fbpx

ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק

ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק: בסיומה של כל שנת מס עבור עסקים שבהם שני בני הזוג הינם בעלי העסק ועובדים בו יחד שב ועולה התסכול מכך שרשות המיסים ומדינת ישראל מחשבות את חובת המס שלהם באופן מאוחד עבור שני בני הזוג ולא באופן נפרד.

חישוב מס מאוחד לזוגות נשואים העובדים יחד בעסק שלהם הוא נוהג ותיק שמעורר בכל שנה את זעמם של עצמאים רבים בישראל, אך משרד האוצר טוען ששינוי שיטת החישוב יוביל להפסד משמעותי בכספי מיסים ולאורך השנים סירבו במשרד לבטל את אופן החישוב.

שנת 2014 צפויה להיות שנת המפנה בכל הנוגע לבעייתיות זו, כאשר באוגוסט 2013 משרד האוצר ויאיר לפיד העומד בראשו פרסמו הנחייה לרשות המיסים לקדם חקיקה לביטול חישוב המס המאוחד.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

באופן עקרוני, ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק החל משנת 2014 נכנס לתוקפו ורק מחכה להשלמת חקיקה מתאימה על מנת להפוך אותו לביטול מלא ורשמי.

מבחינת שר האוצר לפיד, מדובר על קיום עוד הבטחת בחירות למצביעיו ועל ביטול של עיוות היסטורי. באוצר טוענים שיצטרכו כעת למצוא מקור כספי אחר כפיצוי על אובדן ההכנסות ממיסים שיוביל ביטול חישוב המס המאוחד ואילו גורמים אחרים מציינים כי הצעת חוק דומה קודמה לאחרונה ע"י ח"כ משה גפני מיהדות התורה אך נפסלה ע"י לפיד ומשרדו רק כדי להיות מקודמת כעת שוב לקראת 2014.

זוג עוסק ובודק דוח

מה הבעיה בחישוב המס המאוחד?

על מנת להבין את המשמעות של ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק החל משנת 2014 יש ראשית להבין את הבעייתיות שבחישוב המס המאוחד.

במצב הנוכחי – לפני כניסת הביטול לתוקף – בני זוג יכולים לקבל חישוב מס נפרד רק עד תקרה של 50,000 ש"ח בשנה, כאשר שניהם עובדים יחד בעסק בבעלותם. כמובן שבמידה ונגבה מהם יותר מס ממה שהיו אמורים לשם, בני הזוג יהיו זכאים להחזר מס.

זוג עוסק ובודק דוח

המציאות הזו יוצרת עיוות, במסגרתו חבות המס מחושבת על ההכנסה המשותפת של בני הזוג מהעסק – מה שגורר שיעורי מס גבוהים יתר לעומת חישוב נפרד של הכנסות בני הזוג כמו שכירים רגילים.

כך מדיניות המיסוי מקשה על זוגות נשואים העובדים באותו עסק לפעול כך והיא גוררת חבות מס גבוהה מדי.

ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק
ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק

הבשורה של ביטוח חישוב המס המאוחד – ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק

ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק החל משנת 2014 ויישום חישוב מס נפרד לבני זוג נשואים העובדים באותו עסק הוא כאמור בשורה של ממש.

אמנם מבחינת המדינה נוצר מצב מסוים של אובדן הכנסות ממיסים (כחצי מיליארד שקל לשנה!), אך עבור בני הזוג ששילמו עד היום שיעורי מס גבוהים מדי למעשה מדובר על חיסכון כספי לא מבוטל ועל תמריץ לעסקים ולכלכלה כולה.

ביטול חישוב המס המאוחד לבני זוג באותו עסק מאפשר למעשה לחשב את חבות המס שלהם כשני שכירים נפרדים – כך שכל אחד משלם את המס האמיתי והרלבנטי.

כמו כן, הביטול ויישום חישוב מס נפרד לבני הזוג מאפשר לכל אחד מהם ליהנות מנקודות זיכוי והטבות מס הרלבנטיות לתנאים ולמאפיינים האישיים.

אם וכאשר יישום הביטול של החישוב המאוחד, יתבצע חישוב מס נפרד עבור הכנסתו של כל בן זוג מהעסק – כמו שכירים רגילים.

עדיין תלוי בחקיקה סופית ורשמית

נכון לספטמבר 2013, ביטול החישוב המאוחד של מס לזוגות בעסק החל משנת 2014 הוא יוזמה חשובה שנמצאת עמוק בתנועה לעבר יישום החל מ-2014.

אך בפועל יש צורך בסיום הליכי חקיקה רשמיים על מנת להפוך את הנושא לחוק מחייב ולמשהו שבוודאות ייושם.

שר האוצר הנחה את רשות המיסים לקדם חקיקה בנושא ומשרד האוצר נתן "את ברכתו" להליך. כל עוד ביטול חישוב המס המאוחד לזוגות נשואים שעובדים יחד באותו עסק לא יעבור את שלוש הקריאות בכנסת ויהפוך לחוק הנושא בפועל אינו מוסדר – כך שחשוב להתעדכן.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות