fbpx

איזה מיסים יש בקניית דירה ביוון

רבים מאיתנו חולמים על עתיד יפה וורוד, בו לא נצטרך לדאוג בנוגע לכסף ונכלכל ביתר כבוד את משפחתנו. בעקבות כך, רבים מחליטים להשקיע בנדל"ן.מבין שלל האופציות להשקעה, יוון היא מהבולטות ביותר. במאמר הבא נדון על איזה מיסים יש בקניית דירה ביוון.

הסיבות לכך רבות, וביניהן הקירבה הגאוגרפית בין יוון לישראל, מחירי הדירות הנמוכים (עקב המשבר העולמי ב-2008), והביקוש הולך וגובר.

עניין המעיק על מחירי הדירות הזולות ביוון, הוא עניין המיסים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אז בחרתם להשקיע, אך אינכם בקיאים בתשלום המיסים שעלכם לשלם?

הגעתם למקום הנכון.

 

אמנת המס בין יוון לישראל

לפני שאתם בודקים דירות למכירה ביוון ליד הים, חשוב שתבינו את פרטי אמנת המס בין יוון לישראל.

מטבעות ובית

קיימת אמנה באנגלית ואמנה בעברית, ולעיתים יש סתירות ביניהן (בעת סתירה, האמנה באנגלית גוברת). לפי האמנה באנגלית, משקיעים ישראלים שרכשו דירה ביוון ומשלמים מס הכנסה ומס רשויות ביוון, אינם צריכים לשלם מס בישראל.

סעיף זה באמנה עלול לבלבל משקיעים רבים, כיוון שלפי האמנה בעברית המשקיע הישראלי מחויב במס כפול, הן לרשויות בישראל והן לרשויות ביוון.

 

איזה מיסים יש בקניית דירה ביוון – מס רכישה ביוון

לאחר שאנו קונים נכס ביוון, אנו נצטרך לשלם עליו מס רכישה. מס הרכישה ביוון הוא 3.09% ממחיר הנכס. חשוב לציין כי מחיר הנכס הוא אינו המחיר בו המשקיע קנה את הנכס מבעל הנכס, אלא נקבע על פי הערכת הרשויות ביוון לגבי מחירו.

איזה מיסים יש בקניית דירה ביוון
איזה מיסים יש בקניית דירה ביוון

מס שבח ביוון

באופן כללי, כאשר השכרתם או מכרתם את הנכס שברשותכם, עליכם לשלם מס שבח בגובה של 15% מרווח המכירה או ההשכרה. עם זאת, מאז שנת 2010, רשות המיסוי ביוון מוציאה צו ביטול זמני לאותה שנת מס. משמעות הדבר היא שהמשקיעים אינם צריכים לשלם מס שבח ביוון.

יש לציין כי לעומת הנוסח האנגלי, האמנה הכתובה בעברית כן מחייבת את המשקיעים לשלם מס שבח בישראל.

 

מע"מ

חובת תשלום המע"מ תלויה בנכס שקנה המשקיע. אם הנכס ישן, כלומר בן יותר מ-6 שנים, המשקיע פטור מתשלום מע"מ. לעומת זאת, אם הנכס שקנה המשקיע הוא נכס חדש, כלומר בן 6 שנים ומטה, מחויב המשקיע בתשלום מע"מ בגובה של 24%, בנוסף לשווי הנכס כפי שנקבע בעת הרכישה.

 

מס הרכוש ביוון

תשלום מס זה מתבצע בצורה בה המשקיע יחויב כל שנה, בחודשים מרץ עד מאי, על המס של השנה הקודמת. שיעור מס הרכוש ביוון נמדד לפי מחיר של 3 עד 6 אירו למטר. המחיר המדויק ייקבע לפי מיקום הנכס ומאפייניו.

 

מס הכנסה ביוון

המשקיע הישראלי יחויב בתשלום מס הכנסה החל מהרגע בו הוא מרוויח בזכות הנכס.

המס מדורג לפי שלוש מדרגות. המדרגה הראשונה – רווח שנתי של עד 12,000 אירו, והתשלום הוא 15% מהרווח. המדרגה השנייה – רווח שנתי של 12,000-35,000, והתשלום הוא 35% מהרווח. המדרגה השלישית – רווח שנתי של מעל 35,000 אירו, והתשלום הוא 45% מהרווח.

 

בית מפתחות וכסף

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות