fbpx

מהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו

בישראל כאשר אדם רוצה למכור נכס הוא צריך לשלם מס על הרווחים, אלא אם הוא מקבל פטור חלקי או מלא.  חישוב המס נעשה באופן לינארי. במאמר הבא נדון במהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו.

מהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו?

מס שבח הוא כסף אותו גובה המדינה על מכירת נכס. כלומר, יש מס על הרווח אותו הרוויח המוכר. כך גם כשמדובר על מכירת מניות באיגודי מקרקעין. בעבר קראו למס זה מס שבח וכיום הוא נקרא מס מקרקעין. ההבדל הוא בכך שמס השבח מגיע מרווחי הון של מכירת נכסים ומס המקרקעין מגיע מהרווח של מקרקעין. אך לא משנה איך קוראים לכך, אלא כיצד מחשבים את המס ומי זכאי לפטור ממנו.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כיצד מחשבים מס שבח?

חישוב מס שבח נעשה על ההפרש בין סכום הרכישה לסכום מכירת הנכס. כלומר, ההפרש הוא המס שיש לשלם לאחר שמקזזים את ההוצאות הכספיות על עורכי דין, מתווכים, שיפוץ, עלויות מכירה וכד'. במילים אחרות, מס שבח הוא 25% מהשבח הריאלי של המוכר. מכיוון שהיה שינוי בחוק נוצרו תקופות לחישוב המס שבהן עושים חישוב מס שבח לינארי. כלומר, תשלום של 50% מהמס עד נובמבר 2001, 20% מס מנובמבר 2001 ועד סוף דצמבר 2011 ו-25% מתחילת ינואר 2012. למעשה החלוקה הלינארית מחלקת את מס השבח על פני 3 תקופות מרכישת הנכס ועד למכירה שלו.

מהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו
מהו מס שבח ואיך ניתן לחשבו

מי זכאי להטבות מס שבח?

ישנם מקרים בהם זכאים לפטור מלא או חלקי מתשלום מס שבח וניתן לקבל החזר מס שבח. כאשר המס מחושב באופן לינארי במכירת דירה למוטב ניתן לקבל הנחה משמעותית ובמקרה שמדובר על דירה מזכה, ניתן לקבל פטור מלא מתשלום המס. ההבדל בין השניים הוא שבדירה מזכה יש חיבור לתשתיות, היא משמשת למגורים ונמצאת בבעלות של אדם פרטי. במקרים בהם אדם רוכש דירה שניה הוא אינו זכאי לפטור אך אם הוא מבצע העברה ללא תמורה של הדירה לקרוב משפחה כמו: הורה, ילד או בן זוג, הוא יהיה זכאי לפטור מתשלום מס שבח. בנוסף, אזרחים רבים בעלי נכסים כלל לא מודעים לעובדה שמגיעים להם החזרי מס שבח או הטבות משמעותיות מכיוון שהמידע לא מפורסם לכל דכפין. על מנת לקבל החזרים יש צורך למלא טפסים ולהגיש דוחות אותם דורשים ברשות המיסים. מדובר על תהליך בירוקרטי מתיש שיש לבצע באמצעות רואה חשבון או יועץ מס.

 

איך לקבל החזר על מס השבח?

קבלת החזר מס השבח צריכה להיעשות בידי מומחי מקרקעין מקצועיים ובעלי ניסיון המכירים את מערכת רשות המיסים ואת החוקים המקנים הטבות מס וזכויות. בנוסף, מדובר על צוות שמכיר את דרך חישוב המס שיכולה להיות יעילה לנכס פרטי אך לא לנכס עסקי או לדירת נופש.

שטרות

 

 

שעון ומטבעות

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות