הלוואה, הנקראת משכנתא והיות ומדובר בסכומים משמעותיים ובהלוואה המתפרשת על פני שנים רבות, הבנק דורש מאיתנו לרכוש ביטוח בהתאם.

חלק מהביטוחים הללו הוא ביטוח חיים, אשר נועד להבטיח לבנק, כי גם במקרה של פטירת אחד מבני הזוג חלילה, באופן שפוגע ביכולת החזר המשכנתא, הרי שהחברה המבטחת תשלם את מלוא סכום ההלוואה הנותר. אך האם ידעתם כי בגין ביטוח חיים למשכנתא מגיע לכם החזר מס?

ביטוח חיים למשכנתא, מזכה אתכם בזכות ניכוי של 25% מסך התשלומים השנתיים ששילמתם לביטוח. כך, שאם שילמתם במשך שנה 1,000 שקלים לביטוח לדוגמה, הרי שתהיו זכאים להחזר בסכום של 250 שקלים בשנה ואם תפרשו זאת על פני תקופת הלוואת המשכנתא, הרי שתגלו כי מדובר בסכומים נכבדים בהחלט.

 

החזרי מס נדל"ן – האם מגיע לי החזר?

לחץ וההתרגשות הרבה הנלווים לתהליך רכישת/מכירת הדירה, לא תמיד מאפשרים לנו לעצור לרגע ולנסות להבין כיצד ואיך אנחנו יכולים לחסוך בתשלומים והאם מגיעים לנו החזרי מס בגין תשלומי יתר למס שבח או תשלומי המשכנתא, כאשר בהתייחס למקרה הראשון, החזרי המס נפוצים אף יותר, בעיקר בשל הקושי לחשב את הרווח הריאלי בניכוי הוצאות.

לכן, חשוב לדעת כי גם אם מכרתם דירה לפני מספר שנים, הרי שככל ושילמתם מס יתר, הרי שתוכלו להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים רטרואקטיבית וזאת באמצעות פנייה למס הכנסה, עם כלל הטפסים הרלוונטיים והמסמכים הרלוונטיים התומכים ומצדיקים את בקשתכם לקבלת החזר מס.

 

לחסוך כסף רב באמצעות החזרי מס – גם בעולם הנדל"ן

ראינו אם כן, כי בעסקאות נדל"ן מעורבים סכומים גבוהים בהחלט ולפיכך, חשוב שנדע כיצד ואיך נוכל לחסוך, כשאחת האפשרויות הבולטות היא באמצעות הטבות והחזרי מס, בתחומים הנוגעים ישירות לנדל"ן, כמו מס שבח או מס רכישה, או בתחומים הקשורים להוצאות נלוות, דוגמת משכנתא וביטוחי חיים.

כך או כך, במידה וביצעתם עסקת נדל"ן ב – 6 השנים האחרונות, ייתכן בסבירות גבוהה כי מגיע לכם החזר מס בסכומים משמעותיים וכדי לוודא זאת, מומלץ וחשוב לפנות לחברה החזרי מס מקצועית ומנוסה בתחום.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות