fbpx

החזרי מס השקעות וביטוחים

השקעות וביטוחים הפכו בשנים האחרונות למושגים נפוצים ופופולאריים במיוחד אצלנו, בעיקר בשל המודעות ההולכת וגוברת להתנהלות פיננסית חכמה ומחושבת. לצד חישובים של פרמיות, רווחים ותשואות, כדאי לדעת כי קיימת דרך נוספת לחסוך כספים ולנתב אותם לאפיקים רווחיים יותר – החזרי מס השקעות וביטוחים!

מס, השקעות ומה שביניהם

אם חשבתם שהקשר שלכם למס הכנסה מסתכם בהורדה הקבועה של מס הכנסה מתלוש המשכורת שלכם, הרי שטעות בידכם, שכן חובת התשלום למס הכנסה נמצאת כמעט בכל מקום בו אתם עשויים להרוויח. כך, גם השקעות בשוק ההון, שהפכו להשקעות נפוצות ופופולאריות במיוחד בקרב ישראלים רבים, נדרשות בתשלום מס הכנסה במקרה של רווחים.

בין אם השקעתם בניירות ערך, מסלולים מחקי מדד, פוליסות חיסכון או קופות גמל, במידה והחלטתם לממש את הרווחים שלכם, קרי למכור את תיק ההשקעות ולהמיר אותו לכסף, הרי שרווחים אלו מוגדרים כ – "רווחי הון", המחויבים בתשלום מס הכנסה בגובה 25% מסך הרווחים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

קיזוז הפסדים – מה זה אומר?

מס הכנסה כמובן משתתף רק ברווחים שיצרתם ולא בהפסדים, אך באמצעות קיזוז הפסדים, ניתן להפוך את חובת התשלום למס הכנסה להגיונית ומתקבלת יותר על הדעת. קיזוז הפסדים אומר למעשה כי ניתן לקזז הפסדים שנגרמו לנו בשוק ההון עם הרווחים שצברנו, כך שהסכום ממנו נדרש להפחית את שיעור המס (בגובה 25% כאמור), פוחת בהתאם.

כך לדוגמה, אם מכרתם מניה מסוימת ברווח של 50,000 ₪, אך במניה אחרת הפסדתם 10,000 ₪, הרי שסך הרווח שנשאר לכם בסופו של דבר עומד על 40,000 ₪ ובהתאם לקיזוז הפסדים שהזכרנו, חובת המס המוטלת עליכם תהיה אך ורק על הסכום של 40,000 ₪. אפשרות קיזוז זו הפכה להיות זמינה גם עבור שכירים החל משנת 2012.

החזרי מס השקעות וביטוחים
החזרי מס השקעות וביטוחים

החזר מס בגין השקעות

מלבד עניין קיזוז ההפסדים, אשר לעיתים אינו מחושב כראוי על ידי הבנקים ויוצר מצב של גביית יתר, בגינה ניתן לדרוש ולהגיש החזר מס אונליין, כדאי לדעת כי ישנם הטבות נוספות שהציבור הרחב אינו תמיד מודע אליהן, כאשר העיקריות מביניהן מתייחסות להשקעות באמצעות קופות גמל.

כך, במידה וברשותכם קופת גמל לא פעילה (שלא הופקדו בה כספים מאז 2014) ושהסכום בה אינו עולה על 8,000 ₪, ניתן למשוך את הכספים ללא חובת תשלום מס. בנוסף, ניתן למשוך את כלל כספי קופת הגמל, פעילה או לא, ללא חובת תשלום מס הכנסה, במידה והגעתם לגיל פרישה.

בכל אחד מהמקרים הללו בו נראה כי גבו לכם מס הכנסה בכלל, או יותר מהשיעור האמור בקיזוז הפסדים, הרי שקיימת לכם הזכות לבקש החזר מס בגין הפרשי תשלומים אלו, הפרשים היכולים להגיע בסופו של דבר לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

 

ביטוחים והחזרי מס

קטגוריה נוספת וקצת פחות מוכרת שבגינה ניתן לקבל החזרי מס על ביטוח מחיים, שייכת לעולם הביטוחים בכלל ומתייחסת לביטוח חיים בפרט. ביטוח חיים כשמו כן הוא, נועד להבטיח למוטבים בפוליסה פיצוי כספי (חד פעמי או באופן חודשי), במקרה של פטירת המבוטח, כאשר ההיגיון העומד מאחורי ביטוח זה הוא להמשיך ולהבטיח מקור פרנסה למשפחה גם במקרה מוות.

ניתן למצוא כיום ביטוח חיים במגוון מסלולים ואפשרויות, אשר אחת הנפוצות מהן היא במסגרת ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח אותו הבנק דורש מכל לווה משכנתא. כך או כך, למדינה קיים אינטרס מובהק שלאזרחיה יהיה ביטוח בריאות, כך שפחות אנשים יהיו תלויים בשירותי סעד ורווחה ובהתאם לכך, המדינה מעניקה הטבות מס לרוכשים ביטוח חיים.

למאמר נוסף: איך לבחור חברת החזרי מס?

כיצד מחושבת הטבת המס בגין ביטוח חיים?

הטבות מס המזכות בתשלום מס מופחת, באות לידי ביטוי בדרך כלל באמצעות נקודות זיכוי שונות, הנקבעות בהתאם לקריטריונים מסוימים שקבעה רשות המיסים. אך במקרה של הטבת מס בגין ביטוח חיים, הסיפור קצת שונה.

שיעור הטבת המס בגין ביטוח חיים עומדת על 25% מסך ההפקדות הכולל השנתי שלכם, כאשר סכום התקרה שנקבע להחזרים אלו הוא 34,000 ₪. להטבת מס זו זכאים גם אלו המפקידים באופן עצמאי וגם אלו שביטוח החיים שלהם משולם דרך מקום העבודה שלהם. כך או כך, כדי לקבל את ההחזר המגיע לכם, עליכם למלא טופס 135 וכן טופס 106 מהמעסיק.

 

החזרי מס השקעות וביטוחים – עושים סדר בבלגן

השקעות, ביטוחים בכלל וביטוח חיים בפרט, הפכו בשנים האחרונות למוצרים פיננסיים שכולנו צורכים ומכירים בחשיבותם ועכשיו הגיע הזמן להכיר גם את הטבות המס המגיעות לכם עבורם, הטבות אשר כאמור יכולות להסתכם בסכומים נכבדים בהחלט.

הטבות אלו אמנם נועדו לעודד השקעות ורכישת מוצרים פיננסיים אידיאליים, אך כדי לקבל אותם תצטרכו להפשיל שרוולים ולאתר את כלל הטפסים הרלוונטיים ואופן ההגשה המתאים, אחרת כספים אלו יישארו ללא דורש. יחד עם זאת, קיימת דרך אחרת, פשוטה ונוחה בהרבה והיא, לתת לאנשי מקצוע המומחים בתחום לעשות עבורכם את העבודה.

כך, חברה מקצועית ומנוסה בתחום החזרי המס, תבדוק עבורכם את גובה ההחזרים המגיע לכם, תדריך אתכם במילוי נכון ומדויק של הטפסים ותלווה אתכם לאורך כלך הדרך, עד לקבלת הכספים המגיעים לכם, באופן שיחסוך לכם הן זמן יקר והן כסף רב.

 

לקבל החזרי מס גם עבור השקעות וביטוחים

ראינו אם כן, כי מס הכנסה אינו תחום שקשור רק למשכורת החודשית שלנו, אלא גם לתחומים פיננסיים אחרים כמו השקעות וביטוחים, כאשר בהתייחס להשקעות, הזכרנו את עניין קיזוז ההפסדים המשמעותי, כמו גם את הטבות המס השונות הנוגעות למשיכת כספים מקופות גמל ובהתייחס לביטוחים, ראינו את הטבת המס הנוגעת לביטוחי חיים ועומדת על 25%.

בסופו של דבר, מדובר בהטבות וכספים המגיעים לכם, אך נדרשת מעט יוזמה ופנייה מומלצת לאנשי מקצוע מנוסים בתחום, שיעשו עבורכם את העבודה הבירוקרטית וידאגו למיצוי זכויותיכם הכספיות.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות