fbpx

החזרי מס לתא המשפחתי

ההחלטה על הקמת תא משפחתי היא צעד הדורש תכנון מקדים ואחריות רבה. בנוסף על כך, ניהול משק בית אחד כרוך בהרבה היבטים כלכליים, המתחילים מדאגה למזון וגנים לילדים וכלים בתשלומי משכנתא או שכר דירה. לצד ההוצאות הבלתי נגמרות, תשמחו בוודאי לשמוע כי, ניתן גם לחסוך ולקבל החזרי מס לתא המשפחתי, מלא אחרת מאשר רשות המיסים.

ההחלטה על הקמת תא משפחתי

אחד השלבים המהותיים בחיינו, הוא השלב בו אנו מבינים כי חיי הרווקות שלנו הגיעו לסיומם וכי הגיע הרגע לנהל משק בית משותף ולהקים תא משפחתי חם ואוהב. לצד התמונה הוורודה והאידיאלית שציירנו בדמיון שלנו אודות החיים המשותפים וגידול ילדים, הרי שמדובר בסופו של דבר במשימה מאתגרת בהחלט, הן מהבחינה האישית והן מהבחינה הכלכלית.

כך, ניהול משק בית משותף כרוך בהוצאות שותפות הנדרשות לניהול תקין ומיטבי של הבית, הוצאות שלא תמיד לקחנו בחשבון בעת חיי הרווקות שלנו, כמו קניות חודשיות, החזקת רכב, תשלומי משכנתא, ביטוחים ועוד, הוצאות אשר רק הולכות וגדלות ככל שהתא המשפחתי מתרחב. יחד עם זאת, תשמחו לשמוע כי ייתכן ומגיעות לכם הטבות ששוות הרבה מאוד כסף.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

שיטת המיסוי בישראל

לפני שנעסוק בזכויות וההטבות שרשות המיסים מעמידה לטובת זוגות נשואים המנהלים תא משפחתי, כדאי שננסה להבין במעט כיצד שיטת המיסוי בישראל עובדת. כמדינת רווחה, מדינת ישראל נוקטת בשיטת מיסוי פרוגרסיבית, אשר העיקרון העומד בבסיסה הוא חובת תשלום מס בהתאם לגובה ההכנסה. כך, המשתכרים בשכר נמוך, ישלמו מס מופחת בהתאם.

עקרונות נוספים שכדאי להכיר בנוגע לגביית מס ההכנסה מכל אחד מאיתנו, הם קביעת חובת התשלום למס הכנסה, הנעשית עוד בתחילת שנת המס ובהתאם לממוצע המשכורות שלכם מאשתקד, כאשר העיקרון השני הוא נקודות הזיכוי השונות, המעניקות לעומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי רשות המיסים, את הזכאות לתשלום מס מופחת.

למידע נוסף: טבלת נקודות זיכוי

החזרי מס לתא המשפחתי
החזרי מס לתא המשפחתי

החזרי מס לתא המשפחתי

שיטת המיסוי הייחודית, יחד עם גובה התשלום למס הכנסה, הנקבע כאמור עוד בתחילת שנת המס ונקודות הזיכוי השונות, יוצרים לעיתים, יחדיו, או לחוד, מצב שבו נגבה מאיתנו תשלום יתר למס הכנסה, לעומת התשלום אותו היינו צריכים לשלם בפועל. בגין הפרשים אלו, ניתן לקבל החזרי מס, בסכומים היכולים להגיע לעשרות ואף עשרות אלפי שקלים.

אמנם ישראל דוגלת במדיניות רווחה וכולנו מתרגשים מהחלטתכם לעלות שלב ולהקים תא משפחתי בישראל, אך הקמת תא משפחתי לכשעצמה, אינה סיבה מספקת בגינה ניתן לקבל הטבות מס. את ההטבות והחזרי המס בדיעבד, ניתן לקבל בגין שינויים שונים שהתרחשו בתא המשפחתי, שאת העיקריים שבהם נסקור בהמשך.

 

נולד לכם ילד? מזל טוב!

אחת התוצאות המהותיות של ההחלטה להקים תא משפחתי, היא הבאת ילד משותף, שמהווה חותמת לא רשמית, אך משמעותית בהחלט, על הפיכתם למשפחה ישראלית. לצד ההתרגשות הרבה ושלל ההכנות והרכישות שביצעם, כדאי לדעת שניתן לקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה בגין הלידה בכלל והילדים בפרט.

כך, בשנת הלידה הראשונה מגיעה לכם 1.5 נקודת זיכוי ממס הכנסה, כאשר בשנים הבאות לאחר מכן ועד הגעתו של הילד לגיל 5, תהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת. בנוסף, עד גיל 18 של הילד, תהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת.

 

העברת נקודות הזיכוי

לעיתים מתרחש מצב בו נקודות הזיכוי נצברות, אך המשכורת אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים למימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם. במקרים כאלו, קיימת האפשרות לבצע העברה של נקודת הזיכוי אל בן הזוג, כך שתוכלו לנצל את מלוא ההטבות המגיעות לכם. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להעביר את מלוא הנקודות ובכל פעולה שכזו, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע.

 

החזר מס במקרים חריגים

כולנו מצפים לחיות חיים שגרתיים למדי, אך בסופו של דבר החיים אינם צפויים וייתכנו גם מצבים קצת חריגים, חלקם אף קצת פחות נעימים. כך, מצב שבו בן הזוג אינו עובד, בין אם בגלל חופשה ובין אם בגלל נכות מוכרת בשיעור העולה על 90% ולתקופה ממושכת של לפחות 185 ימים, בן הזוג יהיה זכאי לנקודת זיכוי במס הכנסה.

 

איך נוכל לדעת בוודאות שמגיע לנו החזר?

ניתן לראות אם כן, כי הסיבות בגינן ניתן לקבל החזרי מס בתא המשפחתי, הן רבות ומגוונות, כאשר השתדלנו להתמקד ולפרט את הנסיבות המשמחות בעיקר. אך חשוב לדעת כי ישנם מקרים נוספים, כמו גירושין, או פטירה של אחד מבני הזוג, המזכים אף הם בנקודת זיכוי במס הכנסה.

כך או כך, ההחלטה על הקמת תא משפחתי היא החלטה רבת אחריות, אשר לא משאירה לנו הרבה מקום וזמן להתחיל ולהתעמק בקריטריונים, הסעיפים ותתי הסעיפים הנוגעים להטבות וזכויות המס המגיעות לנו. בנוסף, ההתעסקות מול רשויות המס עבור רבים להתעסקות בירוקרטית מאתגרת ומתישה, אך אין זה אומר שעליכם לוותר על הכספים המגיעים לכם.

 

אל תתלבטו – תתייעצו

חשוב לזכור כי הזכויות והכספים המגיעים לכם, מגיעים לכם בזכות ולא בחסד, וזאת על פי פקודת מס הכנסה והסעיפים השונים, כאשר לבעיות הבירוקרטיות והצורך להתעמק ולגלות הבנה בכל סעיף, יש פיתרון והוא התייעצות עם חברה להחזרי מס מקצועית ומנוסה בתחום, שתעניק לכם ליווי מקצועי החל מפתיחת התיק ועד לקבלת הכספים המגיעים לכם, ישירות לחשבון שלכם.

בנוסף, חשוב לדעת כי גם אם לא הייתם מודעים לזכויות וההטבות המגיעות לכם ממס הכנסה, ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים לאחור, כך שאם לא ביצעתם החזר ותיאום מס בשנים אלו, מומלץ ורצוי בהחלט לפנות לחברת ייעוץ מס מקצועית בהקדם האפשרי.

למאמר: איך לבחור חברה להחזרי מס

 

הקמת תא משפחתי והחזרי מס – סיכום

בסופו של דבר, הקמת תא משפחתי כרוכה גם בהוצאות כלכליות רבות, אך ראינו כי בגין מקרים כמו לידה, מספר ילדים ומקרים חריגים נוספים, ניתן לקבל נקודות זיכוי, המזכות אתכם בתשלום מס מופחת. לפיכך, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לחברת ייעוץ מס מקצועית, בכדי לוודא כי ניצלתם את מלוא הזכויות וההטבות המגיעות לכם.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות